Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2015, 18:18
Liketcirk
Liketcirk is offline
Hallo, Ik ben martin en ben 16 jaar oud. Ik doe de richting Consumptief op school en moet toetsen maken Uit leerboekjes van Tendens. Die bestaan uit Kok, Bakkerij en Serveren. Ik loop erg achter en heb al over een paar weken examen en moet heel veel toetsen. heb nu 2 toetsen per schoolweek. Weten jullie wat ik moet doen. Of wat ik kan doen? Ik ga het echt niet meer halen denk ik, Ik ben ook heel slecht in leren Als jullie Tips hebben of hulp. Bedankt! Met vriendelijke groet Martin Blomen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2015, 18:31
Pluis
Pluis is offline
Nou hard studeren he. Wat doe je nu om je stof te leren? Hoeveel en hoe lang? En hoe doe je dat dan?
Met zeggen dat het niet lukt kom je helemaal nergens, daar heb je niks aan. Dus hop schouders eronder en gaan met die banaan. dan kun je daarna uitrusten en trots zijn op je harde werk.
Oud 10-02-2015, 18:43
Liketcirk
Liketcirk is offline
Bedankt van het lieve antwoord, Ik moet er nu heel veel aan werken maar weet gewoon niet hoe. Tis echt veel werk.
Ik heb dit jaar en vorig jaar gewoon verziektt ben nu aardig in paniek. Weet ook niet precies hoe ik dit allemaal moet leren maar bedankt in iedergeval!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 19:09
Pluis
Pluis is offline
Nou, dan zou ik beginnen met de boel in stukjes te knippen. Als je ernaar kijkt als een hele grote berg werk dan snap ik best dat je er niet doorheen komt.

Maak voor jezelf een planning: begin met de toetsen op te schrijven, met daarachter de leerstof die je voor die toets moet weten. Vervolgens plan je de leerstof voor elke toets in de dagen daarvoor in. Dus nu plan je de stof t/m toets 1, vanaf de dag erna plan je de stof voor toets 2 tot die toetsdatum, enz. enz. Dan is het niet meer: leer alles, maar juist: vandaag hoofdstuk 3, morgen hoofdstuk 4 (bijvoorbeeld).
Zorg dat je op de toetsdagen zelf niets anders te doen hebt dan die toets (dus niet studeren, ook niet voor de volgende toets).
Oud 10-02-2015, 20:01
Liketcirk
Liketcirk is offline
Hartstikke bedankt voor de informatie! Ik ga er zeker iets mee doen, Ben al bezig uiteraard! Slimme tip.
Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten