Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2015, 18:04
pinkblack12
pinkblack12 is offline
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en weet eigenlijk niet of ik hier wel goed zit, maar zoals de titel luidt: werkgever aanklagen.
Ik werk nu al een half jaar in de Kruidvat, ik wil al weg sinds de eerste maand maar ik heb dit baantje moeilijk gevonden, dus ik ben er maar gebleven, ondertussen heel vaak gesolliciteerd bij andere plekken enz. maar helaas. Er is een meisje, ze is 15 en mag kassa draaien! zelf gezien! Dat mag toch niet, staat in zo'n wet toch? laat staan kassa draaien, vullen mag niet eens op je 15 e bij kruidvat. Ik vind dit echt oneerlijk ik ben 16 en doe nog steeds dat klote spiegel werk. Elke dag rugpijn , hard werken (snel) anders worden ze boos. En ik ben geen schoonmaker hoor... kauwgom en stickers van de grond krabben, prullenbakken legen, vegen (dat begrijp ik nog wel) en stof weghalen met een stofwisdoekje. Dan nemen ze maar een schoonmaker aan!

Hoe kan ik mijn werkgever aanklagen? Omdat ze iemand van 15 laat kassadraaien?
btw. ik neem nu zeker ontslag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2015, 18:47
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dit mag naar Werk, Geld en Recht.
Oud 31-01-2015, 18:55
Verwijderd
Wat een jankerd ben je. Snap niet waarom je nou wilt aanklagen. Als de baan je niet bevalt, stop je toch? Aansteller.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2015, 20:53
pinkblack12
pinkblack12 is offline
Citaat:
Wat een jankerd ben je. Snap niet waarom je nou wilt aanklagen. Als de baan je niet bevalt, stop je toch? Aansteller.
waarom zo'n rare reactie? Ik vind rechtvaardigheid belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2015, 22:00
Verwijderd
Vakkenvullen mag wel als je 15 bent, kassa idd pas vanaf je 16e. Ik weet niet precies wat je functie is bij kruidvat, maar als je bent aangenomen als winkelmedewerker/winkelkracht dan hoort het stickerskrabben en schoonmaken er gewoon bij en ook bij het vakkenvullen is het niet ongebruikelijk dat ze je ook gewoon laten poetsen. Waarom die 15-jarige wel achter de kassa mag en jij niet dat weet ik niet, daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Aanklagen lijkt me een erg overdreven. Ik denk dat het je vooral steekt dat zij achter de kassa mag terwijl jij dat wil en om dan als jaloerse reactie er een melding van te maken lijkt me wat kinderachtig.
Wel zou je het bij je ontslag aan kunnen geven dat je het gek vindt dat zij achter de kassa mag terwijl ze daar wettelijk te jong voor is.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2015, 23:34
Axel11
Axel11 is offline
Je kan het er ook gewoon met je baas over hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 01:53
patrick1495
patrick1495 is offline
Citaat:
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en weet eigenlijk niet of ik hier wel goed zit, maar zoals de titel luidt: werkgever aanklagen.
Ik werk nu al een half jaar in de Kruidvat, ik wil al weg sinds de eerste maand maar ik heb dit baantje moeilijk gevonden, dus ik ben er maar gebleven, ondertussen heel vaak gesolliciteerd bij andere plekken enz. maar helaas. Er is een meisje, ze is 15 en mag kassa draaien! zelf gezien! Dat mag toch niet, staat in zo'n wet toch? laat staan kassa draaien, vullen mag niet eens op je 15 e bij kruidvat. Ik vind dit echt oneerlijk ik ben 16 en doe nog steeds dat klote spiegel werk. Elke dag rugpijn , hard werken (snel) anders worden ze boos. En ik ben geen schoonmaker hoor... kauwgom en stickers van de grond krabben, prullenbakken legen, vegen (dat begrijp ik nog wel) en stof weghalen met een stofwisdoekje. Dan nemen ze maar een schoonmaker aan!

beetje overdreven, als het je niet bevalt, neem direct ontslag of zeg tegen je baas dat je het niet eerlijk vind.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 05:57
Verwijderd
Citaat:
waarom zo'n rare reactie? Ik vind rechtvaardigheid belangrijk.
Dat is niet raar, dat is de enige normale reactie. Je bent een jankerd.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 19:50
Anton_
Anton_ is offline
Ik zou je zeker niet gaan bemoeien met het feit of zij al dan niet aan de kassa mag staan, uiteindelijk ben je maar een jobstudent. Ik denk dat je best eens aan je baas kan vragen of een eventuele functiewijziging naar de kassa mogelijk is, omdat je daar beter in zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 20:17
jongen-1999
jongen-1999 is offline
Geef het op de werkgevers zijn te machtig.

Power to the employers!
Oud 23-02-2015, 14:47
LilithTempestas
LilithTempestas is offline
Misschien is het een optie om het er gewoon over te hebben met je leidinggevende, i.p.v. ze direct te willen aanklagen. Dat gaat jou alleen maar geld kosten namelijk .

Ik vind dat je een heftige reactie geeft. Het is normaal dat wanneer je op de winkelvloer staat, je er voor zorgt dat je de winkel er netjes en verzorgd uit ziet. Dat betekend niet alleen spiegelen, maar ook stickers krabben en kauwgom opruimen (als het goed is staat dit in je contract).

Tegenwoordig liggen de baantjes niet meer voor het oprapen en mag je blij zijn als je een baantje hebt! Dus, niet zo zeuren, en aan de bak!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 16:44
Dutch Thunder
Dutch Thunder is offline
Citaat:
Misschien is het een optie om het er gewoon over te hebben met je leidinggevende, i.p.v. ze direct te willen aanklagen. Dat gaat jou alleen maar geld kosten namelijk .

Ik vind dat je een heftige reactie geeft. Het is normaal dat wanneer je op de winkelvloer staat, je er voor zorgt dat je de winkel er netjes en verzorgd uit ziet. Dat betekend niet alleen spiegelen, maar ook stickers krabben en kauwgom opruimen (als het goed is staat dit in je contract).

Tegenwoordig liggen de baantjes niet meer voor het oprapen en mag je blij zijn als je een baantje hebt! Dus, niet zo zeuren, en aan de bak!
Jup.. Weetje hoeveel wc's ik al heb moeten poetsen! Daarvoor ben ik ook niet aangenomen hoor! Hahahaha

Maar ik snap je frustratie, toch denk ik dat je weinig kan doen. Leave it or like it!
Oud 24-02-2015, 13:46
remco2015
remco2015 is offline
Je wilt werken of niet werken. Maar als je jouw te groot voelt voor dingen kun je inderdaad beter wat anders voelen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 14:21
rensend
rensend is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

1 jij bent een jankert
2 als dat al hard werke vin sterkte met je toekmost wat elke ander baan die bestaad moet je nog veel harde werke dan jij moet
3 zij zeurt en jankt verschijnlijk niet zo als jou dus heb je baas besloten dat zij klaar is voor de kassa en jij nog lang niet
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 15:42
remco2015
remco2015 is offline
De mentaliteit onder de jeugdigen is toch al ver zoek, grote monden en weinig inzet en sloom gedrag.
Hoe het allemaal komt weet ik niet maar ik denk dat soaps serie"s een grote rol spelen en dat TMF en MTV gedrag ook. Petje op, piercings in, koptelefoons op...............
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 20:12
rensend
rensend is offline
Wat is je gedacht gang achtrer deze theorie wat ik vin hem negens opslaan
Met citaat reageren
Oud 27-02-2015, 21:09
betercore
betercore is offline
Citaat:
Wat is je gedacht gang achtrer deze theorie wat ik vin hem negens opslaan
Wat is je Nederlandse grammatica achter die post, wat ik vin hem negens opslaan
Oud 01-03-2015, 20:28
Verwijderd
Een jaloerse snitch die denkt dat ze nobel is door haar eigen egoïsme goed te praten. Ik zou je nog geen wc's laten schoonmaken als je me geld toe gaf.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Wat is je Nederlandse grammatica achter die post, wat ik vin hem negens opslaan
WanT ik vinD hem neRgens op slaan.

Doe het dan tenminste zelf wel goed als je over een ander zijn grammatica gaat lopen te miepen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 22:42
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:

Doe het dan tenminste zelf wel goed als je over een ander zijn grammatica gaat lopen te miepen.
Hij deed dat expres he
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Hij deed dat expres he
Haha kut, die komt laat binnen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 13:04
betercore
betercore is offline
Citaat:

Reageren

Regels voor berichten