Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() Dan moet ik denk ik maar eens onderzoeken of het evt. zinvol is om mijn computer niet meer als versterker te gebruiken voor mijn televisie, mediabox en gameconsole, maar om alles via een versterker te laten lopen. Moet ik alleen een plek vinden om het ding neer te zetten omdat het niet los midden in de woonkamer kan, maar dan bij de tv moet ![]() Edit: al wordt het met een normale versterker natuurlijk weer lastig om een Creative Inspire T7700 aan te sluiten gok ik ![]() klik
||
Citaat:
||
Citaat:
Niet vergeten je platenspeler te aarden aan je amp en geaarde stopcontacten te te gebruiken, anders kan er een nare ruis ontstaan. Vergeet ook niet om de naalddruk van een nieuwe of tweedehands platenspeler altijd even te controleren en indien nodig aan te passen. Check trouwens altijd even wat stofkappen voor bepaalde modellen platenspelers kosten (wanneer de stofkap niet bijgeleverd is). Die krengen lopen aardig in de kosten voor een simpel stuk plastic. Voor twee stofkappen voor mijn set draaitafels kon ik ook nog iets van €80 neerleggen.
Laatst gewijzigd op 17-02-2016 om 12:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daar zit denk ik de standaard bijgeleverde naald bij (Stanton Trackmaster). Knip/plak De frisblauwe Trackmaster.V3 is een professionele cartridge, geoptimaliseerd voor clubgebruik en scratchtoepassingen. Het uitgangsvolume is van hoog kaliber en de stereospreiding is groot, door het 4-spoels pickup-ontwerp. Het industriële ontwerp laat de Trackmaster.V3 ook optisch punten scoren. Een prima cartridge voor hiphop, scratch- en club-DJ’s. Prima ding hoor. Kijk alleen even hoe je toonarm is afgesteld en wat je naalddruk is. De naalddruk van een DJ deck is altijd wat zwaarder dan dat van een 'normaal' element. Hier wat info over naalddruk van DJ elementen en een handleiding voor het instellen van je hele toonarm. Ik gebruik zelf altijd deze, zelfde soort kaliber element. Heb er ook wel eens een normaal element opgezet, maar dan moet je de naalddruk zeker aanpassen. Regel is dat je naalddruk gelijk moet zijn aan je anti-skating.
||
Citaat:
![]() Nu ik er zo over nadenk is mijn hele audio set-up één groot mazzeltje. Mengpanelen en cd-draaitafels voor een prikkie overgekocht van een geflopte volkszanger, draaitafels overgekocht van uitgerangeerde gabbers die schijnbaar crackmoneyz nodig hadden. Ik liep eens een afgetrapte kingloop binnen en deze schoonheden kwamen echt net binnen, bekabeling compleet gereviseerd en piekfijn in orde. Dealtje gemaakt met de onwetende eigenaar voor €70. Geen idee wat de nieuwprijs was, maar las iets van rond de £1000 nieuw ![]()
|
Nice! Wel treffend, iedereen die ik ken die 'fatsoenlijke speakers' heeft staan is op zo'n manier aan de betreffende spullen gekomen (kringloop / onwetende 2dehandszaak / familielied / werkgever die inboedel wegdoet)
![]()
|
Na wat wikken en wegen toch besloten om de Pioneer SX-20DAB te bestellen
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|