Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2015, 13:01
wbw15
wbw15 is offline
Hoi,

Zojuist ben ik ontslagen op staande voet voor het niet 'fifo' (first in, first out) vullen van een vak.

Dit heb ik dus vernomen van mijn leidinggevende.

Ik heb al gemerkt dat hij mij al z.s.m. weg wilt hebben, maar de redenen waarom zijn ongegrond. Ik heb telkens bewezen dat ik op de wijze kan werken zoals mijn leidinggevende dat wilt. Ik heb het idee alsof hij bepaalde dingen op impuls doet en zegt.
Echter vandaag heb ik dus een vak niet goed gevuld, en hiervoor heb ik geen waarschuwingen of dergelijke gekregen voor de manier hoe ik bepaalde dingen doe. Hij heeft mij hier voor ontslagen.

In het ontslagformulier dat ik heb getekend is later ook gebleken dat hij enkele aanpassingen heeft gemaakt, zonder dit te bespreken met mij. Ik ben hier pas later achter gekomen, het waren namelijke kleine, sneaky aanpassingen in het ''formulier'' dat ik heb gekregen.

Sta ik in mijn recht? Kan ik hier uberhaupt iets aan doen?

Laatst gewijzigd op 20-06-2015 om 13:02. Reden: a
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2015, 14:04
Axel11
Axel11 is offline
1. Ligt eraan wat er in het "ontslagformulier" staat. Het is in beginsel je eigen schuld helaas dat je het niet (nogmaals) hebt doorgelezen voordat je tekende.
2. Om hier überhaupt iets aan te kunnen doen (voor zover mogelijk), heb je juridische bijstand nodig. De opbrengsten wegen waarschijnlijk niet op tegen de kosten. Indien je ouders echter een rechtsbijstandsverzekering hebben, zou ik het zeker daar (laten) melden!

Daarnaast kun je natuurlijk altijd zelf het beste z.s.m. eerst de baas van je leidinggevende / het hoofdkantoor van de supermarkt benaderen met je verhaal.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2015, 14:48
wbw15
wbw15 is offline
Bedankt voor je reactie.

Ik heb het formulier wel gelezen en getekend, maar hij heeft enkele dingen, namens mij, na het tekenen gewijzigd.
Dit hoort toch niet lijkt mij?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2015, 14:50
Axel11
Axel11 is offline
Nee, dat hoort niet. Maar jij hoort (direct na het ondertekenen, voor de "wijzigingen") een kopie te hebben gekregen/gemaakt of dit formulier moet om te beginnen al in tweevoud zijn opgemaakt. Aangezien je daar blijkbaar niet om hebt gevraagd, maakt het het wel lastig te bewijzen voor jou.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2015, 14:54
wbw15
wbw15 is offline
Ik heb gevraagd om een kopie, die heb ik ook gekregen. Hierin staan ook dingen wat ik zelf niet heb aangevinkt, ik ging na het tekenen van het werkelijke formulier er vanuit dat er geen aanpassingen meer erbij kwamen, en al helemaal geen aanpassingen getekend door mijzelf.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2015, 14:59
Axel11
Axel11 is offline
Heel vervelend en onrechtmatig, maar blijft lastig/onmogelijk te bewijzen voor jou.

Ik heb je de opties gegeven: z.s.m. contact opnemen met de baas van je leidinggevende / het hoofdkantoor en alles uitleggen. En/of het melden bij de rechtsbijstandsverzekering indien je ouders die hebben. Meer is het allemaal niet waard.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2015, 15:03
wbw15
wbw15 is offline
Ik neem aan nog een gesprek met mijn leidinggevende dan weinig resultaat geeft...
Ze willen mij namelijk gewoon weg.

Erg kut en sneaky van die man.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2015, 15:06
Axel11
Axel11 is offline
Gesprek met de baas van je leidinggevende of het hoofdkantoor zeg ik he.

Kut en sneaky ja, maar ook als hij niet wat extra's had aangekruist op het formulier, was je gewoon ontslagen en had je daar (praktisch gezien) waarschijnlijk niets aan kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2015, 15:10
wbw15
wbw15 is offline
Is het gewoon mogelijk om een medewerker na zijn proeftijd te ontslaan, zonder waarschuwingen en/of gesprekken over voortgang bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2015, 15:17
Axel11
Axel11 is offline
Nee. Ik kan hier nu helemaal gaan uitleggen hoe het juridisch zit, maar dat heeft allemaal niet zoveel zin. Je moet toch een advocaat/jurist inhuren als je hier echt iets aan wil doen, en dat kost waarschijnlijk meer geld en tijd dan dat het oplevert bij zo'n (bij)baan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2015, 15:20
wbw15
wbw15 is offline
Thanks voor je hulp, Axel11. Ik ben voorlopig wel klaar met underpaid supermarktwerk.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2015, 08:21
michzand
michzand is offline
heel erg triest!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten