Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2015, 11:45
Zottie2
Zottie2 is offline
Sorry voor de tweede ongesteldsheid vraag. Maar ik ga een weekend weg en daar is een zwembad. Ik ga daar waarschijnlijk heel erg veell zwemmen en fietsen. Ik ben dan ook ongesteld. Ik vind dat vervelend maar hebben jullie tips? En kan ik wel zwemmen, zoja hoe?
Xx
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 11:58
Verwijderd
tampon gebruiken, daar kan je gewoon mee zwemmen en je voelt er niks van.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 12:06
msmells
msmells is offline
Als je het echt heel erg vervelend vindt om te gaan zwemmen als je ongesteld bent, zou ik het ook niet doen als ik jou was. Wel is het zo, dat wanneer je zwemt, het bloeden stopt, zodra je uit het water gaat, komt het weer op gang, vandaar dat veel mensen een tampon gebruiken.
Voor het fietsen zou ik ook een tampon aanraden omdat het dan moeilijker "lekt", en voor de zekerheid maandverband gebruikt, mocht het tóch gebeuren.

Maar, als je je er niet prettig bij voelt, niet gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 12:16
Zottie2
Zottie2 is offline
Okee ik gebruik gewoon een tampon. Vind ik niet heel erg ofzoo. Bedankktt!!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 12:38
msmells
msmells is offline
Geen probleem!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 17:05
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Als je het echt heel erg vervelend vindt om te gaan zwemmen als je ongesteld bent, zou ik het ook niet doen als ik jou was. Wel is het zo, dat wanneer je zwemt, het bloeden stopt, zodra je uit het water gaat, komt het weer op gang, vandaar dat veel mensen een tampon gebruiken.
Voor het fietsen zou ik ook een tampon aanraden omdat het dan moeilijker "lekt", en voor de zekerheid maandverband gebruikt, mocht het tóch gebeuren.

Maar, als je je er niet prettig bij voelt, niet gebruiken..
Het bloeden stopt niet, het water verdunt het en daardoor zie je het niet. Ik vind het ook kapotvies om te gaan zwemmen als je ongesteld bent zonder tampon. Dan zitten er mensen je in bloed te zwemmen, bah.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 19:15
Elin3
Elin3 is offline
Het bloedverlies in het water is wel minder,je vagina sluit zich namelijk een beetje als je in het water bent.
Oud 15-03-2015, 19:18
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Het bloedverlies in het water is wel minder,je vagina sluit zich namelijk een beetje als je in het water bent.
Maar je bloedt gewoon door toch
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 20:28
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar je bloedt gewoon door toch
Dat wel, maar t komt er pas uit wanneer je uit t water komt (heerlijk verhaal dit )
Oud 15-03-2015, 20:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Let wel op dat als je tampons gebruikt en gaat zwemmen dat je genoeg reserve meeneemt. Je hebt kans dat ze zich volzuigen als je het water uitgaat en dan naar beneden zakken en je dus telkens moet wisselen als je het bad in en uit gaat.
Oud 15-03-2015, 21:09
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Dat wel, maar t komt er pas uit wanneer je uit t water komt (heerlijk verhaal dit )
IEEEEL
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 21:09
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Let wel op dat als je tampons gebruikt en gaat zwemmen dat je genoeg reserve meeneemt. Je hebt kans dat ze zich volzuigen als je het water uitgaat en dan naar beneden zakken en je dus telkens moet wisselen als je het bad in en uit gaat.
nah ik doe waterpolo, heb wel eens uren in een bad gelegen (ja met tampon)
en nooit last van gehad.
Oke, ook zo een leuk verhaal dit
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 21:17
Elin3
Elin3 is offline
Uren in het bad liggen is niet het probleem, uit het bad gaan wel Dan zit je tampon vol en ga je doorlekken. Je vagina wordt niet meer dichtgeknepen, want er is geen water meer om je heen, dus drup drup drup.
Oud 15-03-2015, 21:23
otacilio
otacilio is offline
Citaat:
nah ik doe waterpolo, heb wel eens uren in een bad gelegen (ja met tampon)
en nooit last van gehad.
Oke, ook zo een leuk verhaal dit
Met waterpolo is het altijd goed!
Oud 15-03-2015, 21:25
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Wacht, dus als er druppels bloed op een zwembadrand liggen, kan het dus zo zijn dat het bloed van de vagina is?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 21:49
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wacht, dus als er druppels bloed op een zwembadrand liggen, kan het dus zo zijn dat het bloed van de vagina is?
Ja, Sherlock.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 21:59
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Citaat:
Ja, Sherlock.
Sherlock Holmes is de naam
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat iemand, zonder tampon gaat zwemmen terwijl ze ongesteld is.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 08:05
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik denk niet dat iemand, zonder tampon gaat zwemmen terwijl ze ongesteld is.
Tampons kunnen ook doorlekken
Oud 16-03-2015, 14:55
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Uren in het bad liggen is niet het probleem, uit het bad gaan wel Dan zit je tampon vol en ga je doorlekken. Je vagina wordt niet meer dichtgeknepen, want er is geen water meer om je heen, dus drup drup drup.
Daarna heb ik training op de kant, ook niet doorgelekt
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 14:56
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Het kunnen ook druppels bloed zijn van jongetjes die uit het zwembad klimmen en dan door hun armen zakken en met hun kin op de rand terecht komen en daardoor hun tand door de kin hebben
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Het kunnen ook druppels bloed zijn van jongetjes die uit het zwembad klimmen en dan door hun armen zakken en met hun kin op de rand terecht komen en daardoor hun tand door de kin hebben
Ik moet er niet aan denken, maakt niet uit waar het vandaan komt
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 19:37
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ik moet er niet aan denken, maakt niet uit waar het vandaan komt
Is mijn broertje twee keer overkomen toen hij snel uit het koud waterbad wilde klimmen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 21:38
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Citaat:
Is mijn broertje twee keer overkomen toen hij snel uit het koud waterbad wilde klimmen
Nice
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 21:43
just anonymous
just anonymous is offline
Citaat:
Nice
Lol
Met citaat reageren
Oud 17-03-2015, 19:22
Rozewolkje.
Rozewolkje. is offline
tijdens t fietsen gewoon maandverband/tampon, tijdens t zwemmen ist wel moeilijker. Ga je, als je eruit gaat, meteen omkleden of blijf je nog een halfuur hangen? Ik zit zelf op wedstrijdzwemmen en als ik training heb doe ik nooit tampons in, omdat als je in het water zit er geen bloed uitkomt vanwege de druk van t water ofzo. Als je uit het water komt begint het langzaam weer te komen, dus t is niet dat je meteen begint te druppen ofzo. Als je gewoon je maandverband in je onderbroek laat zitten en je hebt die binnen 10 min-kwartiertje aan dan ben je gewoon safe. Of gwn tampon gebruiken maar ikzelf durf dat niet ik weet niet of jij dat wel durft. Ik ben gewoon normaal ongesteld trouwens niet superlicht of superzwaar
Met citaat reageren
Oud 18-03-2015, 09:28
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb soms al als ik gewoon in bad ga en ik er uit stap dat ik al "lek" nog voor ik me afgedroogd heb. [/ vies verhaal]

Ik zou persoonlijk dus niet zo snel gaan zwemmen zonder tampon als ik ongesteld ben.
Oud 18-03-2015, 12:24
Verwijderd
Citaat:
tijdens t fietsen gewoon maandverband/tampon, tijdens t zwemmen ist wel moeilijker. Ga je, als je eruit gaat, meteen omkleden of blijf je nog een halfuur hangen? Ik zit zelf op wedstrijdzwemmen en als ik training heb doe ik nooit tampons in, omdat als je in het water zit er geen bloed uitkomt vanwege de druk van t water ofzo. Als je uit het water komt begint het langzaam weer te komen, dus t is niet dat je meteen begint te druppen ofzo. Als je gewoon je maandverband in je onderbroek laat zitten en je hebt die binnen 10 min-kwartiertje aan dan ben je gewoon safe. Of gwn tampon gebruiken maar ikzelf durf dat niet ik weet niet of jij dat wel durft. Ik ben gewoon normaal ongesteld trouwens niet superlicht of superzwaar
Dat is vies terwijl je ongesteld bent gaan zwemmen zonder tampon, maakt niet uit of het wel of niet weg is door het zwemmen, het is gewoon vies.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2015, 15:05
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Dat is vies terwijl je ongesteld bent gaan zwemmen zonder tampon, maakt niet uit of het wel of niet weg is door het zwemmen, het is gewoon vies.
Dit
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 20:33
Verwijderd
Hoe kan je het beste een tampon in brengen voor de eerst keer? Heb het 100 keer geprobeerd en snap er niks van, lukt voor geen meter. Klinkt misschien raar, maar ik kan niet vinden waar hij in moet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 20:40
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoe kan je het beste een tampon in brengen voor de eerst keer? Heb het 100 keer geprobeerd en snap er niks van, lukt voor geen meter. Klinkt misschien raar, maar ik kan niet vinden waar hij in moet.
In je vagina Als je niet ongesteld bent is het ook moeilijker om een tampon in te brengen. Vaak staat op de verpakking wel uitleg of zit er een soort bijsluiter bij.
Oud 23-03-2015, 02:21
hitz0r
hitz0r is offline
Citaat:
Nee, dat is het niet.
Oud 23-03-2015, 06:21
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Tip: start eens met tampons met speciale inbrenghuls, dat wil wel eens helpen de eerste paar keren. Kun je gewoon bij de drogist verkrijgen!

Regels voor berichten