Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2012, 16:12
Boeitjouwwat
Boeitjouwwat is offline
Ik heb zoals je in de titel ziet last van buikpijn, onverwachte vrmoeidheid zonder een reden en vaak diaree en een gevoel dat ik zegmaar niet klaar ben met poepen.
Op internet las ik dat dit symptonen zijn van darmkanker.
De dokter heeft gezecht dat het een paraciet is en ik heb een zware antibiotica kuur gevolgd die niet bepaald chill was.
Ik heb nu nog steeds last van de bovenstaande dingen en begin me dus lichtelijk zorgen te maken. Help?
Groeten van mij
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 16:16
Verwijderd
Het zijn ook de symptomen van buikgriep Darmkanker is nogal doemdenkend op dit punt. Een antibioticakuur slaat niet per definitie aan. Ga terug naar je dokter en vraag om een nieuwe behandeling!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 16:17
Martiño
Martiño is offline
Ik zou stoppen met je zorgen te maken. Het zijn serieuze klachten, dus het is goed dat je naar de huisarts gaat. Als je klachten blijven aanhouden: gewoon terug gaan naar de huisarts én niet direct van het ergste uitgaan.

Die klachten die je beschrijft, ja, die zouden eventueel bij bepaalde vormen van kanker kunnen passen, maar dat wil niet direct zeggen dat het ook kanker is. Het past bijvoorbeeld ook bij voedselvergiftiging of een virusje dat je hebt opgelopen, of een parasitaire infectie (zoals je huisarts al zegt).

Hoe lang is het geleden dat de huisarts de parasiet heeft vastgelegd en je daarvoor bent behandeld? Het kan best zijn dat je klachten nog even aanhouden na de behandeling.
Oud 17-06-2012, 20:51
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Geen paniek! ik had exact hetzelfde als jou (nog meer klachten zelfs)
ik heb het prikkelbare darmsyndroom
darmkanker komt niet veel voor op jonge leeftijd! :-) --> ik weet wel je leeftijd niet en of het in de familie zit.
ik had elke dag last van diarree, buikpijn, misselijkheid, vermoeidheid.. was ook soms 'niet klaar' bij het groot toiletbezoek...
eerst naar de huisarts om bloed te laten trekken (kan ook aan een serieus vitaminetekort liggen) en als ie niets speciaals vindt, doe eens een darmonderzoek (niet zo superleuk..maar dan weet je meteen wat er is! :-) )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 21:24
Em.
Em. is offline
Volgens mij is de kans behoorlijk groot dat als je iets googlet aan symptomen dat je dan op kanker uitkomt. Tenminste, ik houd mezelf altijd maar voor dat als ik dat doe (wat op zich al niet heel verstandig is, want het lijkt snel erger dan het is ) dat is heel waarschijnlijk gewoon onnodig weer op kanker uitkom. En als ik ooit seks ga hebben zal ik daar voor het gemak 'zwangerschap' bij nemen (ik kan me trouwens voorstellen dat meisjes met zulke klachten dus dingen als zwangerschap vinden en dan in paniek raken), ook deels gezien het aantal topic voor mensen die bang zijn dat ze zwanger zijn of kanker hebben na het googlen van symptomen!

Dus, ik zou me vooral niet te druk maken. Je arts is de deskundige hier, niet internet waar één van je klachten mogelijk ook wel voor zou kunnen komen bij een vorm van kanker.
Oud 19-06-2012, 10:00
Volk
Volk is offline
Het eerste waar ik aan dacht was menstruatie. Maar je mag er wel van uit gaan dat je dokter weet waar hij het over heeft. Houd hem/haar goed op de hoogte en dan komen jullie er samen waarschijnlijk wel uit.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 09:39
xBenzx
xBenzx is offline
Citaat:
Ik heb zoals je in de titel ziet last van buikpijn, onverwachte vrmoeidheid zonder een reden en vaak diaree en een gevoel dat ik zegmaar niet klaar ben met poepen.
Op internet las ik dat dit symptonen zijn van darmkanker.
De dokter heeft gezecht dat het een paraciet is en ik heb een zware antibiotica kuur gevolgd die niet bepaald chill was.
Ik heb nu nog steeds last van de bovenstaande dingen en begin me dus lichtelijk zorgen te maken. Help?
Groeten van mij
Ik heb last van precies dezelfde klachten. Ben jij al van dit probleem af? En zo ja, hoe ben je er van af gekomen?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 09:45
WolterB
WolterB is offline
Boeitjouwwat: Laatste activiteit: 01-05-2013 14:58

Ik gok niet dat de topicstarter hier nog komt en zal reageren.
Oud 07-07-2014, 15:38
BueBerry
BueBerry is offline
Die klachten had ik dus ook, had een bacteriële infectie en moest ook aan de zware antibiotica kuur. De pijn en klachten gingen maar niet weg en werd doorgestuurd naar het umc. Ze vertelden me daar dat ik nog een jaar tot anderhalf jaar last kon hebben van die klachten.. Dus probeer je geen zorgen te maken. Kanker is wel erg ver gezocht.
Oud 07-07-2014, 17:54
xBenzx
xBenzx is offline
Citaat:
Die klachten had ik dus ook, had een bacteriële infectie en moest ook aan de zware antibiotica kuur. De pijn en klachten gingen maar niet weg en werd doorgestuurd naar het umc. Ze vertelden me daar dat ik nog een jaar tot anderhalf jaar last kon hebben van die klachten.. Dus probeer je geen zorgen te maken. Kanker is wel erg ver gezocht.
Dankjewel voor je reactie! Wat voor bacteriële infectie had jij? En hoe kan ik erachter komen of ik ook zoiets heb? Al vele onderzoeken gehad maar zover nog niets gevonden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 18:10
BueBerry
BueBerry is offline
Ik pm jou wel even

Regels voor berichten