Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2015, 11:19
Robbert297
Robbert297 is offline
Hallo allen,

Ik ben dit jaar met een tiende gezakt voor het HAVO-examen. Nu heb ik nog wel kans om eind augustus alsnog te slagen.
Stel dat ik niet slaag, dan moet ik 5 havo overdoen op de VAVO. Kan ik dan ook ergens werken waar je MBO-denkniveau nodig hebt?

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2015, 12:10
Axel11
Axel11 is offline
1. Kun je 5 havo niet overdoen op je huidige school?

2. Er zijn verschillende niveaus binnen het mbo. Elke werkgever zal zelf een afweging maken van wat hij/zij een overgangsbewijs van 4 naar 5 havo (het hoogste dat je hebt zeg maar) of je net gezakt zijn voor het havo-diploma waard vindt. Ik zou gewoon solliciteren op mbo-functies, wel even er rekening mee houden dat je op het mbo ook vaak praktische dingen leert. Je kunt niet zo aan de slag als elektricien bijvoorbeeld, maar misschien wel als administratief medewerker
Met citaat reageren
Oud 18-08-2015, 13:00
julianv
julianv is offline
Citaat:
Hallo allen,

Ik ben dit jaar met een tiende gezakt voor het HAVO-examen. Nu heb ik nog wel kans om eind augustus alsnog te slagen.
Stel dat ik niet slaag, dan moet ik 5 havo overdoen op de VAVO. Kan ik dan ook ergens werken waar je MBO-denkniveau nodig hebt?

Bij voorbaat dank.
Krijg jij ook 27 augustus de uitslag?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2015, 14:38
Robbert297
Robbert297 is offline
Citaat:
1. Kun je 5 havo niet overdoen op je huidige school?

2. Er zijn verschillende niveaus binnen het mbo. Elke werkgever zal zelf een afweging maken van wat hij/zij een overgangsbewijs van 4 naar 5 havo (het hoogste dat je hebt zeg maar) of je net gezakt zijn voor het havo-diploma waard vindt. Ik zou gewoon solliciteren op mbo-functies, wel even er rekening mee houden dat je op het mbo ook vaak praktische dingen leert. Je kunt niet zo aan de slag als elektricien bijvoorbeeld, maar misschien wel als administratief medewerker
1. Het is mijn eigen keuze. Ik heb dat verkeerd verwoord in mijn startpost.

2. Ik was eigenlijk van plan om bij de Media Markt te gaan solliciteren. Ik ga het gewoon proberen. Dank!

Citaat:
Krijg jij ook 27 augustus de uitslag?
Ik heb 28 augustus nog een toets. Zal daarna wel de uitslag krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 20:33
julianv
julianv is offline
Citaat:
Ik heb 28 augustus nog een toets. Zal daarna wel de uitslag krijgen.
Oke, succes dan nog!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2015, 11:01
Pluis
Pluis is offline
Denk je ook aan een langere termijn plan? Of wil je je hele leven bij de mediamarkt werken?
Oud 20-08-2015, 21:04
Robbert297
Robbert297 is offline
Ik ben 17. De Media Markt lijkt mij gewoon een leuke bijbaan. Voor de langere termijn heb ik hele goede plannen die goed aansluiten bij m'n (toekomstige) opleiding.

Het punt is dat ik 21 september pas te horen krijg of ik geslaagd ben of niet. Tot die tijd mag ik wel alvast studeren, maar de kans bestaat dus dat ik na 21 september de school weer mag verlaten en richting de VAVO moet gaan.
Stel dat ik de VAVO moet doen, moet ik wel een goede bijbaan hebben, en dan lijkt mij de Media Markt wel een goede keuze m.i.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten