Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2014, 09:02
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Hey,
Als ik 's ochtends wakker word dan ben ik bijna de hele dag nog afwezig en/of moe.
's Avonds ben ik dan weer super scherp, kan het zijn dat mijn hersenen nog half in slaapmodus staan?? En hoe kom je daar dan van af (van zo'n ritme)? (En nee ga niet lopen zeuren dat er niets bestaat als half-slaap, want dat bestaat wel degelijk, kijk maar bijv. naar dieren als haaien, maar geef dan bijvoorbeeld tips om beter op te staan)

Alvast bedankte!

Laatst gewijzigd op 25-08-2014 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2014, 10:58
Pluis
Pluis is offline
Misschien ben je wel gewoon een avondmens
Oud 25-08-2014, 21:43
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Misschien ben je wel gewoon een avondmens
Dat zou stom zijn, want scholen passen zich niet aan aan de mens
Oud 25-08-2014, 21:52
Pluis
Pluis is offline
Nee dat klopt. Het is een heel natuurlijk verschijnsel dat tieners van nature laat opblijven en laat opstaan. Daarom zie je ook vaak dat ze in het weekend echt een gat in de dag kunnen slapen (terwijl de volwassenen en jongere kinderen allang wakker zijn).
Je kunt natuurlijk wel je dag er een beetje op aanpassen. Kiezen welke lessen je wanneer krijgt kan niet, maar je kunt jezelf wel helpen en zorgen dat je 's ochtends zonder nadenken gewoon alles overpent van het bord. 's avonds als je weer scherp bent is dan het beste moment voor huiswerk. Waarschijnlijk ben je dan ook sneller klaar dan wanneer je het doet als je nog niet scherp bent. En dan dus niet gaan zitten gamen tijdens je wakkere uurtjes .

Oja en blijf uit de buurt van energiedrankjes want die houden je op het verkeerde moment wakker (namelijk 's nachts als je eigenlijk wilt slapen) en zijn ook nog eens verschrikkelijk slecht voor je lichaam. Dan kun je beter een kop koffie drinken 's ochtends.
Oud 26-08-2014, 11:31
Verwijderd
Er bestaat niet zoiets als half-slaap.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 12:41
American Psycho
American Psycho is offline
koud douchen is de enige oplossing, ik doe het al jaren
Oud 26-08-2014, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Dan zul je een forse rekening van de waterbedrijven krijgen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 20:32
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Oja en blijf uit de buurt van energiedrankjes want die houden je op het verkeerde moment wakker (namelijk 's nachts als je eigenlijk wilt slapen) en zijn ook nog eens verschrikkelijk slecht voor je lichaam. Dan kun je beter een kop koffie drinken 's ochtends.
Net zoals in Amerika!
Oud 26-08-2014, 20:32
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Er bestaat niet zoiets als half-slaap.
Just don't start!
Oud 26-08-2014, 20:33
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Ik heb geen tijd om elke ochtend te douchen.
Oud 26-08-2014, 20:39
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
een plens koud water in je gezicht helpt ook al een beetje hoor
Oud 27-08-2014, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Ja, als je geen zin hebt om iets er aan te doen, dan blijft het zo. Zoek het lekker zelf uit. Wat een belachelijk excuus, geen tijd om te douchen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 08:14
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
een plens koud water in je gezicht helpt ook al een beetje hoor
Dat werkte ooit ja...
Oud 28-08-2014, 08:18
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Ja, als je geen zin hebt om iets er aan te doen, dan blijft het zo. Zoek het lekker zelf uit. Wat een belachelijk excuus, geen tijd om te douchen.
Ik wil er wel wat aan doen, maar ik heb gewoon geen tijd om te douchen elke ochtend, ik douche 's avonds! Hoezo excuus?! Ken jij mij, weet jij wat van mijn leven? Nee, dus ga niet doen alsof je weet hoe mijn leven eruit ziet.
Oud 28-08-2014, 08:38
Verwijderd
Tien minuten eerder opstaan en je kunt 's ochtends douchen. Je kunt 's avonds tien minuten eerder naar bed als je niet 's avonds doucht dus dat kost je ook geen slaap verder. Dat je niet eens overweegt om dit te doen, geeft aan dat je geen moeite wilt doen om je "probleem" op te lossen. De drogreden die je er nu ingooit geeft ook al aan dat je helemaal niet bereid bent iets kleins te veranderen in je leven dat de oplossing zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 09:15
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Tien minuten eerder opstaan en je kunt 's ochtends douchen. Je kunt 's avonds tien minuten eerder naar bed als je niet 's avonds doucht dus dat kost je ook geen slaap verder. Dat je niet eens overweegt om dit te doen, geeft aan dat je geen moeite wilt doen om je "probleem" op te lossen. De drogreden die je er nu ingooit geeft ook al aan dat je helemaal niet bereid bent iets kleins te veranderen in je leven dat de oplossing zou kunnen zijn.
Of ik nou 10 minuten later op sta en later ga slapen of eerder, het maakt geen verschil in de lengte van mijn slaap, dus ja. Jij denkt dat je alles weet, maar je zit er 210000 km naast vriend, ik probeer het heus wel, maar het lukt niet echt. Ik ben bereid er wat aan te doen (ook al lukt het niet (vandaar dit topic jij domme zuignap!)), en dat ik dat niet overwogen heb, betekend niet zozeer meteen dat ik het niet wil, maar dat ik er misschien nog niet aan gedacht heb..

Laatst gewijzigd op 28-08-2014 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 09:51
Verwijderd
Ik vind jou nogal dom.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 10:25
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Hoe laat ga je naar bed en hoe laat sta je op? (Gemiddeld)
Oud 28-08-2014, 10:50
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Ik vind jou nogal dom.
Nou, da's jouw mening dan, veel plezier ermee, he!
Als iemand niet meteen alle oplossingen heeft voor zijn probleem ben je nog niet dom (en misschien had ik er wel aan gedacht, maar kon ik geen keuze maken) ( En tja jij domme zuignap! Als je iets niet weet dan vraag je dat, jij domme zuignap! Daarvoor is dit topic juist bedoeld (maar dat wist de o al intelligente Colonel Schanders wel)).

Laatst gewijzigd op 28-08-2014 om 11:01.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 10:51
Creeperded209
Creeperded209 is offline
@Miss.Jazz.
Gemiddeld 9 uur.
Oud 28-08-2014, 11:01
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Citaat:
@Miss.Jazz.
Gemiddeld 9 uur.
Dat zou toch voldoende moeten zijn.
Je zou er goed aan doen ( al is het maar voor een paar week) om trucjes te proberen zoals; 's ochtends douchen, op de fiets naar school gaan ( als je dat al niet doet), koffie drinken, in het weekend ook op tijd proberen op te staan.
Je moet ook zorgen dat je niet te lang slaapt, daar word je ook moe van.
Oud 28-08-2014, 11:03
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Oh en Colonel Schanders, je weet niet wat iemand geprobeerd heeft, ik heb namelijk al een boel geprobeerd, maar alles tevergeefs.
Oud 28-08-2014, 11:06
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Dat zou toch voldoende moeten zijn.
Je zou er goed aan doen ( al is het maar voor een paar week) om trucjes te proberen zoals; 's ochtends douchen, op de fiets naar school gaan ( als je dat al niet doet), koffie drinken, in het weekend ook op tijd proberen op te staan.
Je moet ook zorgen dat je niet te lang slaapt, daar word je ook moe van.
Ik weet dat het genoeg zou moeten zijn, maar toch lijkt het alsof ik slaap te kort kom ofzo.
Ik heb veel uit je lijst met voorbeelden al geprobeerd, behalve koffie drinken, maar dat mag niet in de ochtend van mijn ouders
Oud 28-08-2014, 11:07
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Jouw reactie deed me denken aan wat je schreef, Colonel Schanders.
Citaat:
Zoek het lekker zelf uit.
Als je vind dat ik het zelf uit moet zoeken, waarom ben je hier dan nog??
Oud 28-08-2014, 13:24
WolterB
WolterB is offline
Om een poging te doen om jou te helpen lijkt me zo. Maar met een houding dat je gelijk totaal in de verdediging schiet wanneer hij je een zinnige mogelijkheid aandraagt en daarna nog een poging doet om hem verrot te schelden help je niemand.

En daarnaast vind ik een paar minuten eerder opstaan zodat je even kunt douchen absoluut geen slecht idee, zeker als je dat wisselt met het 's avonds douchen. Dan ben je sowieso (lichamelijk) fris als je 's ochtends naar school gaat in plaats van dat je je bed uitrolt en vertrekt.
Als je dit al geprobeerd hebt en het werkt niet dan is dat duidelijk, maar niets wijst erop dat je dat al gedaan hebt en een paar minuten eerder opstaan is ook verre van ingrijpend op de rest van je leven. Behalve dat je dan 10 minuten eerder op moet staan terwijl je moe bent op dat moment. Maar daar moet je even doorheen.
Oud 28-08-2014, 16:03
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Om een poging te doen om jou te helpen lijkt me zo. Maar met een houding dat je gelijk totaal in de verdediging schiet wanneer hij je een zinnige mogelijkheid aandraagt en daarna nog een poging doet om hem verrot te schelden help je niemand.

En daarnaast vind ik een paar minuten eerder opstaan zodat je even kunt douchen absoluut geen slecht idee, zeker als je dat wisselt met het 's avonds douchen. Dan ben je sowieso (lichamelijk) fris als je 's ochtends naar school gaat in plaats van dat je je bed uitrolt en vertrekt.
Als je dit al geprobeerd hebt en het werkt niet dan is dat duidelijk, maar niets wijst erop dat je dat al gedaan hebt en een paar minuten eerder opstaan is ook verre van ingrijpend op de rest van je leven. Behalve dat je dan 10 minuten eerder op moet staan terwijl je moe bent op dat moment. Maar daar moet je even doorheen.
(de moeheid achtervolgt me de hele dag, daar kom ik gewoon bijna niet doorheen... Kun jij daar tips over geven? Ik zou je heus niet gelijk afblaffen (In ieder geval niet als je niet begint als Colonel Schande))

Hoezo poging mij te helpen, ik zei gewoon dat ik in de ochtend geen tijd heb om te douchen en dan begint hij gelijk alsof hij ook maar iets van mijn ochtend of leven weet me te beschuldigen van een 'belachelijk excuus' enzo. En van mijn ouders mag ik niet eens in de ochtend douchen vanwege te weinig tijd (maar dat leek me eigenlijk niet nodig om te zeggen, tot nu dan (dat wisten jullie eerst ook niet en jullie wisten ook niet dat ik geen enigst kind ben)). En natuurlijk kan ik wel tegen eerder opstaan, maar waarom zou ik als ik niet kan douchen?
Maar...
Hij begint met mij dom te noemen en te beschuldigen van excusen enzo. En de daarvoor geposte berichten door mij die had ik bewerkt, dus pas na zijn berichten begon ik mijn berichten op zijn latere berichten af te stemmen.

Laatst gewijzigd op 28-08-2014 om 16:10.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 17:33
Pluis
Pluis is offline
Creeperded, nu is het wel genoeg. Je topic gaat over je vermoeidheid, niet over dat je het niet eens kunt worden met colonel sanders. Als je het daar nog over wilt hebben stuur je hem of mij maar een pm.
Oud 28-08-2014, 18:03
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ik heb namelijk al een boel geprobeerd, maar alles tevergeefs.
Wat heb je dan zoal allemaal geprobeerd en waarom lukte dat niet?
Oud 28-08-2014, 19:59
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Het kenmerk van laat opblijvers, snoozers en 's ochtends alles in half uur willen doen. Ga eens uur eerder naar bed en sta een half uur eerder op. En niet snoozen. Naar bed gaan telt pas als je slaapt; niet als je nog ligt te appen.

60% van de random tieners gaat om 11 uur naar bed, gaat dan om 1 uur naar bed omdat ze dan pas stoppen met appen. Zetten de wekker op 6 uur en snoozen dan tot 7 uur.

Ze denken: 8 uur slaap. Werkelijk: 5 uur slaap.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 10:14
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Het kenmerk van laat opblijvers, snoozers en 's ochtends alles in half uur willen doen. Ga eens uur eerder naar bed en sta een half uur eerder op. En niet snoozen. Naar bed gaan telt pas als je slaapt; niet als je nog ligt te appen.

60% van de random tieners gaat om 11 uur naar bed, gaat dan om 1 uur naar bed omdat ze dan pas stoppen met appen. Zetten de wekker op 6 uur en snoozen dan tot 7 uur.

Ze denken: 8 uur slaap. Werkelijk: 5 uur slaap.
'm Ik lig nooit te appen, dusss...
Maar toch bedankt!

Het gaat nu eigenlijk al beter, dus is dit topic nu zinloos.

Creeperded
Oud 02-09-2014, 14:37
Verwijderd
Je kunt het natuurlijk nog zinvol maken door nu te posten waarom het beter gaat. Dan hebben anderen er ook iets aan.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2014, 17:55
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Het gaat beter sinds ik (gek genoeg) bij ben met werk van vorig schooljaar (had nog tijd gekregen om in zomervakantie in te halen, maar had niet alle tijd gebruikt...) En zoals ik zei is het sind ik dat ingehaald heb geen probleem meer, dus ik denk dat dat komt omdat er dan zoals ze dat noemen 'een last van je schouders is' en het motiverend voor me werkt als ik dat af heb. Ik denk dat het vooral door de druk op school kwam met een onduidelijke leraar die opdrachten niet goed doorgaf en uitlegde.
Oud 13-10-2014, 16:38
Creeperded209
Creeperded209 is offline
@Pluis ik ben er trouwens een beetje achter en dat is dat ik waarschijnlijk een depressie stoornis heb, waardoor ik vermoeider ben en alles als te veel moeite kostende dingen zie.
Oud 13-10-2014, 16:44
Verwijderd
Daarvoor hoef je niet depressief te zijn hoor. Ik hou nu al redelijk lang mijn plas in bijvoorbeeld omdat ik geen zin heb om naar de wc te gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 19:23
Martinnnn
Martinnnn is offline
Misschien ligt het eraan dat je 's ochtends niet veel drinkt of eet?
Wat eet/drink je voor dat je naar school gaat?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2014, 09:05
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Daarvoor hoef je niet depressief te zijn hoor. Ik hou nu al redelijk lang mijn plas in bijvoorbeeld omdat ik geen zin heb om naar de wc te gaan.
Haha klopt! Maar ik heb een nare jeugd gehad en ben daar nog steeds verdrietig en somber over (een soort depressief). Het gaat soms beter en dan weer niet (een soort manische depressie (ook al zijn het gewoon nare ervaringen die mij nog steeds pijn doen) noem ik het, aangezien het weggaat en terugkomt.) Het heeft overigens wel hetzelfde effect op me als een depressie.
Oud 31-10-2014, 09:09
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Misschien ligt het eraan dat je 's ochtends niet veel drinkt of eet?
Wat eet/drink je voor dat je naar school gaat?
Ik eet 1-2 boterhammen (zoveel eetlust heb ik niet )
En drink daar thee('s winters als het berekoud is) of ijsthee/frisdrank('s zomers) bij.
Oud 01-11-2014, 18:54
Martinnnn
Martinnnn is offline
Daar ligt het dan niet aan denk ik.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten