Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2015, 16:59
Noodl3
Noodl3 is offline
Hallo, ff wat info over mij:

16 jaar, weeg 52 kilo, 1.72 lang.

Ik eet 4 keer per dag. Ochtend bak yoghurt met cruslie, middag 3 boterhammen, na school als het er is een bord pasta en anders gewoon een banaan ofzo, in de avond eet ik denk ik wel goed.
-
Ik ben vanplan naar de sportschool te gaan omdat ik erg graag wat breder zou willen worden maar ik vraag me af wat ik zou moeten veranderen aan mijn eetschema en wat ik moet gaan trainen in de sportschool.

Ik heb ongeveer anderhalve maand thuis intens oefeningen gedaan maar dat werd uiteindelijk een beetje dommig ofzo en wou het echt proberen in de sportschool
(Ik dacht aan fitforfree)

Hopelijk weten jullie wat ik moet doen

Alvast bedankt!

(Ik werk trouwens bij de albertheijn en daar hebben ze een fit&fun pakket maar ik weet niet zeker of ik dan wel de beste sportschool krijg)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2015, 09:55
blaches
blaches is offline
Hee Noodl3,

Ik zat vroeger met hetzelfde probleem. Ik was lang en dun (in die tijd begin 15). Ik dacht bij mijzelf wat als ik een vriendin heb, dan moet ik haar kunnen beschermen. Ik wilde ook geen zwakkeling zijn dus ben flink aan de slag gegaan.

Wat je ten eerste moet realiseren is dat wij een enorm snelle metabolisme hebben oftewel wij komen heel moeilijk aan. Toch is het mogelijk met heel veel pijn en moeite.

Ik ga geen fitness schema voor je opstellen want dat kost mij een half uur maar wel paar richtlijnen.
Neem een splitschema! Dat betekent 4 keer per week naar de sportschool.
Dag1: borst / triceps
Dag2: Benen / buik/core
Dag3: Biceps / Schouders
Dag4: Rug / trapezium / onderarmen.

Zorg dat je eiwittenshake neemt! Elke dag als je opstaat binnen 5 minuten dat ding leegdrinken en daarna beginnen aan ontbijt. (waarom?) je lichaam heeft de hele nacht niks kunnen eten en eiwittenshake wordt snel opgenomen. Als je niet snel genoeg eet gaat het je spieren / vet gebruiken voor energie.

Eet...eet...eet! Je denkt dat je veel eet maar begin sochtends met die shake, een banaan en 2 boterhammen of yoghurt met muesli. Op school eerste pauze neem je 2 á 3 snelle jelle / vlugge jaapie. Tweede pauze je boterhammen met vlees en/of pindakaas. Je komt thuis eet wat snel en ga naar de fitness! Daarna ben je thuis voor avond eten en vreet je je helemaal vol. Als je rond 18"15 klaar bent wacht je weer tot ~20:15 en eet je weer een maaltijd en als laatst als je naar bed gaat eet je een bak kwark van 450g/500g een proteine shake (best caseíne dan, maar het kost dat heel wat geld) en ga dan slapen.

Slapen = goed! Je moet herstellen dus veel slapen is belangrijk.

Ga met trainen altijd tot het uiterste....dus 10x10xuiterste of 12x12xuiterste.
Doe per spiergroep minsten 3 á 4 oefeningen (triceps dus bijv. 3 oefeningen).
Een warming-up is essentieel, ook de cooldown!
Als je rookt, probeer niet voor je eten te roken maar erna! Roken stilt de honger (voor mij dan).
Eieren zijn ook heel goed, en dat fabeltje "te veel ei-geel is slecht voor je" nee! Wij zijn jong en hebben een enorm snel metabolisme. Het zal niks met je doen! Behalve als je 120 kg bent en 50 ben.
Blijf doorgaan en bedenk bij je zelf wat voor zwakkeling je bent / was en wat je nu bent! (sorry dat ik zo hard ben).

Voor vragen, stel ze!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2015, 00:12
Noodl3
Noodl3 is offline
Erg bedankt voor je antwoord! Ik zal er zeker wat mee gaan doen!
Erg duidelijk
Gr. Noodl3
Met citaat reageren
Oud 23-09-2015, 11:39
MarkMeerman
MarkMeerman is offline
Citaat:
Hallo, ff wat info over mij:

16 jaar, weeg 52 kilo, 1.72 lang.

Ik eet 4 keer per dag. Ochtend bak yoghurt met cruslie, middag 3 boterhammen, na school als het er is een bord pasta en anders gewoon een banaan ofzo, in de avond eet ik denk ik wel goed.
-
Ik ben vanplan naar de sportschool te gaan omdat ik erg graag wat breder zou willen worden maar ik vraag me af wat ik zou moeten veranderen aan mijn eetschema en wat ik moet gaan trainen in de sportschool.

Ik heb ongeveer anderhalve maand thuis intens oefeningen gedaan maar dat werd uiteindelijk een beetje dommig ofzo en wou het echt proberen in de sportschool
(Ik dacht aan fitforfree)

Hopelijk weten jullie wat ik moet doen

Alvast bedankt!

(Ik werk trouwens bij de albertheijn en daar hebben ze een fit&fun pakket maar ik weet niet zeker of ik dan wel de beste sportschool krijg)
Ola Noodle

Op zich is er niks mis met je eetpatroon, maar ga ik er vanuit dat je een snelle stofwisseling hebt. Hierdoor kom je niet snel aan in gewicht en zal je misschien wel 2x zoveel moeten eten als je nu doet. Het gaat er dan wel om dat je de juiste voeding naar binnenkrijgt, zoals vis, ei, kip, noten, kwark, groente, fruit en wellicht ter aanvulling wat eiwitten shakes (aanvulling -> niet vervanging).

Sporten bij Fit for Free is prima Het is pas nodig om een andere sportschool op te zoeken als de gewichten te licht worden, maar dat duurt meestal wel een paar jaartjes

Verder zeg ik.. gewoon doen! Investeren in je lijf kan nooit slechts zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2015, 06:16
Elin3
Elin3 is offline
Kijk bij thuis trainen of sporten bij sportscholen waar je geen of weinig begeleiding krijgt wel extra voor blessures. Wanneer je bepaalde oefeningen consequent verkeert doet kan je daar later blijvende schade door oplopen (bijvoorbeeld rugklachten). Let dus extra goed op je houding!
Oud 24-09-2015, 09:02
Durian
Durian is offline
Starting Strength schema volgen met dips en pull ups en push ups erbij. Daarnaast genoeg energie binnen krijgen want je verbrand ook veel. Ik heb bijv 3200 kcal nodig maar weet dat ik daar niet elke dag aan kom..

Regels voor berichten