Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2014, 02:55
Struggles
Struggles is offline
Hallo allemaal,

Ik heb een heel irritant probleem. Ik kan namelijk niet naar de wc als ik denk dat iemand me hoort of iemand me zoekt. Ik moet helemaal afgezonderd zijn. Dit heeft geleid tot hele vreemde dingen. Ik heb paruresis en parcopresis. ik kan dus niet poepen of plassen als ik me niet afgezonderd voel. Ik heb dit aan niemand vertelt tot nu toe en ik heb er nu al ongeveer een jaar last van. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik heb een operatie gehad. Een orchidopexie. Hierna had ik dit probleem. ik weet niet of het door de operatie komt. Ik vroeg me af of anderen dit probleem hebben en hoe zij er mee omgaan. Dit gun ik echt niemand..
Ik wil geen zeurpiet zijn of zo want ik ben gezond en ik dank god voor dit. Ik vind dit alleen heel jammer want het beinvloedt mijn leven zodanig en ik denk dat ik nooit een gezin zal starten.

Peace
Met citaat reageren
Oud 20-12-2014, 12:30
bloodyb
bloodyb is offline
Dat is een vervelend probleem. Heb je het al eens met je huisarts besproken? Misschien kan die je doorverwijzen naar een psycholoog of een andere hulpverlener.
Oud 23-12-2014, 03:09
Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Misschien kan die je doorverwijzen naar een psycholoog of een andere hulpverlener.
Dit. Ik denk dat cognitieve gedragstherapie hier een uitkomst is.
Oud 27-12-2014, 07:11
Struggles
Struggles is offline
Bedankt, Ik zal dit proberen en ik hou jullie op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 27-12-2014, 09:37
Verwijderd
Cognitieve gedragstherapie is heel zinvol inderdaad! Zelf ook gehad en heeft me enorm geholpen. Het kost veel oefening, maar het is het waard! Ik heb jaren gewacht met hulp zoeken, niet doen hoor, zoek meteen hulp en ga aan de slag.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten