Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2015, 10:24
patatjemayo
patatjemayo is offline
Heei iedereen ik vind concentreren heel moeilijk ,op school en thuis als ik huiswerk maak.hebben jullie tips voor om me beter te kunnen concentreren ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2015, 11:25
msmells
msmells is offline
Wat ik meestal doe als ik ga studeren/huiswerk maken. Ik zorg ervoor dat ik niet afgeleid kan worden.
Ik leg mijn telefoon weg, zet de tv uit, en zorg ervoor dat ik niets meer hoef te pakken, en daardoor niet de verleiding krijg om toch mijn telefoon te pakken. Alle boeken die je nodig hebt op tafel. Een glas en een fles drinken, en ik kan aan de slag.

Soms gebruik ik wat muziek om me beter te kunnen concentreren, maar voor iedereen is dit anders.
Probeer verschillende dingen uit, en kijk wat bij jou past, waar jij je makkelijker bij kunt concentreren, en waar je je prettig bij voelt natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 11:39
Tink*
Tink* is offline
Computer alleen gebruiken als je het echt nodig hebt, niet tussendoor facebooken of chatten. Smartphone wegleggen. Soms werk ik juist beter als ik veel moet doen en van mezelf tussendoor wel mag internetten. Ligt er ook een beetje aan wat voor persoon je bent en hoeveel tijd je hebt voor je opdrachten.
Oud 15-03-2015, 21:38
Benj@min
Benj@min is offline
Doelen stellen en een tijdsplanning maken, in die planning wel realistisch zijn en als beloning in je studiepauzes even iets leuks doen (helaas ook weer tijd gebonden)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 00:32
jasoncole
jasoncole is offline
Ben zelf fan van gewoon ergens heen gaan en daar je werk doen. Nu ben ik daar zelf mee gestart toen ik in Amerika kwam te wonen dus ik weet niet of er in Nederland veel plaatsen zijn waar je gewoon kan zitten. Ik ga hier meestal gewoon naar Starbucks na school. Computer mee mocht dat nodig zijn, en anders gewoon alleen m'n collegeblok. Zoals al vermeld werd is het voor iedereen anders, maar ik hoop dat je met de gegeven tips toch iets kunt.

- J
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 09:05
Online hulp
Online hulp is offline
1. Zorg voor een omgeving waar je niet tot weinig gestoord wordt, dus geen mobiel bij je, geen mensen om je heen, enzovoort.

2. Sommigen studeren het beste met wat muziek, anderen juist niet. Probeer uit wat voor jou het beste werkt.

3. Probeer niet alles in één keer te doen, maar deel het werk op in behapbare brokken.

4. Leer in blokken van 50 minuten, waarna je 10 minuten iets anders gaat doen zoals een wandelingetje maken.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 09:13
Elin3
Elin3 is offline
Goede tips! Ergens anders studeren kan inderdaad goed werken, ga bijvoorbeeld naar de (school)bibliotheek om daar te werken. Dan wordt je minder snel afgeleid door mensen bij je in huis, je spullen of niet school-gerelateerde websites (want je hebt toch altijd een beetje het idee dat er mensen meekijken daar )
Reageren

Regels voor berichten