Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Welke bh vind jij het prettigst?
Voorgevormde 2 33.33%
Niet-voorgevormde met beugel 1 16.67%
Niet-voorgevormde zonder beugel 0 0%
Sport bh 2 33.33%
Niks 1 16.67%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2015, 21:11
Verwijderd
Is beugel bh een niet-voorgevormde met beugel ?

Laatst gewijzigd op 19-04-2015 om 11:22.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2015, 11:17
Volk
Volk is offline
Ik kan je poll niet invullen want ik heb alleen voorgevormde beugelbeha's.

Een voorgevormde bh heeft al een vorm. Het is dus niet gewoon stof die de vorm van je borsten aanneemt. Een voorgevormde bh kan zowel wel als geen beugel hebben. Een beugel is een metalen of plastic plat latje in een c-vorm die de onderkant van je cups en dus je hele bh en buste stevigheid geeft.

Dus een voorgevormde kan wel of geen beugel hebben.
En een beugelbeha kan wel of niet voorgevormd zijn.

Het zijn verschillende elementen in een bh die elkaar niet uit hoeven te sluiten.

K heb trouwens geen grote voorgevel met mijn 75C, dus die vraag kan ik niet beantwoorden. Ik ga voor Hunkemöller want die bh's passen me goed en blijven lang stevig. Livera zit bij mij niet zo lekker op de een of andere manier.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2015, 13:59
Elin3
Elin3 is offline
Ik kan bij Hunkemöller vaak geen beha's vinden waarvan de pasvorm goed is (een bikini top dan weer wel), ook niet in afwijkende maten.

Zelf draag ik het liefst voorgevormde beugelbeha's. Je hebt soms ook voorgevormde beha's met veel extra vulling er in, maar dat vind ik dan weer niet zo nodig.

Ik koop graag beha's bij Livera of V&D (als ze mijn maat hebben tenminste). Livera vooral vanwege de service.
Oud 17-04-2015, 18:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind de dames bij Hunkemöller vaak onbeleefd, kijken me meestal aan met een blik alsof ik wat kom jatten, als ze me überhaupt al aankijken en niet te druk zijn met elkaar. Maar dat is mijn ervaring.
Ik ga meestal naar Livera, daar word je opgemeten en echt geholpen Bij de V&D kijk ik soms wel, maar dan moeten ze inderdaad wel mijn merk en mijn maat hebben en laatst heb ik ook een bh online besteld

Ik draag zelf voorgevormde beugelbh's, omdat ik het naar vind als mijn tepels door de stof uitsteken als ik het koud heb. En ik krijg er van die vreemde punttietjes in, vind ik zelf in ieder geval.
Oud 17-04-2015, 18:12
Elin3
Elin3 is offline
Bij V&D zetten ze altijd juist de beha's die ik tof vind niet op de site. Beetje jammer want de kans dat mijn maat in de winkel hangt is ook altijd vrij klein.

Verder ook wat LP zegt ja
Oud 17-04-2015, 18:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb het bij het merk zelf besteld toen! Maar soms loop ik bij de V&D ineens tegen een mooie sale aan en waarom dan niet die ik nu aan heb is van Sapph en was toen maar 15 euro (en de laatste in mijn maat )

En ik bedoel overigens dat ik vreemde punttietjes krijg van niet-voorgevormde bh's, niet van wel-voorgevormde bh's, ik zie dat ik dat een beetje krom heb neergezet
Oud 17-04-2015, 18:48
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb het bij het merk zelf besteld toen! Maar soms loop ik bij de V&D ineens tegen een mooie sale aan en waarom dan niet die ik nu aan heb is van Sapph en was toen maar 15 euro (en de laatste in mijn maat )

En ik bedoel overigens dat ik vreemde punttietjes krijg van niet-voorgevormde bh's, niet van wel-voorgevormde bh's, ik zie dat ik dat een beetje krom heb neergezet
Daar kon ik 'm ook niet vinden
Sapp in de sale bij V&D is altijd fijn ja! Daar zitten soms hele mooie tussen.

Ik begreep je de eerste keer al!
Oud 17-04-2015, 20:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik draag het liefst niet voorgevormde beugel bh's maar die zijn redelijk zeldzaam. Ik draag het liefst Esprit en die koop ik bij Esprit zelf, V&D of C&A.
Oud 19-04-2015, 15:51
Verwijderd
Is het normaal als je nieuwe heb gekocht dat je een afdruk van de bandjes en alles krijg, wat niet pijn doet?

Ik heb paar dagen geleden me oude vertouwde bh's op nieuw gekocht, en 2 niet voorgevormde, heb wel steeds de neiging om me oude uitgedragen weer aan te trekken, omdat ik er zo gewend aan ben.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 15:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan is ie of niet goed afgesteld of de maat is niet goed.
Oud 19-04-2015, 15:57
Elin3
Elin3 is offline
Het kan wel dat je de beha de eerste dag even wat meer voelt zitten (hij is immers wat steviger dan je oude beha waar je al een tijd in geleefd hebt, die wordt na verloop van tijd wat slapper), zeker bij een beugel-beha kan je even moeten wennen aan een andere beha/ model. Als je een afdruk in je rug hebt kan het dat je de beha te strak draagt, probeer hem een haakje losser te doen. Als je afdrukken van je schouderbandjes hebt (echt diepe afdrukken) dan heb je deze misschien niet goed afgesteld.
Oud 19-04-2015, 16:03
Verwijderd
De maat is veder goed, dan laat ik hem zo want het doet geen pijn en voel er niks van. Wat haat kik het om nieuwe bh's tekopen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 16:09
Verwijderd
Het is een een niet voorgevormd, nooit eerder gehad, wel erg wennen. Alle afdrukken zijn licht, niet rood, hij voelt ook niet te strak.
De laatste keer dat ik nieuwe kocht is ook iets van 2 jaar gelden als het niet langer is haha.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 16:20
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De maat is veder goed, dan laat ik hem zo want het doet geen pijn en voel er niks van. Wat haat kik het om nieuwe bh's tekopen
Waarom heb je zo'n hekel aan beha's kopen?

Citaat:
Het is een een niet voorgevormd, nooit eerder gehad, wel erg wennen. Alle afdrukken zijn licht, niet rood, hij voelt ook niet te strak.
De laatste keer dat ik nieuwe kocht is ook iets van 2 jaar gelden als het niet langer is haha.
Zo lang met één beha doen? Of heb je er echt 8 ofzo? Als je zolang met dezelfde beha doet en hem regelmatig draagt (en was) biedt zo'n beha echt geen ondersteuning meer. Wanneer je erg kleine borsten hebt en weinig inspannende activiteiten doet met deze beha aan is dat niet zo probleem, maar anders lijkt me dat toch behoorlijk vervelend. Je kleding zit ook direct minder mooi wanneer je beha niet mooi zit, niet goed afgesteld is of uitgezakt is (en minder steun biedt).
Oud 19-04-2015, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Waarom heb je zo'n hekel aan beha's kopen?

Zo lang met één beha doen? Of heb je er echt 8 ofzo? Als je zolang met dezelfde beha doet en hem regelmatig draagt (en was) biedt zo'n beha echt geen ondersteuning meer. Wanneer je erg kleine borsten hebt en weinig inspannende activiteiten doet met deze beha aan is dat niet zo probleem, maar anders lijkt me dat toch behoorlijk vervelend. Je kleding zit ook direct minder mooi wanneer je beha niet mooi zit, niet goed afgesteld is of uitgezakt is (en minder steun biedt).
Omdat ik nu (omdat ik nieuwe heb) bij elk dingetje denk is hij wel goed, wel de goede maat, ben bang dat ik toch niet de goede maat heb, waarscheinlijk omdat ik hier voor een niet lekker zittende bh had. En omdat ik het liefst me oude aan trek, ookal is hij zo versleten.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 16:52
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Omdat ik nu (omdat ik nieuwe heb) bij elk dingetje denk is hij wel goed, wel de goede maat, ben bang dat ik toch niet de goede maat heb, waarscheinlijk omdat ik hier voor een niet lekker zittende bh had. En omdat ik het liefst me oude aan trek, ookal is hij zo versleten.
Waarom wil je zo graag die oude aan? Is die mooi, of vooral comfortabel?

Ik ga zelf graag naar de Livera, daar vraag ik ook regelmatig advies over de maat. Zo is een beha van Livera eigen merk in mijn eigen maat een beetje aan de kleine kant, terwijl dezelfde maat van een ander merk, bijv. Dyanne, DKNY of Wonderbra wel netjes zit. De eerste keer dat ik advies ging vragen aan de verkoopster vond ik het wat ongemakkelijk, maar toen ze bij de tweede beha die ze gepakt had echt het perfecte model had gevonden heb ik me daar overheen gezet.
Oud 20-04-2015, 16:07
Knitten.
Knitten. is offline
2 jaar is toch helemaal niet zo lang voor een bh ?

Ik heb dan wel een aantal bh's, maar de eerste die ik daarvan kocht zijn nu toch zeker zo'n 5 jaar oud, maar zijn in principe nog altijd goed, geven nog steeds ondersteuning. Ik denk dat het vooral van de kwaliteit afhangt, niet zo zeer van hoe oud hij is .
Met citaat reageren
Oud 20-04-2015, 17:23
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
2 jaar is toch helemaal niet zo lang voor een bh ?

Ik heb dan wel een aantal bh's, maar de eerste die ik daarvan kocht zijn nu toch zeker zo'n 5 jaar oud, maar zijn in principe nog altijd goed, geven nog steeds ondersteuning. Ik denk dat het vooral van de kwaliteit afhangt, niet zo zeer van hoe oud hij is .
Goede merken (a la Chantelle) zijn volgens mij na 10 jaar nog goed, maar mijn eigen beha's (Dyanne, DKNY, Livera) verliezen toch na een half jaar/ jaar flink wat stevigheid (ik draag mijn beha's wel vrij intensief, ik draag zo vaak mogelijk dezelfde beha ), terwijl dat toch ook zeker niet de goedkoopste beha's zijn.

Regels voor berichten