Hallo allemaal,
Ik heb al een paar jaar last van me kaken. Het begon aan de rechterkant, en later kwam daar de linkerkant bij. Ik kon mijn mond maar 3.5 cm opendoen. Ze zaten dus op slot. Ik kon ze eruit halen, door ze te knakken.
Ik had het al een paar keer tegen de tandarts gezegd, en die zei alleen maar, gaat vanzelf wel over. Op een gegeven moment moest ik weer voor controle, en toen kon ik me mond niet ver opendoen. Dit keer had hij me doorverwezen naar een gnatheloog. En die heeft me weer doorverwezen naar fysio.
Fysio hielp gelukkig! Want me mond kon uit eindelijk 4.2 cm open, en dat is volgens de gnatheloog ver genoeg.
Maar ze stonden nog steeds op slot.
Aantal maanden ging het goed, tot vorige week. Ik heb nu onwijs pijn aan de linkerkant. En krijg me mond nu nog minder ver open, misschien net 1 cm. Verder kan ik niet gaan, want dat doet onwijs pijn. Me oefeningen weer opgepakt, en dat hielp gelukkig.
Maar sinds vandaag werkt zelfs dat niet meer. Ik probeer alles, maar de pijn blijft en me mond gaat niet verder open dan die ene centimeter.
Heeft iemand hier misschien dit ook gehad of wat is jullie advies?
|