Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2014, 20:58
Verwijderd
Hallo, ik ben een dertien jarig meisje en de laatste tijd valt me iets op. Ik ben heel snel flauw, beetje licht in m'n hoofd, en bibberig als ik een poosje niet eet of drink. Maar als ik dan wat eet, zoals gewoon warm eten, dan zit ik heel snel vol en word misselijk, ook al eet ik maar een heel klein beetje. Weet iemand hoe dit komt? Ik eet trouwens in verband met spanning en misselijkheid meestal zo goed als niets tot de lunch. Heeft dit er mee te maken? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2014, 21:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit snel vol en word misselijk als ik te laat eet. Dan ben ik over mijn honger heen. Ik moet echt om de twee/drie uur iets eten en ook niet te laat.

Probeer wel iets te eten als ontbijt want van te weinig eten kan je ook misselijk worden.
Oud 13-09-2014, 21:43
Verwijderd
Ik herken alleen het eerste gedeelte van licht in het hoofd enzo. Als ik pas pauze heb om kwart over 1, haal ik het niet zonder flauw te vallen.

Een bord pap helpt bij mij wel
Met citaat reageren
Oud 13-09-2014, 23:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben ook een nerveus mens, dus dat niet eten herken ik wel. Ik neem daar wat kalmerends voor, dat zou jij ook kunnen doen (denk aan natuurlijke dingen, zoals valeriaan). Probeer te ontbijten met ontbijtdrink, ik krijg dat meestal wel weg, of probeer cornflakes. Eet tussendoor dingen die vullen, zoals sultana en van die continue koekjes (van lu volgens mij). Dat kun je in stukjes breken en rustig eten. Eet in de lunchpauze ook iets dat vult, met name bruin brood. En als je tussen de lessen door niet lekker wordt, eet dan een druivensuiker (van Dextro).

Die misselijkheid van de zenuwen leidt meestal niet tot daadwerkelijk overgeven, is mijn ervaring. Dus niet of minder eten om dat te voorkomen, is niet nodig, ondanks dat het soms wel zo kan voelen. Ik weet hoe rot het is om niet te kunnen eten door spanning. Probeer jezelf te kalmeren door de bron te zoeken; waarom ben je zo zenuwachtig? Ligt het aan een persoon of meerdere, of een situatie? Of is het meer de dingen die zouden kunnen gebeuren? De worst case scenario's? En probeer het op te lossen en erover te praten. Vertel jezelf dat je niet nerveus hoeft te zijn, dat er niks gaat gebeuren. Ik kan je niet garanderen dat alles goed komt, maar je kan er wel wat meer controle over krijgen.
Oud 14-09-2014, 07:41
Verwijderd
@ Little Phoebe, ik ben een poosje heel misselijk geweest van de zenuwen, en toen gaf ik wel over. Of ik nu iets at/dronk of niet. Dus daar gaat het mij een beetje om.

Maar ik zit eigenlijk meer in mijn maag met dat snel vol zitten. Ik heb dat namelijk nooit gehad, en s' avonds ben ik ook niet misselijk meer. Dus wat ik dan eet, is bijna niets, en als ik dan mijn schaaltje pap ook op heb, ben ik echt misselijk. Vorig schooljaar toen ik nog overgaf, heb ik dit niet gehad. Zou het kunnen dat mijn maag 'krimpt', doordat ik steeds slechter eet? S middags eet ik meestal 2 sneetjes witbrood, , omdat ik dat het beste weg krijg.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2014, 11:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Van witbrood gaat mijn bloedsuikerspiegel raar doen en word ik juist trillerig. Als je dextro's neemt moet je ook wel iets met langzame suikers eten zoals een boterham of een evergreen anders krijg je erna een hongerklop.
Oud 14-09-2014, 16:20
Pluis
Pluis is offline
Als je lijf er aan went om heel weinig te eten, dan kun je sneller vol zitten ja. Maar ook snel volzitten kan komen door stress en spanning. Ik heb al jaren hele perioden hetzelfde: 's ochtends kotsmisselijk, maar als ik wat eet dan word ik ook misselijk. Het beste helpt om dan wat vaker kleinere beetjes te eten dan jezelf tot kokhalzen toe volproppen. als je wacht tot de lunch met eten voel je je tegen die tijd zo beroerd en duizelig, dat eten al helemaal een crime wordt.
Oud 16-09-2014, 08:09
Verwijderd
Tegenwoordig eet ik s'morgens eem bord pap. Rond half 111, 2 bruine boterhammen en een flesje drinken met veel fruit erin. S' 'middags hetzelfde met een banaan zo heb ik nergens meer last van. Een stuk fijner leven
Met citaat reageren
Oud 18-09-2014, 21:40
Lisaatjuuhh
Lisaatjuuhh is offline
Haaaii

Ik heb preciies hetzelfde , alleen val ik er bij flauw .):
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten