Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2015, 09:04
Verwijderd
Hallo allemaal,

Ik ben dit jaar gezakt voor mijn vwo en nu wil ik graag het staatsexamen gaan doen om alsnog het diploma te halen.

Nu is mijn vraag: Moet ik nu de vakken maatschappijleer en algemene natuurwetenschappen ook weer opnieuw doen, of blijven deze gewoon staan, gezien ik ze in de vierde klas al heb afgerond.

En moet ik ook mijn profielwerkstuk opnieuw maken?

Groetjes Rainbowflower
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2015, 09:15
Axel11
Axel11 is offline
Je hoeft alleen staatsexamen te doen in het vak (of als je heel erg gezakt bent: de vakken) waardoor je alsnog slaagt. Van de andere vakken krijg je vrijstelling.

Laatst gewijzigd op 11-08-2015 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2015, 09:23
Verwijderd
Ik ben van plan alle 8 vakken die ik dit jaar had opnieuw te doen. Had geen beste cijfers. Maar als je ml en anw niet doet, telt het dan gezien de kosten, nog wel als volledig examen? Ik las namelijk dat het per vak rond de 100 euro kost, maar als je een volledig examen doet, het rond de 600 euro kost.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2015, 09:29
Axel11
Axel11 is offline
Die circa 600 euro is altijd het maximumbedrag per jaar. Moet je wel dus alles in 1 jaar halen.

Laatst gewijzigd op 11-08-2015 om 11:52.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2015, 10:57
Pluis
Pluis is offline
Als je niet voor alle 8 vakken gezakt bent, zou ik ze niet allemaal herkansen. Er kijkt toch nooit iemand naar je cijferlijst, tenzij je een studie wil doen met iets van een gewogen loting. Wat wil je hierna gaan doen?
Oud 11-08-2015, 11:27
Verwijderd
Ik had voor mijn schoolexamen cijfers die kantje boord waren (rond de zes), maar had op mijn centraal examens bijna allemaal onvoldoende. Daardoor kwam ik op de eindcijfers bij drie vakken een 5 te staan. Ik zou dus sowieso drie vakken over moeten doen. Maar gezien ik de rest van de vakken ook niet super gedaan heb, doe ik het liever allemaal over. Hierna wil ik graag in het buitenland studeren. Als ik uiteindelijk wel voor een studie met loting kies, maak ik met zevens meer kans dan met zessen en vijven. Vanwege persoonlijke omstandigheden ga ik niet terug naar mijn middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2015, 11:47
Axel11
Axel11 is offline
Niet per se, want je kunt slagen met 1 of 2 vijven als eindcijfer (ligt eraan voor welke vakken) Dus het kan zijn dat je eigenlijk in maar 1 vak staatsexamen hoeft te doen. (Zo lang je maar wel gemiddeld minimaal een 5,5 voor je centraal schriftelijke examens staat uiteindelijk natuurlijk).

Heb je ook aan vavo gedacht? Alle vakken helemaal zelfstandig in 1 jaar is misschien best wel zwaar/moeilijk

Laatst gewijzigd op 11-08-2015 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2015, 18:41
Verwijderd
Ik wil hierna in het buitenland studeren, omdat ik binnenkort ook niet meer in Nederland zal wonen. Daarom zal vavo er niet in zitten. En als ik in het andere land onderwijs ga volgen, doe ik er twee jaar over om een diploma te krijgen waarmee je aangenomen kan worden op een universiteit.

En ik kan zeker ook 1 vak maar doen voor staatsexamen, maar dit zal dan mijn slechtste vak zijn, waar ik het laagst voor gescoord heb. Daarom zou ik er bij voorkeur twee willen doen op zijn minst. Maar ik denk erover ze allemaal opnieuw te doen, om niet allemaal zesjes te hebben en twee vijven op het eind.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2015, 22:10
Metalfros
Metalfros is offline
Tja, het is denk ik voor jou of VAVO of thuis het hele jaar doorleren. Moet je zelf maar kijken wat je het liefst wil. Al raad ik VAVO sterk aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten