Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2014, 17:43
Nick99
Nick99 is offline
Hi guys,

Ik ben van plan om mijn grafische kaart in mijn laptop te overclocken waardoor ik hopelijk wat betere gameprestaties kan krijgen.

Het gaat hierbij om een Intel HD Graphics kaart met 64 MB (i3 M380 2.53 GHz)
Als je ervaring hebt met overclocken of andere handige dingen weet waardoor mijn videokaart beter wordt laat t me weten.

Via het BIOS was het helaas niet mogelijk om mijn videokaart meer geheugen te geven. Als je toevallig wel weet hoe dit moet laat het me weten
Ik heb een HP 630 trouwens.

Als je nog iets weet waardoor ik meer FPS haal met name Minecraft, laat t me weten.
(Ja ik heb Optifine, alles op low en dat soort dingen allemaal geprobeerd, gameboosters werken niet, nieuwe laptop pas volgend jaar.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2014, 00:06
PiettePeter
PiettePeter is offline
Hoi Nick99,
Ik zou wachten op die nieuwe laptop, want je kunt je videokaart niet zomaar meer geheugen geven (behalve als je daarvoor je hele kaart wilt openrijten en aanpassen met onderdelen) en overclocken is alleen het verhogen van de clocksnelheid (de ghz enzo...).
Hopelijk krijg je die nieuwe laptop eerder.

Groetjes,
PiettePeter
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 08:51
WolterB
WolterB is offline
Dit soort laptops zijn niet gemaakt om mee te gamen. Als je wilt gamen op een laptop moet je echt meer geld uitgeven voor eentje met een fatsoenlijkere grafische chip. Maar nog beter koop je een desktop, daar kan je qua gaming veel meer uithalen dan een laptop én die kan je per onderdeel vernieuwen.
Oud 13-07-2014, 14:16
R-R
R-R is offline
Je kan een HD4600 volgens mij niet eens overklokken, het is een ingebouwde GPU in je processor, en meer geheugen geven kan zoiezo niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten