Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2015, 01:35
RLD Amsterdam
RLD Amsterdam is offline
Goedeavond mensen,

Ik had een vraag. Ik ben er achter gekomen dat ik een soort van rood(puistachtig)bultje bij mijn anus heb, het is heel klein en zacht en kan het indrukken bij het indrukken voel ik er wel een klein beetje van niet heel erg, maar ik voel het wel. Ik vroeg me af wat dit kan zijn? Bij poepen ofso geen last van... Ohja
Ik heb weleens bij het afvegen dat ik bloed zie op wc papier niet veel, echt een klein beetje, maar dit speelt al wel langer, dus staat het denk ik niet in verband met het bultje?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 07:31
Pluis
Pluis is offline
Klinkt als een aambei! Moet je vaak flink persen als je naar het toilet gaat? Je krijgt ze namelijk van harde ontlasting.
Oud 31-07-2015, 10:23
RLD Amsterdam
RLD Amsterdam is offline
Citaat:
Klinkt als een aambei! Moet je vaak flink persen als je naar het toilet gaat? Je krijgt ze namelijk van harde ontlasting.
Ja toevallig gister ochtend, zo toen kwam het er idd lastig uit, maar ik dacht echt dat een aambei er anders uitzag dit lijkt echt op een soort van puistje en zit ongeveer een halve-1cm van de anus af... iig dat K*t internet maakt je helemaal gek, als je gaat googlen kom je ook veel op darmkanker uit, je maakt je zelf dan gek met allemaal dingen, maar goed dat zal het niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 13:08
Verwijderd
Als het een cm naast je anus zit is het geen darmkanker en dan zal het bultje denk ik ook geen aambei zijn. Maar dat je soms wat bloed aan het wc papier hebt kan wel komen door een inwendige aambei, die je niet ziet, of een klein scheurtje.
Wel kan het gewoon daadwerkelijk een puistje of een ontstoken haarzakje zijn, die kun je overal krijgen. Op die plek kan dat ook komen doordat je huid geïrriteerd is door hard afvegen, in dat geval kan het helpen om vochtig toiletpapier te gebruiken.
Tegen aambeien en scheurtjes helpt het om goed vezels te eten (fruit, groente, volkorenbrood, nootjes), genoeg water te drinken, als je voelt dat je naar de wc moet zo snel mogelijk te gaan, de tijd te nemen om te poepen, en eventueel je voeten op een laag krukje te zetten zodat je knieën iets omhoog steken.

Laatst gewijzigd op 31-07-2015 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 14:08
RLD Amsterdam
RLD Amsterdam is offline
Citaat:
Als het een cm naast je anus zit is het geen darmkanker en dan zal het bultje denk ik ook geen aambei zijn. Maar dat je soms wat bloed aan het wc papier hebt kan wel komen door een inwendige aambei, die je niet ziet, of een klein scheurtje.
Wel kan het gewoon daadwerkelijk een puistje of een ontstoken haarzakje zijn, die kun je overal krijgen. Op die plek kan dat ook komen doordat je huid geïrriteerd is door hard afvegen, in dat geval kan het helpen om vochtig toiletpapier te gebruiken.
Tegen aambeien en scheurtjes helpt het om goed vezels te eten (fruit, groente, volkorenbrood, nootjes), genoeg water te drinken, als je voelt dat je naar de wc moet zo snel mogelijk te gaan, de tijd te nemen om te poepen, en eventueel je voeten op een laag krukje te zetten zodat je knieën iets omhoog steken.
Dankje! Ja het zit zeg maar niet de kringspier, maar echt een 1cm er vanaf.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 22:01
RLD Amsterdam
RLD Amsterdam is offline
Ik heb net mijn behoefte gedaan en voor mijn gevoel lijkt het net of mijn
Ontlasting een stuk lichter is geworden.

Het is een pindakaas achtige kleur, ook heb ik een jeukend gevoel rondom de anus (niet prettig!! )

Laatst gewijzigd op 31-07-2015 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 02:25
Verwijderd
Citaat:
Ik heb net mijn behoefte gedaan en voor mijn gevoel lijkt het net of mijn
Ontlasting een stuk lichter is geworden.

Het is een pindakaas achtige kleur, ook heb ik een jeukend gevoel rondom de anus (niet prettig!! )
Bloed met afvegen heb ik ook wel eens. Als ik paar keer per dag naar toilet ben geweest. Komt door het wc papier en ook het persen. Ik zou effe een aambeiencrème halen bij de drogist en effe paar keer smeren. Grote kans dat je er dan vanaf bent. Die kleur is prima. Verschilt per dag en hangt ook af van wat je eet. Als je wat soepeler ontlasting wilt: kiwi's eten! Werkt perfect. En natuurlijk volkoren ipv witbrood etc.. En regelmatig water drinken
Met citaat reageren
Oud 24-08-2015, 20:15
Bronc
Bronc is offline
Het can ook een cyste/fistel zijn. De symptomen lijken op een aambei maar de pijn word erger na 1 of 2 weken. Let erop of er ook vuil naast het bloed uitkomt. Als dit het geval is moet je gelijk naar de dokter omdat je een kuur ervoor krijgt of eraan geopereerd moet worden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten