Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2015, 18:28
afloel
afloel is offline
Hoi
Ik zou later graag econometrie willen gaan studeren op de universiteit, ik zit nu nog in mijn 4e jaar havo maar ik weet eigenlijk voor 99% wat ik wil. Ik kan niet naar het vwo omdat ik geen vreemde taal in mijn pakket heb want daar was ik niet zo goed in, mijn plan was om Toegepaste Wiskunde te gaan doen op de HvA en vervolgens Econometrie te gaan studeren. Is er iemand die via het hbo Econometrie is gaan studeren en zijn ervaring wil delen? Ik heb gehoord dat het erg zwaar is om via het hbo te gaan
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2015, 18:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Even algemeen gesproken (over econometrie specifiek weet ik niet zo veel): het is niet per se "zwaarder" om via het hbo te gaan, het is gewoon zo dat mensen die via het hbo naar de universiteit gaan gemiddeld gesproken vaker afvallen. Het is niet zo dat je op het vwo essentiële kennis opdoet die je mist als je naar de universiteit gaat of zo, het is gewoon zo dat studenten die via het vwo komen gemiddeld gesproken iets slimmer zijn/iets harder werken. Dus als je voldoende hard werkt en niet meteen opgeeft omdat er één onderdeel is waar je "niet zo goed in bent" hoef je je geen zorgen te maken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 20:08
afloel
afloel is offline
Dankjewel voor je antwoord, ik begreep niet echt wat ze daarmee bedoelden maar nu wel. Ik hoop dat ik het ook waar kan maken want ik wil het echt heel graag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten