![]() |
|
Zithromax is altijd maar drie dagen (of vijf maar dat is bij andere ontstekingen volgens mij). Andere antibiotica hebben vaak langere duren, dat klopt. Ik neem aan dat spoelen en neusspray toch wel helpt, anders zou mijn arts het niet adviseren lijkt me?
Ik kan eind september pas bij de KNO-arts terecht dus tot die tijd kan ik niet zoveel meer doen lijkt me. Tenzij jullie nog tips hebben voor huis- tuin- en keukenmiddeltjes.
|
![]() |
Wat ik uit eigen ervaring weet is dat suikers, melk en alcohol die slijmvliezen daarboven doet opzwellen. Dus misschien beter die producten niet gebruiken.
En ga toch maar eens langs bij de huisarts nu je moet wachten tot eind september voor NKO.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ananas (verse) werkt ontstekingsremmend! Dus lekker 1 kopen met zo'n ananassnijder erbij en je hebt in no time hele stapel ananasschijven! Beterschap! Bel ook je verzekeraar! Vaak kunnen zij zien welk ziekenhuis direct tijd heeft |
![]() |
|
Ik gebruikte op advies van mijn arts xylomethazoline maar dat mag maximaal een week dus daar stop ik na vandaag mee. Dan gebruik ik zo nodig zoutoplossing maar ik spoel ook al drie keer daags met zout water dus weet niet of dat dan nog veel toevoegt.
Ander ziekenhuis is niet handig omdat ik ben doorverwezen op advies van mijn longarts die ook in dat ziekenhuis zit.
|
Tja, zo'n sinusitis heeft vooral tijd nodig. Op een gegeven moment moet je de boel ook wel een beetje rust gaan geven, anders wordt je neusslijmvlies (en ook dat van je bijholten) nooit rustig. Als het allemaal echt lang duurt en meer een chronische sinusitis wordt (overigens zit dat dan meestal in de bijholtes en niet in de voorhoofdsholte) kan de kno-arts er voor kiezen om je een neusspray met iets van steroïden voor te schrijven.
|
Okee
![]() Als ik nu niet echt klachten heb (geen dichte neus, geen hoofdpijn), is het dan ook zo naar met vliegen of valt dat mee? En hoelang moet je stoppen met xylomethazoline voor je het weer mag gebruiken?
|
Ik weet niet hoe dat gaat worden met vliegen. Dat je neus open is, zegt namelijk niets over of die holte open is. Maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een sinusitis zonder klachten
![]() Wat betreft de xylo weet ik het niet precies. Als het om mezelf zou gaan zou ik denk ik een week op, een week af doen.
|
Ja, ik vind het allemaal ook echt supervaag. Die assistente van m'n longarts dacht dat m'n holte vol zat maar het er niet uitkwam ofzo maar na een week spoelen komt er nog niets uit. Ik had toen daarna wel hoofdpijn maar vraag me inmiddels af of dat niet gewoon van de zithromax was want nu is het minder/over. Ik heb nog wel last van hoog slijm (iig niet uit m'n longen of lagere luchtwegen) als ik ga liggen of gepuft heb dus echt rustig is het nog niet maar het is alleen maar helder, kleurloos, waterig slijm. Ik ben ook erg benieuwd wat die KNO-arts er van vindt. Ik ga iig nu stoppen met de xylo, dan kan ik die altijd meenemen op vakantie als ik dan weer meer last heb.
||
Verwijderd
|
Citaat:
[QUOTE=Daantje_0705;33645563]Hoe zit dat precies? Is dat alleen als je neus of oren dichtzitten of sowieso altijd? Mijn neus is namelijk gewoon open. Kan ik daar nog iets tegen doen verder? Ik nam van die Advil Luiquidcaps in, vlak voor het opstijgen. Tijden het boarden. http://www.advil.nl/Productoverzicht...iquid_Caps_400 maar je kan het ook gokken of je last hebt tijdens het stijgen en dan alsnog snel zo'n ding nemen, want die werken het snelst. Bij het inzetten van de daling neem je er ook 1. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ok.. dat van die 6 uur tussenpozen wist ik niet. Weet ook niet meer of ik toen tijdens stijgen EN landing heb ingenomen. Maar in haar geval is dat geen probleem aangezien ze naar de USA vliegt. |
![]() |
|
Even een update voor als iemand dit topic ooit nog terug zoekt wat betreft een sinusitis en vliegen. Het is me echt ontzettend meegevallen. Ik heb voor ik ging boarden een ibuprofen 400 genomen en xylomethazolinespray en heb heen alleen tijdens het landen wat zeurende hoofdpijn gehad en terug (toen was ik ook snotverkouden met een snotneus, veel hoesten en dichte oren) tijdens de vlucht en tijdens het landen wel wat druk in mijn hoofd maar niet onoverkomelijk. Misschien dat het bij mij gewoon mee viel. Ik had een vlucht van 3 uur, van hier naar Portugal. Weet niet of het met intercontinentaal weer anders is.
|
|