Advertentie | |
|
![]() |
|
laat oude vrienden, oude vrienden. Wanneer ze geen interesse meer in jou tonen, waarom zou je jezelf dan nog langer ongelukkig maken door te teren op dat sprankje hoop dat er ergens nog een plaatsje voor jou is.
Ga rustig op zoek naar nieuwe vrienden, eerste jaars MBO wil toch zeggen, nieuwe klas, nieuwe mensen. Geef hen de kans om jou te verassen. Zolang je blijft hopen op het oude, zal het nieuwe geen kans krijgen. Dan zie je namelijk niet wat al die nieuwe, misschien wel mooie mensen te bieden hebben. Soms is het gras echt wel groener bij de buren: Ga er eens op de koffie zeg ik dan! |
![]() |
|
nieuwe mensen moet je altijd een beetje leren kennen, ga er eens gezellig bij staan tijdens een pauze, ga samen iets lekkers gaan eten in de kantine of ga eens lekker uit.
wat wij hebben gedaan, we hebben een groep op facebook aangemaakt en daar worden dan school - dingen op geregeld maar ook eens lekker met de volledige groep eens afspraakjes maken, iets gaan drinken, of eens gaan dansen. je kan het allemaal zelf kiezen en mensen zullen er echt wel blij om zijn. nodig ze maar gerust uit om iets leuks te gaan doen! |
![]() |
||
Citaat:
Je hoeft niet gelijk de allerbeste vrienden te worden met iedereen, maar laat je gezicht wel zien op plekken waar je vrienden kunt maken. En toon interesse in andere mensen. Vraag bijvoorbeeld: Waarom ben je dit gaan studeren? Zij geven antwoord en zullen direct vragen: en jij? Negeer dat 'En jij?' even en vraag verder. Écht gemeende interesse tonen gaat je heel snel vriendschappen opleveren. Ik heb een video opgenomen over dit onderwerp: YouTube video
Laatst gewijzigd op 11-11-2014 om 23:11. |
![]() |
|
ja dit bedoel ik net, je kan niet met iedereen vrienden worden, ik ben ook niet vrienden met me hele klas, maar ik toon wel respect voor iedereen.
sociale contacten leggen kan soms moeilijk zijn, maar je moet het gewoon durven en niet steeds denken wat anderen van je zouden denken. probeer eens met iemand een gesprek aan te gaan, misschien delen jullie wel dezelfde interesses enzo. Probeer nieuwe mensen te ontmoeten bij het uitgaan, tijdens de pauze in de kantine met iemand een broodje te eten ofzo... soms gebeurt het dat die persoon je echt wel leuk vindt en zal die je waarschijnlijk ook eens voorstellen aan de vrienden die hij/zij heeft. Niet bang zijn, ga er gewoon naartoe en voer een gesprek, bijvoorbeeld door te vragen wat ie studeert, welke hobby's enzovoort. |
![]() |
|
![]() |
Een tijdje afwachten, je vrienden moeten waarschijnlijk ook wennen aan de nieuwe school/situatie. Na een tijdje denken ook zij terug aan jullie vriendschap, en bedenken of ze die nog in stand willen laten. Als je ze daarna dus nog een keer uitnodigt zul je vanzelf horen of ze wel of geen vrienden meer willen zijn, of ze hebben echt iets anders te doen.
Zelf heb ik ook wel eens enkele maanden niks laten horen en geen tijd genomen wat af te spreken zonder dat ik ze beu was, gewoon omdat ik een nieuwe omgeving had te verkennen en mijn opleiding goed wilde beginnen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
ZeNuWaChTiG Verwijderd | 14 | 16-06-2010 10:59 | |
Psychologie |
Jezelf leren accepteren Solee | 3 | 22-04-2010 12:23 | |