Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2014, 19:58
Jus00
Jus00 is offline
halloo

na het douchen, soms tijdens al, worden mijn voeten een beetje rood en gaan ze jeuken, soms heel erg en soms maar een beetje. Het is iig wel heeeel irritant
Duz: hoe komt dit en wat doe ik eraan?
alvst bdnkt.
Toedeledokie!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 21:29
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
ja dat had ik ook. alleen nu nooit meer. het ia best vervelend, want terug jeuken helpt ook niet
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 19:52
n.1997
n.1997 is offline
daar had ik ook last van. dan moet je na het douchen je voeten gewoon heel goed afvegen want door het water wordt het vochtig enzoo. dus succes
Met citaat reageren
Oud 07-11-2014, 14:57
RobertG
RobertG is offline
Jeuk na het douchen kan verschillende oorzaken hebben.

Uitdroging van de huid. Door het warme water lost de beschermde vetlaag van de huid op. Doordat de huid nog erg warm is na douchen verdampt er veel water uit de opperhuid. Dat wordt normaal voorkomen door de vetlaag. Bij gebruik van een ontvetter is de huid niet warm, en verdampt dan ook niet veel vocht. Na het douchen een goede bodylotion of olie gebruiken scheelt al veel.

Bij bepaalde vormen van netelroos (urticaria) kan jeuk en roodheid van de huid ontstaan door contact met water. Dat hoeft dan niet per se warm water te zijn.

Polycytemia vera (PV) is een ziekte waarbij er teveel rode bloedcellen in het bloed zijn. Patiënten met een PV hebben vaak hevige jeuk na het douchen. Meestal zijn er dan ook andere symptomen zoals hoofdpijn of moeite met scherp zien, en – heel opvallend – soms ernstige pijn in de voeten of vingers, waarbij dan een rood-blauwe verkleuring is te zien.

En anders even naar een podoloog gaan of dermatoloog.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2014, 10:58
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb dat ook een tijd gehad. Wat het precies is weet ik niet, maar het helpt om niet te heet te douchen (of aan het eind nog even wat koud water over je benen te gooien) en als het toch jeukt je benen omhoog te leggen.
Oud 08-11-2014, 16:36
Durian
Durian is offline
Heb dat gehad toen ik een stuk jonger was (8-9 jaar ofzo). Geen idee hoe het komt, gelukkig heb ik er nu geen last meer van.
Oud 08-11-2014, 18:45
Verwijderd
Wat sowieso helpt is het goed af te drogen na het douchen. Heb je ook last van schilfers (tussen de tenen)? - Dan heb je waarschijnlijk zwemmerseczeem, dit kan gemakkelijk met een crème verholpen worden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 20:53
Jus00
Jus00 is offline
Citaat:
Wat sowieso helpt is het goed af te drogen na het douchen. Heb je ook last van schilfers (tussen de tenen)? - Dan heb je waarschijnlijk zwemmerseczeem, dit kan gemakkelijk met een crème verholpen worden.
Nope

Bedankt iedereen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten