Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 16:42
Desp
Desp is offline
Je hoort wel eens van mensen die op vakantie zijn geweest naar een warm land (Spanje oid) dat ze er een paar daagjes ziek werden van de hitte. Ik bedoel geen zonnesteek...

Heeft iemand dit eens gehad en wat waren de symptomen?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:48
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Waarschijnlijk zijn ze dan uitgedroogd, of een vroege vorm daarvan. Je zult wel de standaard symptonen hebben, zoals hoofdpijn, buikpijn, braken duizelig zijn, enz.

ik weet er verder helemaal niks meer vanaf.
Oud 20-08-2002, 19:01
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ooit gehad, volgens mn moeder komt het door de temperatuursverschillen ... de ene dag in nederland was t super koud en de volgende dag vakantie echt snikheet :/
Tsja , sommige mensen kunnen hier tegen en andere weer nie... ik dus duidelijk niet... was daarna de hele dag helemaal duizelig / wazig not kewl
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 22:14
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Hmm... ik heb vorige week wel last gehad van 't weer. Ik had 't heel erg benauwd en was duizelig.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 10:58
rabecca
rabecca is offline
ik was 2 jaar geleden toen ik in spanje was ook onwijs ziek geworden ik had wel een zonnesteek, griep en oorontsteking
kreeg een prik in me bil
de symptonen weet ik niet meer
Oud 21-08-2002, 13:07
Balance
Balance is offline
ik ben naar mallorca geweest en liep daar een voedselvergiftiging op. vervolgens stopte ik voor 3 dagen met eten en dronk bijna niks. toen ben ik ook daar nog eens ziek van geworden, omdat je met de zon die daar heel sterk is, veel meer moet drinken als thuis.
(dat geldt al helemaal als je (zoals ik was) verbrand ben)

maar goed, die voedselvergiftiging had natuurlijk niks met de hitte te maken. maar wat ik daarna kreeg dus wel.

[edit] herrinner me ook nog een keer dat ik in nederland op een snikhete koninginnedag flauw viel door de hitte. weet nie of dat een zonnesteek was oid, maar kheb het ook wel eens in een discotheek ofzo, kan niet tegen die warmte. Dus ik weet niet of je zoiets bedoeld? [/edit]
Oud 21-08-2002, 15:50
DarkCat
DarkCat is offline
Ik ben gek op warmte. Ik loop rustig door de zon als het 30 graden is hier (of 38 in italie). Voldoende drinken is wel aan te raden. Nooit last van verbranden of zonnesteek. Dan moet ik echt mn best gaan doen
Ik kan alleen niet tegen de warmte, als ik niet eet. Dan val ik genadeloos flauw, hoe warmer het is, hoe eerder. Maarja dan vraag je er ook zelf om
Oud 22-08-2002, 11:52
Desp
Desp is offline
Ik kan op zich ook wel goed tegen warmte, verbrand nooit en vind het heerlijk..
Maar toen ik laatst in Spanje was, het vliegtuig uitstapte, was ik nog enorm gewend aan de regen hier. Ik kreeg een beetje een klap en kreeg last van mijn hoofd en maag. Dat heeft eigenlijk het hele bezoek geduurd... (overgeven, diaree, hoofdpijn, beetje verhoging). Vroeg me af of het nu van het temperatuurverschil kwam of misschien raar eten in het vliegtuig...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 13:02
lady_x
lady_x is offline
In Egypte was het 50 graden, best droog dus niet dodelijk warm maar je werd ook wel misselijk als je te veel in de zon kwam. Door de hitte word je dan duizelig. En diarree krijg je door bacterie-vorming door slechte voeding en leidingwater. Je kan ook misselijk worden door een zonnesteek en daarvoor hoef je niet per se verbrand te zijn, de te sterke zonnestralen op je hoofd, dus hoofd beschermen is een must. Maar ja gelukkig had ik van al die dingen geen of weinig last.

Regels voor berichten