Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2015, 21:28
SparkZ
SparkZ is offline
het zit dus zo, ik ben 80 procent hetero en 20 procent bi. Mijn klas weet dat niet en ik wil dat zo houden. Maar telkens als er voor te lachen een "homograp" word "uitgevoerd" zoals voor te lachen over mijn arm wrijven en zeggen "Schatjeee, kom je eens meeeee?" of als er word gepraat over homos ga ik raar beginnen reageren. Omdat ik niet wil dat ze gaan denken dat ik homo ben. Een voorbeeld hoe ik reageer is als er mensen over praten dat ik niet meepraat en zwijg, of als ze voor de grap een homo nadoen tegen me, dan weet ik gewoon niet wat te zeggen en zeg ik gewoon maar "Eii ga eens weg"
(Ik heb niks tegen homo's by the way, zolang ze maar van mij afblijven ).

Nu mijn vraag is hoe ik het best reageer om niet homo-achtig over te komen? Want hun achterdochtigheid begint steeds meer en meer te groeien en dat merk ik zeer goed.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2015, 21:34
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ik zou dit niet mogen zeggen omdat ik ook nie wil dat mijn klas erachter komt dat ik misschien transgender ben maar wat maakt t uit of je bi bent?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 23:08
Axel11
Axel11 is offline
Mag ik vragen: je bent 20% bi, maar je wil alleen iets met andere bi-mannen en niet met homo-mannen...? Begrijp ik dat goed?

Laatst gewijzigd op 27-01-2015 om 23:13.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 23:27
bloodyb
bloodyb is offline
En hoe kom je bij dat percentage van 80 en 20%?
Oud 28-01-2015, 11:07
Verwijderd
Beetje homoachtig om dit soort vragen te stellen over iets dat helemaal geen probleem is. Ik zou die percentages herzien tot 50% homo en 50% bi.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 12:03
SparkZ
SparkZ is offline
Wel aangezien ik op een andere forum wel ben geholpen in plaats van waardeloze reacties te krijgen, weet ik waar ik mijn problemen voortaan moet posten. Ik bedoel dat ik veel meer op meisjes val dan amper op jongens. Misschien moet je ook een beetje nadenken, dat doet geen zeer hoor, zeker niet. En als ik bij andere posts op deze site kijk zijn er veel kinderachtige reacties van sommigen. En ik dacht dat dit een goeie site was. Zeer bedankt om te helpen...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 12:05
SparkZ
SparkZ is offline
En voor een "28-jarige man" te zijn "Reverend" zie ik talloze kinderachtige comments van jou op verschillende posts. Ik ben 17 en ik kan nog volwassener reageren als jij. Man man man...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 12:46
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wel aangezien ik op een andere forum wel ben geholpen in plaats van waardeloze reacties te krijgen, weet ik waar ik mijn problemen voortaan moet posten. Ik bedoel dat ik veel meer op meisjes val dan amper op jongens. Misschien moet je ook een beetje nadenken, dat doet geen zeer hoor, zeker niet. En als ik bij andere posts op deze site kijk zijn er veel kinderachtige reacties van sommigen. En ik dacht dat dit een goeie site was. Zeer bedankt om te helpen...
Ik stel gewoon een vraag om wat meer inzicht in je situatie en gevoelens te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 13:09
Verwijderd
Citaat:
En voor een "28-jarige man" te zijn "Reverend" zie ik talloze kinderachtige comments van jou op verschillende posts. Ik ben 17 en ik kan nog volwassener reageren als jij. Man man man...
Doe dat dan eens?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Het was een onschuldige en in mijn ogen zeer terechte vraag die Axel stelde. Misschien kun je in het vervolg beter zeggen dat je biseksueel bent met een voorkeur voor meisjes? Dat voorkomt verwarring. Zou je zelf wel een relatie willen met een jongen die homoseksueel is? Omdat je zegt "ze moeten van me afblijven", of wil je alleen een relatie met een jongen die biseksueel is?

Verderrrrr - neem de grapjes en jezelf niet zo serieus en probeer de grapjes eens los te zien van jouw eigen biseksualiteit. Als je dan reageert, reageer je zoals je normaal zou reageren - zonder dat je eigen seksualiteit daar een rol in speelt - denk ik. Zo heb ik rood haar en een accent, en kan ik heel hard lachen om hele flauwe roodharigengrapjes of om mensen die mijn accent nadoen omdat die geintjes helemaal los staan van mij als persoon. Snap je?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Klaarblijkelijk. Die volwassenheid komt vooral naar voren doordat je blijkbaar heel veel moeite hebt om te reageren op grapjes die helemaal niets met jou te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 22:09
Gabrielle-mn
Gabrielle-mn is offline
hooi.
ik ga maar is echt jouw vraag beantwoorden.

een goede vriend van mij is ook bi en hij heeft ook met die vraag zitten worstelen.
eerst reageerde hij ook op zn manier enz.
het eerste wat je eigenlijk moet doen is het accepteren dat je dat bent.
als jij het niet leuk vind wat ze zeggen mag je dar gewoon iets over zeggen.
je bent nou eenmaal bi en het negeren of zeggen ga weg helpt echt niet.
je hoeft niet mee te praten het is sws raar dat mensen raar doen tegenovewr dit alles.
wees gewoon jezelf en kom voor jezelf en je gevoelens op inplaats van ze voor iedereen afteschermen!
Oud 02-02-2015, 17:14
Verwijderd
Grapjes zijn leuk. Altijd blijven lachen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2015, 20:58
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Lach het weg en mediteer later, ofzo..
Het is het best om (als het vrienden zijn) mee te lachen of te zeggen dat ze dat soort grappen niet moeten maken...

Voor de rest diep ademhalen, helpt (bijna) altijd met verwerken van emoties
Oud 04-02-2015, 16:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik snap niet zo goed dat je zegt bi te zijn (dan met een voorkeur voor meisjes) en vervolgens zegt dat homo's van je af moeten blijven.. Wat denk je dat biseksualiteit precies inhoudt? Want als homomannen niet aan je mogen zitten, waarom biseksuele mannen dan wel? Ik snap het niet zo goed.

Ook maak je je veel te druk om anderen en richt je zo alleen maar pijlen op jezelf. Lach gewoon mee, want je vrienden bedoelen het vast ook niet zo rot als het er misschien uitkomt. En als het echt een nare grap is, kun je daar best wat van zeggen, homo's zijn immers ook mensen.
Oud 04-02-2015, 18:27
Verwijderd
Ik denk dat hij vooral doelt op stereotypes Phoebe, dus dat hij niet op een vrouwelijke homo valt. Verder is het natuurlijk wel erg raar wat hij zegt.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2015, 05:16
Pr0xy
Pr0xy is offline
Het klinkt meer alsof je hetero en bi-curious bent. Maar aan de andere kant, als je bang bent als homo over te komen, dan kun je je bi-curious-kant misschien beter negeren, het is immers geen onderdeel van je geaardheid. Hou dat deel voor jezelf en leef seksueel gezien en qua relaties als iemand vallend op het andere geslacht.
Oud 02-03-2015, 13:55
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Neger het! Als het echt zo moeilijk is (en het is gericht op jou) zeg er gewoon wat van, dat dat gewoon helemaal niet grappig is. Om in de groep te blijven (ligt aan de sterkte van het groepsverband) kun je "Wat een kutgrap!" (zeg < dat wel met een smile zodat het nog grappig blijft) zeggen. Als de band sterker is zeg het dan serieus (dan reageren ze daar waarschijnlijk minder vervelend op). Daarnaast moet jij je niet aangesproken voelen, ze maken homo grappen geen bi grappen (anders maak jij toch hetero grappen met transseksuelen bijvoorbeeld. (kun je niet zien als homoseksualiteit)).
Oud 02-03-2015, 17:03
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed dat je zegt bi te zijn (dan met een voorkeur voor meisjes) en vervolgens zegt dat homo's van je af moeten blijven.. Wat denk je dat biseksualiteit precies inhoudt? Want als homomannen niet aan je mogen zitten, waarom biseksuele mannen dan wel? Ik snap het niet zo goed.

Ook maak je je veel te druk om anderen en richt je zo alleen maar pijlen op jezelf. Lach gewoon mee, want je vrienden bedoelen het vast ook niet zo rot als het er misschien uitkomt. En als het echt een nare grap is, kun je daar best wat van zeggen, homo's zijn immers ook mensen.
Ik snap hem wel, hij is momenteel gewoon verward.

Ik had het niet compleet doorgelezen, maar nu is het overduidelijk.
Hij zit in zijn 'periode'.

Ik denk dat hij het gewoon voor zichzelf uit moet gaan zoeken en forums moet vermijden. Brengt alleen maar meer problemen.

Citaat:
Het klinkt meer alsof je hetero en bi-curious bent. Maar aan de andere kant, als je bang bent als homo over te komen, dan kun je je bi-curious-kant misschien beter negeren, het is immers geen onderdeel van je geaardheid. Hou dat deel voor jezelf en leef seksueel gezien en qua relaties als iemand vallend op het andere geslacht.
En als hij zijn nieuwsgierigheid negeert, dan barst ooit eens een bom.
Hij moet zich over zijn schaamte heen zetten..
Oud 02-03-2015, 17:04
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Ah, eindelijk zegt iemand het
(ik weet, oud-comment. Maar... Dit was gewoon te mooi)
Reageren

Regels voor berichten