Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2015, 18:06
AceSpade
AceSpade is offline
Beste mensen,

In 2006 ben ik afgestudeerd met MBO ICT Niveau 2, en werd al snel weer aangenomen bij mijn stagebedrijf. Ik wou altijd al door studeren, ondanks dat ik niet wist wat ik precies wou. Maar ik had een baan etc etc. Na 8 jaar een kantoorbaantje te hebben gehad, werd ik het ECHT beu. Tijd voor een omscholing dus!

Mijn passie kwam echt naar voren toen ik met een Rebody Challenge begon. Het werken in een groep beviel me erg goed. Echter was ik zelf al erg snel bezig met het begeleiden van andere mensen (in mijn groep). Dingen die mij voorheen niets interesseerde, werden ineens HEEL interessant! Denk aan voeding, beweging, spieropbouw, gezondheid en het hele proces van fitnes zelf.

Nu zit ik alleen met het dilemma van wat ik precies wil doen. Wat zou realistisch zijn om als beroep te oefenen? Ik dacht zelf aan Fysiotherapeut, maar hier is weinig werk in, en voor ik weet, erg weinig opleidingsmogelijkheden.
Ook dacht ik aan Dietist, maar dit lijkt me niet echt in mijn straatje, aangezien ik er ook echt bij wil bewegen.
Ik heb overwogen om gewoon in een sportschool te werken, maar ook hier word zwaar bezuinigd, dus er is zo goed als geen werk meer te vinden.
Ik heb zelfs overwogen om sport coach (Grid training) te worden. Maar ook hier zal zo goed als geen mogelijkheden in zijn. Het word al snel vervangen door tv's wegens bezuinigingen.

Heeft iemand enige raad of kan iemand zijn/haar eigen ervaring delen? Het liefst met een BBL opleiding. Maar zelfs dit is geen pre meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2015, 12:45
AceSpade
AceSpade is offline
Heeft iemand enige raad?
Ik ben al wekenlang het internet af aan het zoeken en ben dag en nacht hierover aan het malen en het word me rustig teveel.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 12:54
Axel11
Axel11 is offline
Leraar lichamelijke opvoeding?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 15:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als fysiotherapeut is het idd lastig om een baan te vinden en ook werk je vaak als zzp-er, moet je verplicht in een of ander niet super aantrekkelijk pensioenfonds, etc. Dat hoor ik tenminste van mijn eigen fysio.

Je hebt MBO sport en bewegen, daarbij wordt je opgeleid als sportleerkracht voor het basisonderwijs. Op het HBO heb je de ALO (academie voor lichamelijke opvoeding). Je moet wel echt sportief aangelegd zijn daarvoor alleen. Anders misschien ergotherapie? Maar dat is wel HBO.
Oud 30-04-2015, 15:29
Axel11
Axel11 is offline
Ik wil wel even opmerken dat mensen die MBO Sport & Bewegen hebben gedaan geen les mogen geven in het basisonderwijs, wel als trainer/instructeur in fitnesscentra etc. natuurlijk
Voor het basisonderwijs is ook de ALO nodig (of Pabo met extra cursus).
Met citaat reageren
Oud 02-05-2015, 01:07
AceSpade
AceSpade is offline
Heel erg bedankt allemaal. Hier kom ik inderdaad een stuk verder mee! Ik ga beginnen met sport en bewegen MBO niveau 4, dan kan ik altijd doorstromen richting Fysio mocht het me niet meer bevallen. Eventueel doormiddel van cursussen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten