Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2014, 11:10
Mighty I
Mighty I is offline
Hoi iedereen, ik ben een jongen van 18 jaar en heb gisteren een kleine ruzie gehad met mijn vriendin over het feit dat ik ze zo weinig zie omdat ze wat tijd nodig heeft om een overlijden te verwerken. Ze laat me wel al weken aan een stuk niets van haar horen en heb ze gisteren tegengekomen en ze deed heel afstandelijk.

Soit, vanochtend heb ik een sms gestuurd en verteld dat ik fout was en dat ik me niet kan inbeelden hoe het voelt om zo iemand te verliezen en heb gezegd dat ik haar gewoon enorm mis, maar dat ik er voor haar ben. Ze heeft nog niets teruggestuurd.

Ik vroeg me af hoe ik haar terug dichter bij mij kan brengen. Binnen een tweetal weken is het haar verjaardag en zal haar een kaartje sturen met oorbellen als cadeau.

Heeft iemand ideeën, tips enzo over hoe ik haar wat dichter bij mij kan brengen, dat ze niet meer zo afstandelijk doet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2014, 11:18
Apple1996
Apple1996 is offline
Ik zal het cadeau gewoon langsbrengen, dan laat je je van je beste kant zien en wss waardeerd ze het ook!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 11:27
Barca1
Barca1 is offline
Een verlies van een dierbaar persoon verwerkt iedereen op z'n eigen manier. De ene zoekt mensen om zich heen, de ander trekt zich terug, en blijft liever alleen.

Ik denk dat je haar het beste even de ruimte kan geven. Ze is ook bijna jarig, dus een goed moment om dan langs te gaan. Tot die tijd moet je haar niet teveel lastigvallen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 11:30
Mighty I
Mighty I is offline
Denk je dat ze me wel zou willen zien als ik langsga? Voor hetzelfde geld heeft ze liever dat ze me niet ziet op haar verjaardag.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 11:41
Barca1
Barca1 is offline
Zou wel heel raar zijn, als ze je dan niet op je verjaardag wilt. Je kan gewoon langsgaan, kaartje geven, cadeautje geven en als je niet gewenst bent, je weer gaat?

Niet gaan is denk ik het slechtste. Dan komt het meer over van "ik steun je niet".
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 11:57
Apple1996
Apple1996 is offline
idd wat Barca zegt, Denk ook dat ze het juist heel erg zal waarderen
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 17:46
Mighty I
Mighty I is offline
Ik ben bang dat ze me na die ruzie niet meer wil zien. Ik heb vandaag al 4 berichten gestuurd en in mijn laatste bericht heb ik me voor alles geexcuseerd en uitgelegd hoe ik me voel enzo. Nog steeds geen antwoord
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 17:55
Barca1
Barca1 is offline
Hebben jullie ruzie gehad? Dat kan ik niet echt uit je openingspost opmaken.

Je kan haar gewoon het beste met rust laten. Denk je dat het echt helpt, als jij jezelf alleen maar opdringt?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 18:00
Mighty I
Mighty I is offline
Als ze nu niet wil smsen met mij, zal ze dan toch moeilijk willen praten met mij op haar verjaardag? xo
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 18:16
Barca1
Barca1 is offline
Ik weet jullie onderlinge situatie niet. Dat kan jij beter inschatten dan ons.

Vraag t ander is aan je eigen ouders? Of aan de ouders van je vriendin?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 18:16
Verwijderd
Als ze zo egoïstisch is dat ze iets gaat afreageren op jou waar jij helemaal niets mee te maken hebt zou ik haar wens inwilligen en haar een tijd compleet negeren.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2014, 16:11
Mighty I
Mighty I is offline
Het is gedaan nu. Zie ze natuurlijk nog steeds graag. Ik wilde er over praten, maar ze deed heel kort. Heb gezegd dat ik er geen spijt van had van de relatie, dat zal ze hopelijk wel apprecieren. Zou ik nog steeds haar cadeau komen brengen? Gewoon even aanbellen, cadeau afgeven en weg
Met citaat reageren
Oud 30-07-2014, 16:28
Verwijderd
Nee. Laat haar weten dat je een cadeautje hebt en dat ze het maar komt ophalen als ze er behoefte aan heeft. Als ze dat niet komt bewaren voor een andere chick.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2014, 16:43
Barca1
Barca1 is offline
Ik denk dat je met het is gedaan nu, dat het uit is? Zo ja, zou ik dat cadeautje, wat Reverend ook zegt, gewoon voor een ander bewaren.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2014, 21:12
Verwijderd
Ik vind dit een raar verhaal.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 12:31
Mighty I
Mighty I is offline
Oke, als ze het wil, moet ze het maar komen halen. Misschien zal ze dan wel wat meer openstaan voor contact. Voor de rest zullen we wel zien.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 12:34
Mighty I
Mighty I is offline
Heb ze trouwens gisteren nog voor een dilemma gesteld. Heb gestuurd omdat ze me zoveel negeert dat als ze me nog in haar leven wil, ze maar iets moet laten weten en dat ik haar gedrag niet apprecieer. Heb vanochtend dan uiteindelijk een bericht gekregen van haar. Ze was niet echt beleefd, maar ook niet onbeleefd. Ze wil me wel nog zien, maar voorlopig even rust.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 12:35
Apple1996
Apple1996 is offline
Dat zij zich nu in deze situatie bevind wat heel vervelend is betekend niet dat zij dit op jou moet afreageren, ze moet juist steun bij je zoeken als vriendin zijnde... Laat haar nu maar moeite doen om naar jou te komen want volgens mij heb jij al genoeg moeite gedaan!

Good Luck
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dit een raar verhaal.
Hij is ook van deze topic:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1891575
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 16:49
Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Heb ze trouwens gisteren nog voor een dilemma gesteld. Heb gestuurd omdat ze me zoveel negeert dat als ze me nog in haar leven wil, ze maar iets moet laten weten en dat ik haar gedrag niet apprecieer. Heb vanochtend dan uiteindelijk een bericht gekregen van haar. Ze was niet echt beleefd, maar ook niet onbeleefd. Ze wil me wel nog zien, maar voorlopig even rust.
Het is toch logisch dat ze dan even rust wilt? Zoals ik al eerder zei, iedereen verwerkt het op z'n eigen manier. Opdringen lost ook niks op. Je hebt nu contact, dat is goed, maar je kan haar het beste nu wel even alleen laten.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 18:07
Verwijderd
Hm.

Ik vind het overkomen alsof TS te veel aandacht vraagt terwijl zijn vriendin liever dingen alleen verwerkt en niet zo nodig gezelschap, aandacht en gepraat heeft in die periode. Dat 'ie niet goed in staat is om het los te laten verergert het probleem en zijn herhaalde noties van 'ik ben er voor je' zijn bijna emotionele chantage. Hij zegt dat immers omdat hij zelf contact wil, niet omdat hij wil doen waar zijn vriendin behoefte aan heeft.

Aan de andere kant is dat sterfgeval twee maanden geleden. In termen van rouwverwerking is dat kort, maar om geen contact op te nemen met je vriend(in) is dat lang. Zeker als diegene ook met een sterfgeval zit.

Maar goed, ze zijn net twee maanden bij elkaar, waar hebben we 't over.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten