Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2015, 19:03
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen wat decentralisatie van de zorg inhoudt en wat de gevolgen/ voordelen en nadelen zijn?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2015, 19:33
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen wat decentralisatie van de zorg inhoudt en wat de gevolgen/ voordelen en nadelen zijn? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2015, 21:12
Pluis
Pluis is offline
heb je al op de website van de overheid gekeken? Die hebben er namelijk een complete website over: http://www.dezorgverandertmee.nl/

Je moet het wel een klein beetje met een korrel zout nemen, want ik ben het lang niet eens met al die grote voordelen die de overheid noemt, en ook niet met dat ze ons voorhouden dat de zorg voor mensen thuis net zo goed blijft.
Oud 13-01-2015, 23:04
Verwijderd
Houdt in dat de overheid nu de zorg niet meer regelt maar de gemeente. Daarbij wordt ook direct gekort op het budget van de zorg waardoor de gemeentes niet alleen nieuwe taken krijgen maar deze taken ook met minder geld moeten uitvoeren dan dat ze voorheen gedaan werden.
Hierdoor wordt de zorg wat beperkt in de meeste gemeentes. Dingen als huishoudelijke hulp voor zieke ouderen/ ouderen die het zelf niet meer kunnen worden in sommige gemeentes eraf gehaald of ingekort.
Een nadeel is dat de zorg per gemeente kan verschillen: in de ene gemeente krijgt de oude meneer/mevrouw nog wel huishoudelijke hulp en in de andere gemeente niet meer of ipv 3 uur per week nog maar 1,5 uur per week.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 03:10
arPos
arPos is offline
de zorg wordt overgeheveld naar gemeenten, gemeenten hebben daar geen verstand van dat moeten ze dus extern inhuren en het is erg betwijfbaar of het iets goedkoper of beter zal maken.

wat valt er verder over te zeggen?

persoonlijk vind ik dat het zorgsysteem vooral eens baat heeft bij is een keer een tijdje geen structurele veranderingen en m.i. is er structureel iets mis met hoe de polisvoorwaarden zo in elkaar zitten in een quasiprivaat stelsel.

Een hoop hangt nog in de lucht met de halve pvda "we willen de discussie niet aan vanwege politieke consequenties" muv 3 keurige mensen die dat het heroverwegen waard vinden w.b.t vrij artsenkeuze waarbij ik vind dat dat juist voor minder concurentie zorgt itt wat men beweert. dat is niet direct gerelateerd maar er is weinig pijl op te trekken vind ik al vanaf dat ik met een no claim no way bord stond

Laatst gewijzigd op 14-01-2015 om 03:16.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 06:34
Verwijderd
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 06:40
Verwijderd
Citaat:
heb je al op de website van de overheid gekeken? Die hebben er namelijk een complete website over: http://www.dezorgverandertmee.nl/

Je moet het wel een klein beetje met een korrel zout nemen, want ik ben het lang niet eens met al die grote voordelen die de overheid noemt, en ook niet met dat ze ons voorhouden dat de zorg voor mensen thuis net zo goed blijft.
Ik vond het inderdaad dat ze het een beetje van een kant laten zien, maar bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2015, 18:48
Tink*
Tink* is offline
Dit is een vraag voor huiswerkvragen CME. Ik verplaats het voor je.
Reageren

Regels voor berichten