Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2014, 20:51
Verwijderd
Hallo,
Welke tampon kan ik het beste gebruiken voor de eerste keer (normale hoeveelheid)
procomford normal of light days/mini?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 20:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had gewoon OB mini (roze kleur op het doosje), al die andere had je volgens mij ook nog niet toen ik het probeerde. De light day (zijn dat die met dat blauw/groen op het doosje?) Hebben een iets spitsere punt maar zijn qua grootte vergelijkbaar. Die procomfort weet ik niet. Ik vind echte OB's vaak wel fijn er om mee te proberen omdat ze wat minder snel pluizig en uit elkaar gaan staan als het niet gelijk in een keer lukt. Het beste probeer je het op een dag dat je flink ongesteld bent zodat het wat beter glijdt.
Oud 15-12-2014, 21:01
Verwijderd
Lek je niet door als je een mini gebruikt op normale/hevige dagen?
Zo idee heb ik.
Had net voor het eerst geprobeerd volgens mij normal , deed pijn pff , terwijl ik dacht dat het er makkelijk er in glijd.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 21:04
Elin3
Elin3 is offline
Als het pijn doet bij het inbrengen sta je in een verkeerde houding of duw je te ver. Als hij pijn doet bij het dragen zit hij niet goed.

Wanneer je net met tampons begint en niet goed weet hoe lang je het redt met een tampon, draag dan ook gewoon een maandverbandje. Als je tampon dan volzit en gaat lekken is er niets aan de hand. Wanneer je het allemaal beter kunt inschatten kan je het maandverbandje vervangen door een inlegkruisje. Dat vangt eventueel lekken ook wel even op.
Oud 15-12-2014, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben nooit zo heftig ongesteld maar ik gebruik inmiddels vaak normale op de eerste dagen. Ik slik ook de pil waardoor je menstruatie minder is. Je kan zeker in het begin een inlegkruisje of maandverbandje indoen als extra zekerheid en als je het op een dag probeert dat je thuis bent, kan je gewoon elk uur bijvoorbeeld ff checken. Vaak voel je wel een beetje hoe vol ie al is als je zachtjes aan het touwtje trekt. Als ie voller is zakt ie naar beneden en komt ie er makkelijker uit.

Ik zou in het begin echt mini proberen, scheelt toch weer wat. En anders eerst je vinger ff in je mond met wat spuug, ff met je vinger in je vagina zodat het wat vochtiger wordt en dan de tampon. Je houding kan ook uitmaken. Zelf vond ik het in het begin fijn om in hurkstand te gaan zitten. Er zijn ook mensen die het fijn vinden om een been op de wc-pot te zetten en probeer te ontspannen. En als het niet lukt, probeer je het volgende maand gewoon weer.
Oud 15-12-2014, 21:06
Elin3
Elin3 is offline
Oh en nog een tip: Begin met de kleinste maat In het begin moest ik zelfs nog wennen toen ik van kleintjes naar iets langere (zelfde dikte) tampons ging.
Oud 15-12-2014, 21:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sommige mensen vinden tampons met inbrenghuls ook fijn maar die heb ik nooit geprobeerd.
Oud 16-12-2014, 17:07
Verwijderd
Ik had vandaag een mini geprobeerd, zelfde probleem hij ging moeizaam naar binnen en niet eens helemaal.
En ik maar denken dat hij makkelijk naar binnen glijdt.
mijn menstruatie is ook zowat op het eind, maar mini word vaak gebruikt bij het begin en op het eind.
waarom lukt het niet bij mij?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2014, 17:46
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ik had vandaag een mini geprobeerd, zelfde probleem hij ging moeizaam naar binnen en niet eens helemaal.
En ik maar denken dat hij makkelijk naar binnen glijdt.
mijn menstruatie is ook zowat op het eind, maar mini word vaak gebruikt bij het begin en op het eind.
waarom lukt het niet bij mij?
Mijn ervaring is dat ik heel snel van een mini naar een normale ben overgestapt. Mini lekt gewoon echt door. Zoals hierboven al gezegd is, waarschijnlijk sta je in de verkeerde houding. Als ik jou was zou ik idd in de hurkhouding gaan staan en dan met je andere hand ook proberen je tampon in te brengen. Als de tampon er niet goed ingaat, moet je miss van richting veranderen. Eigenlijk zou zo klein dingetje gwn erin moeten passen, je vagina is inmiddels voor een baby gemaakt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2014, 17:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Probeer een beetje schuin naar achter te duwen. Voel eventueel eerst eens met je vinger hoe het van binnen zit. Bij mij glijdt het ook alleen makkelijk als ik heftig ongesteld ben hoor.
Oud 16-12-2014, 18:27
Verwijderd
Ik zal volgende maand nog eens proberen, het is nu bijna voorbij
Met citaat reageren
Oud 26-12-2014, 16:32
siep-nijverdal
siep-nijverdal is offline
ik ben een jongen maar ik heb op school geleerd dat je 1 been op de grond moet zetten en je andere been op een stoel ,, zo maak je meer ruimte om het naar binnen te schuiven ..

gr siep
Met citaat reageren
Oud 27-12-2014, 09:43
Verwijderd
Rustig oefenen met een pro-comfort mini van OB, en dan het liefst op een dag waarop je heftig ongesteld bent; dat gaat makkelijker. Als je eenmaal weet hoe 't moet, zal een grotere maat ook makkelijker gaan. Ga niet meteen over op super plus trouwens; te groot is ook niet goed, een tampon moet ook ruimte hebben om uit te zetten.

Qua houding vond ik iets hurkend fijner dan been op de wc ofzo. Maar kwestie van uitproberen wat voor jou werkt!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten