Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2015, 20:39
hondenfreak
hondenfreak is offline
Hallo ik ben een jongen van 14 en heb het soms moeilijk,zucht.
Mn ouders zijn gescheiden en ben enig kind. Eigenlijk woon ik in 3 gezinnen, bij mama en stiefpapa , papa en stiefmama en oma en opa. Dit is erg lastig voor mij ,voor mn punten ook:-\ .
Ik moet continu veranderen dat mag ik hier dit niet. Heeft er iemand tips???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2015, 20:53
Durian
Durian is offline
Mijn ouders zijn ook gescheiden, ik weet wat je meemaakt.
Wat bedoel je precies met continu veranderen? Heb je het gevoel dat je nergens jezelf kunt zijn?
Oud 04-03-2015, 18:45
hondenfreak
hondenfreak is offline
Ja mr ook dat mag ik hier dat kan ik hier dit Kan ik hier niet zeggen ik moet me steeds aanpassen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2015, 21:27
Durian
Durian is offline
Heb je een voorbeeld?
Oud 04-03-2015, 22:41
bloodyb
bloodyb is offline
Maar hoe vaak moet je dan weer naar iemand anders verkassen? En je kunt hier zeggen wat je wilt, je blijft toch anoniem?
Oud 05-03-2015, 20:29
hondenfreak
hondenfreak is offline
Ik ben bij mn pa om het weekend en de rest bij mn ma en stiefpapa en dan nog 3 dagen op de week bij mn oma :-( bij mn pa kan ik be voorbeeld hele dag op mn GSM mr bij mn ma ff maar dan zeggen ze al dat ik teveel op mn gsm zit. Zo van die dingen:-\
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 22:01
Elin3
Elin3 is offline
Waarom moet je zo veel heen en weer? Is er een mogelijkheid om langer achter elkaar op een plek te wonen? Waar voel jij je het meest thuis, of voel je je misschien wel helemaal nergens thuis?
Oud 05-03-2015, 22:29
bloodyb
bloodyb is offline
Waarom 3 dagen bij je opa en oma?
Oud 06-03-2015, 19:48
hondenfreak
hondenfreak is offline
Ik voel me nergens thuis want ik ben direct weg van die plek
Met citaat reageren
Oud 06-03-2015, 19:49
hondenfreak
hondenfreak is offline
Sorry was een fout 1 dag
Met citaat reageren
Oud 06-03-2015, 20:24
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik voel me nergens thuis want ik ben direct weg van die plek
Heb je dat al wel eens tegen één van je ouders verteld?

Waarom kan je overal maar zo kort blijven?
Oud 06-03-2015, 20:30
Scrimble
Scrimble is offline
Dat je telkens op andere plek leeft is echt klote als kind. Je kan dit beter bespreekbaar maken met 1 van je ouders. Punt blijft wel dat ze je beide natuurlijk graag willen blijven zien. Maar misschien kan er iets bedacht worden dat het allemaal wat stabieler voor je is.

Ik heb ook gescheiden ouders had en ik weet hoe klote is. Je kan je anders gaan gedragen. Had issues op school (rebels), problemen buiten school met enige regelmaat. Je wordt hierdoor snel volwassen dat weer wel.

Maar uiteindelijk moet je zelf proberen er iets van te maken, hoe moeilijk het ook soms is. Het komt helemaal goed !
Met citaat reageren
Oud 06-03-2015, 21:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mijn ouders zijn ook gescheiden en dat had nul invloed op mijn punten. Je punten zijn jouw verantwoordelijkheid, niet die van je (groot)ouders.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2015, 22:21
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn ouders zijn ook gescheiden en dat had nul invloed op mijn punten. Je punten zijn jouw verantwoordelijkheid, niet die van je (groot)ouders.
Ik kan me wel voorstellen dat het invloed heeft op je schoolprestaties. Ik heb zelf een vrij heftig jaar achter de rug en merkte ook dat dingen thuis zo veel energie kostten dat schoolwerk er soms bij in schoot. Je ergens niet thuis voelen geeft je een naar gevoel, het is niet goed voor je zelfvertrouwen. Misschien voel je je er zelfs een beetje ongewenst door... Toen ik me niet meer thuis voelde waar ik woonde wilde ik steeds vaker niet thuis zijn. Ik ging naar vriendinnen, mijn vriend, mijn oma, puur om niet thuis te hoeven zijn. Dat kost ook veel tijd, en kan je punten beïnvloeden als je daardoor onvoldoende tijd neemt om wel je opdrachten te maken.
Oud 06-03-2015, 23:02
Scrimble
Scrimble is offline
Citaat:
Wat ik hiermee probeer te zeggen, dat een onstabiele thuisbasis bij jongeren de nodige issues KAN geven.

Daarbij leg ik de schuld ook zeker niet bij de ouders of in mijn situatie bij mijn ouders. Zij doen ongetwijfeld ook hun uiterste best, maar door samenloop van omstandigheden, kan het niet altijd super zijn.

Ik deed persoonlijk hierdoor veel zelf. Ik stelde uiteindelijk doelen en ongeacht de huidige omgeving of mensen achter me stonden of niet, ging ik ze behalen op eigen kracht. Heb het nu prima voor elkaar overigens
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 02:10
msmells
msmells is offline
Inderdaad een hele erg lastige situatie waarin je verkeerd, en ik geloof dat zowel je ouders, stiefouders en je grootouders, het ook misschien moeilijk vinden om daarmee om te gaan, (ook al vertellen ze dit niet?)..

Ik zou proberen om eens met iemand te praten, bijvoorbeeld op school, of bij het JIP (Jongeren Informatie Punt in jouw omgeving) over wat je nu kunt doen. Scheidingen en steeds moeten verkassen zorgt ervoor dat je studie zich soms moeilijk kan ontwikkelen, en erover praten met een "deskundige" zou vast kunnen helpen..

Als je dit niet wilt doen, kan je ook altijd eerst met je ouders/stiefouders/grootouders een gesprek aan gaan, over hoe het voor jou is om dit zo mee te maken, waar je moeite mee hebt etc. Misschien dat jullie dan op een aantal afspraken kunnen komen die zowel voor jou als voor hen uitkomen, en bijvoorbeeld ook "regels" waar jij okee mee bent, en dat zowel bij je moeder, je vader en je grootouders hetzelfde blijven..

Ik hoop dat dit advies een beetje kan helpen, en heel veel succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten