Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 12:37
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik ben 3 maanden voor het eindexamen van de MAVO gestopt met school wegens prive-omstandigheden.
Hiervan heb ik nu de grootste spijt.

Momenteel ben ik met niets bezig en wil eigenlijk alsnog mijn diploma halen.
Als ik dat niet heb dan moet ik voor mijn vervolgopleiding (verpleging) een jaar extra en dus pas na een jaar met de échte opleiding beginnen.
Daar heb ik niet zo'n zin in.

Nu is mijn vraag, heeft iemand een idee hoelang een avondopleiding duurt (hoef alleen het laatste jaar en eigenlijk alleen de laatste 3 maanden te doen) en waar kan ik het volgen ?
Oud 20-08-2002, 13:21
Desp
Desp is offline
Aangezien je nog je diploma moet halen en dus eindexamen moet doen, ben je zeker een schooljaar kwijt. (Eindexamens zijn landelijk en dus alleen in april/mei.)

Waarom wil je eigenlijk niet een jaar langer met je vervolgopleiding bezig zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 13:27
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef:
Ik ben 3 maanden voor het eindexamen van de MAVO gestopt met school wegens prive-omstandigheden.
Hiervan heb ik nu de grootste spijt.

Momenteel ben ik met niets bezig en wil eigenlijk alsnog mijn diploma halen.
Als ik dat niet heb dan moet ik voor mijn vervolgopleiding (verpleging) een jaar extra en dus pas na een jaar met de échte opleiding beginnen.
Daar heb ik niet zo'n zin in.

Nu is mijn vraag, heeft iemand een idee hoelang een avondopleiding duurt (hoef alleen het laatste jaar en eigenlijk alleen de laatste 3 maanden te doen) en waar kan ik het volgen ?
Dan kun je drie dingen doen: Eerste je kunt een mavo sprint opleiding doen (dus mavo diploma in 1 jaar), dit is wel een dagopleiding.
Of je doet zoals jij wilt een avond opleiding, dit duurt meestal ook een 1 jaar, je kunt dan per vak op mavo niveau certificaten halen voor bepaalde vakken die je wilt volgen, en vaak kun je die dan op een gegeven moment samen voegen voor een diploma.
Of je kunt een opleiding volgen bij het NTi of zoiets dan heb je het vaak eerder dan een jaar, alleen je moet thuis studeren, en dat is niet voor iedereen makkelijk

groetjes wm.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 13:35
Desp
Desp is offline
Citaat:
lexus656 schreef:
Dan kun je drie dingen doen: Eerste je kunt een mavo sprint opleiding doen (dus mavo diploma in 1 jaar), dit is wel een dagopleiding.
Of je doet zoals jij wilt een avond opleiding, dit duurt meestal ook een 1 jaar, je kunt dan per vak op mavo niveau certificaten halen voor bepaalde vakken die je wilt volgen, en vaak kun je die dan op een gegeven moment samen voegen voor een diploma.
Of je kunt een opleiding volgen bij het NTi of zoiets dan heb je het vaak eerder dan een jaar, alleen je moet thuis studeren, en dat is niet voor iedereen makkelijk

groetjes wm.
Maar bij alle doe je gewoon landelijk examen in april/mei...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:15
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
lexus656 schreef:
Bedankt voor jullie reacties.

Dit laatst lijkt me nog het fijnste aangezien je dan op je eigen tempo kan leren.

Waarom ik niet een jaar langer naar school wil is om de volgende reden.

Zoals ik al zei ben ik wegens prive-omstandigheden gestopt met school.
Ik kon me niet meer concentreren en het interesseerde me allemaal nix meer.
Ik weet van mezelf dat ik die opleiding ga halen maar in een jaar 'gewoon naar school' heb ik geen zin.
Dan had ik (al ging dat op dat moment niet) net zo goed met school kunnen doorgaan.

Als ik aan die opleiding begin wil ik niet eerst een jaar naar school maar gewoon meteen beginnen met waar mijn hart naar uit gaat.
Gewoon 4 dagen werken en 1 dag naar school

Snappie ?
Reageren

Regels voor berichten