Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2014, 09:30
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Hallo allemaal,

Ik denk al een tijd dat ik endometriose heb, ik heb heel veel pijn als ik ongesteld ben, bij de ontlasting heel erg en plassen een beetje. Ook komt de pijn nu meer in harde steken op verschillende plekken in mijn buik, ipv de normale zeurende pijn die ik vroeger had. Nu heb ik de laatste tijd ook een lichte pijn op m'n eierstok terwijl ik niet ongesteld ben, vooral als ik er op druk. Ik durf alleen niet zo goed naar de dokter te gaan, ook omdat ik al een keer eerder ben geweest. Hij zei toen dat het met de samentrekkingen van m'n baarmoeder te maken had. Als ik op de wc zit is het verschrikkelijk pijnlijk terwijl ik dit vroeger nooit had. Ik vraag me gewoon af of endometriose echt zo ernstig is, kan het eigenlijk wel voor ernstige dingen zorgen? zo niet ga ik liever niet weer naar de dokter aangezien het wel een ingrijpende operatie is en het maar tijdelijk wegblijft.

alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Daichidechu
Met citaat reageren
Oud 12-09-2014, 02:03
Maylena
Maylena is offline
Mijn moeder is een eierstok kwijtgeraakt door de endometriose.
Gewoon naar de dokter gaan, daar zijn ze voor. Ook al zouden ze zeuren of zeggen dat het niks is, als jij denkt dat er iets mis is, gewoon naar je lichaam luisteren en laten checken. Kan geen kwaad.
Oud 12-09-2014, 09:08
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Mijn moeder is een eierstok kwijtgeraakt door de endometriose.
Gewoon naar de dokter gaan, daar zijn ze voor. Ook al zouden ze zeuren of zeggen dat het niks is, als jij denkt dat er iets mis is, gewoon naar je lichaam luisteren en laten checken. Kan geen kwaad.
jezus.. oke :/
had je moeder ook pijn? en ook door de maand heen of alleen toen ze ongesteld was?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2014, 18:19
Martiño
Martiño is offline
Ga jezelf geen onnodige angst aanjagen door zelfdiagnose, stop met het zoeken op internet naar wat symptomen allemaal mogelijk kunnen betekenen. Daar schiet je niks mee op. Maak maandag een afspraak bij de huisarts als je je zorgen maakt.
Oud 12-09-2014, 19:19
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
oke, ik ben gewoon nogal bang voor het onderzoek en de operatie als die nodig zou zijn.. en als endometriose geen erge dingen kan doen ga ik nieteens naar de dokter, maar daarom vroeg ik het dus
Met citaat reageren
Oud 12-09-2014, 20:00
Elin3
Elin3 is offline
Je hebt zelf een diagnose gesteld, dat lijkt me niet heel verstandig... Ga naar de dokter, desnoods vraag je of je bij een andere huisarts terecht kan en je legt het probleem voor. Dan kan hij of zij je vertellen wat er echt aan de hand is...
Oud 12-09-2014, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je maakt je druk over een operatie terwijl je niet eens weet of je wel die aandoening hebt? Dat lijkt me echt jezelf onnodig angst aanjagen. Ga naar de huisarts en stop met zelf dokteren.
Oud 12-09-2014, 23:09
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
nouja als ik naar de wc ga als ik ongesteld ben is het alsof ik een kind moet baren, dat is toch niet normaal?
Ik ben al eerder geweest, en hij zei dat als het erger wordt datik terug moet komen.. ik was alleen gewoon benieuwd naar wat andere mensen dachten.. en wat het inhield, daarna kan ik altijd nog gaan als ik het zeker weet, snap je. Ik heb gewoon liever niet dat ze in m'n kont gaan zitten porren en het na de tijd blijkt dat ik niks heb ><
Daarom wil ik het liever zeker weten..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2014, 07:20
Elin3
Elin3 is offline
Als het is pijnlijk is lijkt onderzoek me sowieso niet voor niks.
Zeker weten kan beter komen door een diagnose van een arts dan door je eigen speculaties!
Oud 13-09-2014, 09:42
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
daar heb je wel gelijk in, ookal zou ik dan geen endometriose hebben zou ik in ieder geval weten wat ik heb, dankje!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten