![]() |
||
Citaat:
|
De eerste dag niet spoelen en vanaf daarna kreeg ik spul mee om mee te spoelen. Ik heb de eerste dag mijn tanden helemaal niet gepoetst (mijn mond kon amper open) en daarna met de hand en voorzichtig, zeker zolang de hechtingen er nog in zitten. De eerste dag heb ik ook alleen soep en vla en zo gegeten, daarna wel zachte bolletjes en dan boven en onderkant apart, pasta, aardappelpuree, etc. Rijst of couscous kan je beter mee wachten tot het gat echt dicht is. Bij mij duurde het twee weken voor ik weer een beetje normaal tanden kon poetsen en eten maar het gaat wel telkens beter en je merkt vanzelf wel wat goed voelt.
|
Ik weet niet of ik een stinkende adem had. Kan het me niet herinneren en ook niemand had me erop gewezen? Ben je inmiddels wel weer gaan poetsen? Heb je helemaal niets om te spoelen? Bij de drogist of apotheek kan je mondspoelmiddel kopen (en dan geen Listerine ofzo maar echt iets van de medicijn-afdeling) zoals Hextril of Corsodyl. Dat kan je ook rustig gebruiken en daar heb je geen recept voor nodig.
Verder, geef het de tijd. Het is een wond en weliswaar genezen dingen in je mond vrij snel maar het is niet van vandaag op morgen over. Bij mij heeft het ook echt wel meer dan twee weken geduurd voor alles echt volledig genezen was. Als je oplosbare hechtingen hebt, duurt het ook wel een tijdje voor die eruit vallen. Je zal zien dat eten elke dag weer wat beter gaat en de wond elke dag wat beter aan gaat voelen en je dan ook wel weer wat meer durft te kauwen aan die kant en wat beter durft te poetsen. Dat is gewoon een beetje aftasten. Je kan ook met je andere kiezen en tanden aan die kant wel een beetje kauwen, dat hoeft niet perse helemaal achterin je mond. Als je dingen eet die niet heel hard of stevig zijn, lukt het allemaal wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Sterkte. |
![]() |
|
Je andere tanden en kiezen krijgen meer ruimte en kunnen wat schuiven en zich opnieuw gaan zetten in je mond. Ook is er soms heel veel kracht gezet op je kaak waardoor dat wat beurs is. Komt vanzelf goed.
|
|