Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2015, 01:53
RoMo
RoMo is offline
Hey allemaal,

Ik weet niet zeker of ik op de goede plek ben voor mijn probleem, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik woon sinds een paar maanden samen met drie andere huisgenoten in een appartement. Ik kan het goed vinden met hen allemaal, maar met een in het bijzonder. Voor het gemak noem ik hem even X. X en ik hebben regelmatig zeer lange, vaak diepgaande gesprekken en discussies vanaf dat wij hier ongeveer een maand woonden. Nu vraag je je vast af: wat Is daar mis mee? Dat zal ik uitleggen.
Sinds een week of twee worden deze gesprekken namelijk steeds persoonlijker. Zo verteld hij mij dingen die hij nog nooit iemand anders heeft verteld en vertelt hij mij regelmatig hoe speciaal ik voor hem ben. Dit vindt ik allemaal zeer leuk, maar ook wat eng en vreemd.
Om te beginnen Is hij namelijk acht jaar ouder (27, ik ben 19) en Is hij niet Nederlands. Wat ik eigenlijk wil zeggen Is dat ik niet goed weet wat ik hiermee aan moet. Als hij mij dat verteld dan kijk ik hem meestal gewoon aan en lach ik het serieuze weg of begin ik over iets anders.
Mijn vraag aan jullie Is dus: hoe reageer ik hierop? Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2015, 01:55
RoMo
RoMo is offline
Oh en wat overige informatie: ik ben een meisje en de samenstelling van ons appartement Is 50/50 jongens, meisjes.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2015, 10:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
8 jaar is niks en wat maakt het uit dat hij niet Nederlands is?

Maar als ik het goed begrijp, denk jij dat hij meer wil en jij hebt daar niet zo'n behoefte aan en wil het wat luchtiger houden. Klopt dat? Want zo ja, kun je toch gewoon zeggen dat je je gevleid voelt dat hij je dat soort dingen toevertrouwt, maar dat je het graag iets luchtiger wil hebben.
Oud 28-04-2015, 16:23
isjitar
isjitar is offline
Ik zou niet zeggen dat 8 jaar niets is, het is zeker wel wat, hij is waarschijnlijk in een andere fase van zijn leven en heeft meer meegemaakt dan jij. Maar dit betekent niet dat het onmogelijk is! Jij, en hij, moeten er alleen wel rekening mee houden om verassingen en teleurstellingen te voorkomen.

Als je je er echt niet prettig bij voelt, kan je hem dat misschien oprecht vertellen. Je kan hem vragen wat hij van jou vindt. Maar voordat je dat doet, zou ik eerst jezelf vragen wat jij van hém vindt. Wil je een relatie met hem of niet? Zo nee, dan bestaat de kans dat jullie vertrouwensband verloren gaat. Dit is een risico, maar beter dan dat je je constant oncomfortabel voelt. Als je hem wel leuk vindt, en hij dat ook vindt, nou prima toch? Maar misschien ziet hij je alleen als vriend, dat zou dan heel vervelend zijn maar daarom is het beter om hem eerst te vragen wat hij van jou vindt.

Maar hoe dan ook, ik zou hem als ik jou was geen valse hoop geven, want dat ben je nu misschien wel aan het doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten