Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2014, 13:55
ammy_ning
ammy_ning is offline
Hey hey!

Ik heb een super kut probleem.

Al zo'n drie jaar heb ik een vriend. We zijn een gewoon stel. We hebben soms ruzie, maar meestal zijn we met elkaar gelukkig en we zijn aan elkaar gehecht.

Nu heeft mijn vriend misschien aids. Het is zijn eigen schuld.

Ik was heel boos en wist niet wat ik moest doen. Uiteindelijk zijn we maar bij elkaar gebleven. Maar niet helemaal. We hebben afgesproken dat we voorlopig 'in de wacht' staan. We hebben minder contact maar zoeken geen ander. Over drie maanden (nu 2,5) weet hij of hij aids/hiv heeft. Als het positief is, is het uit. Anders blijven we samen.

Maar ik kan hem toch niet zomaar laten sterven? Maar ik kan ook niet mijn toekomst laten verpesten door hem. En zo in de wacht staan is ook moeilijk.

Ik weet het allemaal niet meer.

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2014, 15:18
Verwijderd
het slaat natuurlijk nergens op dat het wat uitmaakt of hij wel of niet positief is. Maak het uit als je klaar bent met hem, en houd het aan als je bij hem wil blijven. Aan aids/HIV ga je tegenwoordig niet meer snel dood.

Maar goed, als je hem nu al "in de wacht" hebt gezet, zegt dat al meer dan genoeg. Zoek wel maar een ander want je bent blijkbaar klaar met hem.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 15:52
Lover2212
Lover2212 is offline
Waarom zou je het uitmaken als de ander aids/hiv heeft, als ik een relatie zou hebben en diegene heeft aids/hiv zou ik het niet gelijk uitmaken want als je erg veel van elkaar houd moet je het niet uit maken.

Als je hem nu al in de wacht zet omdat hij misschien positief is betekent dat je al klaar met hem bent want waarom zou je ermee stoppen als die ander aids/hiv heeft? En al heeft ie het niet dan nog ga je hem.niet om iets in de wacht zetten
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 16:11
ammy_ning
ammy_ning is offline
Ik heb hem niet in de wacht gezet. Eerder hij mij. Ik twijfelde wat ik moest doen. Toen heeft hij deze variant bedacht. En is het een beetje zo gebleven.

Verder is het zijn schuld als hij aids heeft. Alleen al om de schuld wou ik het uit maken.

Maar ja, ik vind het ook moeilijk dat het nu af hangt van een soort toeval... Dus misschien hebben jullie gelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 17:16
Verwijderd
als mijn vriend vreemd zou gaan (ik neem aan dat je dat bedoelt met dat het zijn eigen schuld is) en hij zou bij dat slippertje aids oplopen, zou ik er helemaal klaar mee zijn.

Als mijn vriendin bij me zou blijven als ik geen ziekte blijk te hebben maar vertrekt als dat wel zo is, mocht ze direct afnokken want dat zegt mij dat het niet echt een goede relatie is.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 18:50
Verwijderd
Als 'ie AIDS heeft opgelopen met vreemdgegaan zou ik inderdaad direct weg zijn. Ook geen contact meer opnemen om zijn resultaten te horen. Wel meteen zelf een test doen, natuurlijk.

Verder wat Pip zegt.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 19:19
ammy_ning
ammy_ning is offline
Ja jullie hebben wel gelijk.

Als hij op een andere manier aids zou krijgen, zou ik 't niet uit maken. Terwijl het effect hetzelfde was. Eigenlijk is het gewoon toegeven dat moral luck een bepalende factor is. Dat is rationeel slecht. Maar gevoelsmatig doen we het steeds.

Maar ik geef om hem. Ik wil niet dat hjj dood gaat. Maar ook niet altijd leven met de gevolgen van zijn fout. Die weer grote gevolgen hebben voor mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 20:10
Verwijderd
Als hij vreemd was gegaan met iemand die niet hiv-positief was, wat had je dan gedaan?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 20:24
ammy_ning
ammy_ning is offline
Ik weet het niet.

Als hij niet zo dom deed... dan stelde hij mij (of ons, onze toekomst enzo) niet bloot aan zoveel risico.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2014, 08:13
feniks
feniks is offline
Tja. Iemand die vreemdgaat, en als souvenirtje HIV mee naar huis neemt... Niet alleen een onbeschrijflijk onbetrouwbaar sujet, maar ook nog eens een domme sukkel.
Tuurlijk geef je om hem, maar dat wordt wel minder.

Ik zou hem keihard dumpen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2014, 12:02
Volk
Volk is offline
Wat raar dat je het vreemdgaan ok vindt maar alleen als hij niks heeft opgelopen. Wel of geen aids maakt in mijn ogen niet uit. Het gaat om zijn daden. Kun en wil je met een vreemdganger leven dan blijft het aan. Zo niet dan gaat het uit. De aids zou er niks mee te maken moeten hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten