Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Dat je telkens op andere plek leeft is echt klote als kind. Je kan dit beter bespreekbaar maken met 1 van je ouders. Punt blijft wel dat ze je beide natuurlijk graag willen blijven zien. Maar misschien kan er iets bedacht worden dat het allemaal wat stabieler voor je is.
Ik heb ook gescheiden ouders had en ik weet hoe klote is. Je kan je anders gaan gedragen. Had issues op school (rebels), problemen buiten school met enige regelmaat. Je wordt hierdoor snel volwassen dat weer wel. Maar uiteindelijk moet je zelf proberen er iets van te maken, hoe moeilijk het ook soms is. Het komt helemaal goed ! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Daarbij leg ik de schuld ook zeker niet bij de ouders of in mijn situatie bij mijn ouders. Zij doen ongetwijfeld ook hun uiterste best, maar door samenloop van omstandigheden, kan het niet altijd super zijn. Ik deed persoonlijk hierdoor veel zelf. Ik stelde uiteindelijk doelen en ongeacht de huidige omgeving of mensen achter me stonden of niet, ging ik ze behalen op eigen kracht. Heb het nu prima voor elkaar overigens ![]() |
![]() |
|
Inderdaad een hele erg lastige situatie waarin je verkeerd, en ik geloof dat zowel je ouders, stiefouders en je grootouders, het ook misschien moeilijk vinden om daarmee om te gaan, (ook al vertellen ze dit niet?)..
Ik zou proberen om eens met iemand te praten, bijvoorbeeld op school, of bij het JIP (Jongeren Informatie Punt in jouw omgeving) over wat je nu kunt doen. Scheidingen en steeds moeten verkassen zorgt ervoor dat je studie zich soms moeilijk kan ontwikkelen, en erover praten met een "deskundige" zou vast kunnen helpen.. Als je dit niet wilt doen, kan je ook altijd eerst met je ouders/stiefouders/grootouders een gesprek aan gaan, over hoe het voor jou is om dit zo mee te maken, waar je moeite mee hebt etc. Misschien dat jullie dan op een aantal afspraken kunnen komen die zowel voor jou als voor hen uitkomen, en bijvoorbeeld ook "regels" waar jij okee mee bent, en dat zowel bij je moeder, je vader en je grootouders hetzelfde blijven.. Ik hoop dat dit advies een beetje kan helpen, en heel veel succes! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
familie problemen- tranen over m'n wangen anoniempie199 | 15 | 29-02-2016 22:10 | |
Liefde & Relatie |
einde of niet van mijn relatie :( v1nA | 11 | 03-06-2015 17:22 | |
Psychologie |
UIt huis door problemen thuis. Verwijderd | 12 | 08-06-2005 21:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Polygamie BiL@L | 73 | 02-10-2004 23:30 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Psychologie |
Inschatten van problemen en het inschatten van sterke punten (van jezelf) iamre18 | 34 | 26-02-2003 19:27 |