Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2002, 20:17
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Oké deze vraag is waarschijnlijk al duizendmaal gekomen . Maar ik risceer het toch om geblokt te worden. Ik heb de laatste tijd nogal heel wat last van vet haar, ik gebruik nooit make-up, alleen als ik uitga een klein beetje. Maar het eerste was opval als je naar iemand kijkt is toch het haar. En mooi, proper haar is toch het teken van verzorgdheid, vind ik toch . Nu als ik het gewassen heb is het een dag mooi en de dag erna al weer helemaal vettig. Ik heb blondbruin haar dus wordt me haar helemaal donker en in strepen vanboven als het vettig is . Helemaal NIE mooi dus. Me moeder zegt dat ik het niet iedere dag moet wassen omdat het dan nog vettiger wordt. Klinkt logisch maar ik zit er toch mee, heeft er iemand tips . En ook ik heb lang haar (hangt tot op de helft van me rug) heeft er iemand tips om het op te steken of in staartjes te doen of er iets mee te doen als het vettig is of om rap iets in elkaar te knutselen, foto's zijn zeker en vast welkom en liefst ook uitleg hoe het moet want daar ben ik nooit goed in als ik op de foto moet afgaan.
Alvast bedankt!

xxx
Faith

Wil ook nog even duidelijk maken dat ik al heel wat shampoo's tegen vet haar gebruikt heb en die dus totaal nie helpen, me haar wordt er alleen maar vettiger van !

Laatst gewijzigd op 10-08-2002 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 20:24
SpiritX
SpiritX is offline
Ik heb zelf geen last van vet haar, maar weet wel uit ervaring dat het gigantisch scheelt wat voor haarproducten je gebruikt. Goede shampoo is duur, maar helpt over het algemeen een stuk beter. Hetzelfde geldt voor stylingproducten.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 20:49
dreadje
dreadje is offline
Je moeder heeft toch gelijk hoor...als je je haar om de paar dagen wast zul je na een tijdje merken dat het idd veel minder vet wordt..het is echt zo..dat heb ik nu ook met mijn dreads..in het begin (voor ik dreads had) was het gewend een paar keer in de week gewassen te worden en daardoor waren in het begin m'n dreads (hoofdhuid) heel vet, nu was ik m'n haar bijna nooit meer en m'n hoofdhuid/haar is ook helemaal niet vet (en niet vies)..dus als jij je haar een paar keer in de week wast (1 of 2 keer..langzaam afbouwen) wordt het echt wel minder vet.
Oud 10-08-2002, 22:32
a girl
a girl is offline
heb het ooit eens aan een dermatoloog gevraagd (terwijl ik er toch voor iets anders was) en die zei gewoon elke dag wassen maar met een heel lichte shampoo (voor droog haar of babyshampoo ofzo). een shampoo voor vet haar mag je maar 1 a 2 keer per week gebruiken anders wordt je haar nog vlugger vet. ik doe het zo dat ik het elke dag was. 1x in de week met een shampoo voor vet haar en het dan een dag laten rusten.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 06:18
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Ik heb ook heel vet haar en was het altijd met babyshampoo. Ik doe er meestal een gewoon staartje in, maar nu heb ik dreads.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 10:00
damaetas
damaetas is offline
babyshampoo heeft bij mijn zus erg geholpen. ik had vroeger ook heel erg vettig haar, maar nu gebruik ik ( reclame) pantene en het is lekker zacht, maarja dat is wel duur (mijn zussie werkt bij dat bedrijf: minder dan halve prijs \o/ )
Oud 11-08-2002, 11:36
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Nou ik wil nog even reageren , ik heb ook lange tijd babyshampoo gebruikt maar na een tijdje, een paar weken dus, werkt het niet meer . Pantene heb ik ook gebruikt, maar helpt ook al niet meer, gebruik nu head and shoulders (ook reclame ), is tot nu toe de beste van allemaal. Zou het ook helpen als je nu en dan afwisselt van shampoo? En als je je haar droogt met een haardroger, gaat het dan vlugger kapot ? Dat heb ik al eens ergens gelezen, maar als ik het dus droog met een haardroger helpt het ook wel een beetje tegen de vettigheid, het ziet er wel een stuk droger uit, niet echt gezond dus.

xxx
Faith
Oud 11-08-2002, 20:56
Marilyn
Marilyn is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef:
Oké deze vraag is waarschijnlijk al duizendmaal gekomen . Maar ik risceer het toch om geblokt te worden. Ik heb de laatste tijd nogal heel wat last van vet haar, ik gebruik nooit make-up, alleen als ik uitga een klein beetje. Maar het eerste was opval als je naar iemand kijkt is toch het haar. En mooi, proper haar is toch het teken van verzorgdheid, vind ik toch . Nu als ik het gewassen heb is het een dag mooi en de dag erna al weer helemaal vettig. Ik heb blondbruin haar dus wordt me haar helemaal donker en in strepen vanboven als het vettig is . Helemaal NIE mooi dus. Me moeder zegt dat ik het niet iedere dag moet wassen omdat het dan nog vettiger wordt. Klinkt logisch maar ik zit er toch mee, heeft er iemand tips . En ook ik heb lang haar (hangt tot op de helft van me rug) heeft er iemand tips om het op te steken of in staartjes te doen of er iets mee te doen als het vettig is of om rap iets in elkaar te knutselen, foto's zijn zeker en vast welkom en liefst ook uitleg hoe het moet want daar ben ik nooit goed in als ik op de foto moet afgaan.
Alvast bedankt!

xxx
Faith

Wil ook nog even duidelijk maken dat ik al heel wat shampoo's tegen vet haar gebruikt heb en die dus totaal nie helpen, me haar wordt er alleen maar vettiger van !
Ik heb lichtblond haar en hetzelfde probleem. Nou ja, 'probleem'. Ik vind het niet erg om mijn haar elke dag te wassen, vind het juist fijn als mijn haar lekker schoon en fris is. Het is inderdaad zo dat als je je haar wat minder gaat wassen, dus een aantal dagen met een vette kop rondloopt, je haar vanzelf minder vet gaat worden....Je kunt inderdaad je haar opsteken enzo (heb daar geen tips voor, want doe dat nooit), maar joh, je haar wat vaker wassen dan anderen is toch niet zo'n probleem?
Oud 12-08-2002, 16:41
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef:
Bij de etos ofzoiets dergelijks hebben ze shampoo van Sanex(tis groenachtig) en dat werkte bij mij heel erg goed, mijn haar is nu ook minder vet en kan het iedere dag wassen met "gewone" shampoo, misschien dat dat wat voor je is
Oud 12-08-2002, 17:18
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Marilyn schreef:

Ik heb lichtblond haar en hetzelfde probleem. Nou ja, 'probleem'. Ik vind het niet erg om mijn haar elke dag te wassen, vind het juist fijn als mijn haar lekker schoon en fris is. Het is inderdaad zo dat als je je haar wat minder gaat wassen, dus een aantal dagen met een vette kop rondloopt, je haar vanzelf minder vet gaat worden....Je kunt inderdaad je haar opsteken enzo (heb daar geen tips voor, want doe dat nooit), maar joh, je haar wat vaker wassen dan anderen is toch niet zo'n probleem?
Ik heb ook lichtblond haar en was het (als het ff kan) elke dag. K gebruik veel verschillend shampo's. Alle shampo's voor vet haar heb ik geloof ik al geprobeert maar het komt er dus opneer dat ik het uiteindelijk toch elke dag moet wassen. Ik vind het wel lekker fris dan weet je ook zeker dat je elke dag schoon gewassen bent(ik ben nog wel zo'n type die dat wel es vergeet ) Daarom heb ik nu al een tijdje Organics shampoo voor elke dag. Volgens mij zitten daar minder schadelijk stoffen in als in bijv. shampo voor vet haar (dat spul schijnt nogal agressief te zijn). Soms gebruik ik ook Guhl shampoo dat is ook super duur. Maar doordat ik m'n shampoo meestal in duitsland koop valt het mee. Nederland is gewoon duur in dat soort dingen en ik koop dan meestal meteen 2 flessen dus dan heb ik genoeg voor de volgende keer dat ik weer naar duitsland ga

Naja misschien heb je hier wat aan

Kuzzz
Oud 12-08-2002, 17:31
Marilyn
Marilyn is offline
Citaat:
dreen schreef:

Ik heb ook lichtblond haar en was het (als het ff kan) elke dag. K gebruik veel verschillend shampo's. Alle shampo's voor vet haar heb ik geloof ik al geprobeert maar het komt er dus opneer dat ik het uiteindelijk toch elke dag moet wassen. Ik vind het wel lekker fris dan weet je ook zeker dat je elke dag schoon gewassen bent(ik ben nog wel zo'n type die dat wel es vergeet ) Daarom heb ik nu al een tijdje Organics shampoo voor elke dag. Volgens mij zitten daar minder schadelijk stoffen in als in bijv. shampo voor vet haar (dat spul schijnt nogal agressief te zijn). Soms gebruik ik ook Guhl shampoo dat is ook super duur. Maar doordat ik m'n shampoo meestal in duitsland koop valt het mee. Nederland is gewoon duur in dat soort dingen en ik koop dan meestal meteen 2 flessen dus dan heb ik genoeg voor de volgende keer dat ik weer naar duitsland ga

Naja misschien heb je hier wat aan

Kuzzz
Ik gebruik Fructis shampoo, maar kan me weinig schelen welke daarvan, als je het toch elke dag wast maakt het niet uit...Ben laatst in Berlijn geweest, is daar inderdaad allemaal veeeeeeel goedkoper (heb daarom ook allemaal haartroepjes gekocht daar )..
Oud 12-08-2002, 20:10
mar87
mar87 is offline
'k heb ook snel vet haar. (blond) 'k was 't om de dag ongeveer en dan he bik 'r niet zo heel veel last van, meestal wordt 't de 2e dag vet duzzz maar goed, ik steek m'n haar nooit op. Ik gebruik allerlei shampoo doormekaar, 't maakt nie tuit wat eigenlijk, nouaj goedkope rotzooi is nix maar voor de rest maak 't bij mij nix uit. 'k steek m'n haar nooit op ofzo duzzz
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 12:15
Lieske16
Lieske16 is offline
Ik heb ook last van vet haar maar ik heb denk ik dé beste shampoo gevonden ( hihi reclame) heb, ik gebruik sinds kort Nivea Hair Care voor vet haar en vind dat die shampoo de beste is voor vettig haar.
Maar één tip: gebruik nooit Fructis voor vet haar, daar wordt het vééél erger mee!! (heb het ook gebruikt en mijn haar was nog vetter en ik kreeg roos)
Groetjes, lieske
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:54
alpha
alpha is offline
Ik denk dat je in ieder geval geen mouse, gel, wax of weet ik wat ook moet gebruiken. Hoe meer troep in je haar, hoe vetter.

Ik neem aan dat je steil of heel licht golvend haar hebt want anders zal je eerder een groes koppie hebben zoals ik. Ik weet er dus ook verder niets op.

En probeer eens sporters- of zwemmersshampoo. Volgens mij is dat ook goed tegen vet haar. Bij mij wordt het er in ieder geval droger van. O en natuurlijk geen cremespoeling ofzo he! Maar dat is neem ik aan logisch als je met dit probleem zit.

Regels voor berichten