Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2014, 18:44
Bananen123
Bananen123 is offline
Hallo iedereen,
Binnenkort ga ik oo vakantie in een hotel waar ik vorig jaar al eerder ben geweest. Alleen vorig jaar had je nog wifi op de kamers, maar sinds dit jaar niet meer.
Is daar misschien een oplossing voor om toch wifi te krijgen? (Ik heb hier niet zoveel verstand van)
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2014, 22:55
ThomasJu
ThomasJu is offline
Zonder dat je ergens een internet verbinding vandaan haalt gaat dat niet lukken. Omdat een hotel veel kamers heeft zal je vast geen eigen netwerkkabel in je kamer hebben. Als je dit wel had zou je daar je laptop op aan kunnen sluiten en die gebruiken als hotspot.

Ik kan me niet voorstellen dat ze het hele netwerk weggehaald hebben (waarom zou je in deze tijd ergens minder internet willen hebben??). Ze zullen het waarschijnlijk gewoon beveiligd hebben. Misschien kan je een toegangscode kopen?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2014, 22:56
hookee
hookee is offline
Als er geen Wifi is, is er geen Wifi.
Als je toch internet wil hebben zou dat met je telefoon kunnen, je betaalt dan gewoon per MB via je abonnement. Als je die alleen voor tekst gebruikt is het niet eens zo kostbaar (goedkoper dan SMS-en). Als het goed is krijg je in het buitenland van je provider een SMS-je waarin de kosten per MB staan vermeld.
Je zou je telefoon via "tethering" aan je PC kunnen aansluiten en zo internetten, maar het is dan erg verleidelijk gewone sites (met veel MB's) te bezoeken en kun je bij thuiskomst een dikke rekening op de deurmat vinden.

Soms kun je in de balie van het hotel wel Wifi ontvangen of gratis op een PC. Bij hoge nood kun je in een ander hotel proberen je "shotje" te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 21:32
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat ze het hele netwerk weggehaald hebben (waarom zou je in deze tijd ergens minder internet willen hebben??).
Kosten.
Oud 03-08-2014, 22:23
hookee
hookee is offline
Citaat:
Kosten.
Het lijkt me dat de kosten voor internet in geen verhouding staan met het verlies van klanten als er géén Wifi is.
Ik vind het in ieder geval een flinke pré als er "gratis" internet is, laat een hotelovernachting dan €5 per nacht meer kosten...
Hoewel er waarschijnlijk ook mensen zijn die geen straling willen en zouden kiezen voor wifi-vrije kamers (onzin natuurlijk, je telefoon zendt/ontvangt ook de hele dag)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 22:51
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Het lijkt me dat de kosten voor internet in geen verhouding staan met het verlies van klanten als er géén Wifi is.
Ik vind het in ieder geval een flinke pré als er "gratis" internet is, laat een hotelovernachting dan €5 per nacht meer kosten...
Je zou verbaasd zijn wat bedrijven allemaal doen. Het zijn natuurlijk ook best dure verbindingen en het is maar de vraag hoeveel geld je daadwerkelijk ermee verdient. Ik snap beide kanten wel.

Citaat:
Hoewel er waarschijnlijk ook mensen zijn die geen straling willen en zouden kiezen voor wifi-vrije kamers (onzin natuurlijk, je telefoon zendt/ontvangt ook de hele dag)
Oud 04-08-2014, 01:22
Verwijderd
Bestaan er nog hotels zonder gratis wifi? Nou jah, ik betaal meestal toch extra voor de snellere verbinding.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 21:45
Bananen123
Bananen123 is offline
Misschien is mifi een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten