Het belangerijkst is dat je je goed beleest. Weet wat waar is en niet waar is. Ik zelf ben 17 jaar en ik was vroeger echt licht gewicht. Sorry ik bedoel mager. Nu goed gebouwd en heb mijn reet hiervoor moeten afwerken en het aller ergst was denk ik toch nog het eten.
Om met de open deur in huis te vallen. Jij eet echt te weinig...wauw sorry dat ik het zeg. Met die voeding kom je geen gram aan. Voeding bepaald 80% van alles. Ik zal een klein voedingsschema / trainingschema hier neerzetten zodat je ongeveer weet wat ik bedoel.
Voeding
Voor toelichting:
Het eten bouw je op...dus geloof me dit kan je niet "opeens" weg krijgen...maar wat je eet is serieus te weinig. Besef dat wel.
Meteen als je opstaat: (~8:30)
Pap (220 ml melk, 35 gr pap)
Eiwittenshake
10:30
2 snelle jelle's en een fruitje
12:30
Grote maaltijd dit houdt in:
4 eieren (meestal) met daarvan maar 1 dooier.
3 boterhammen (heel veel mayo maarja

)
1 snelle jelle of een ander voedzaam snackje
15:00
2/3 boterhammen
17:30 avond eten
20:00
Pap (220 ml melk, 35 gr pap)
1 (als het lukt 2) boterhammen
22:30
450 ml kwark
Eiwittenshake (beste caseïne)
Toelichting:
Omdat je de hele nacht niks heb gegeten is het belangerijk om s'ochtens voordat je wakker wordt meteen een eiwittenshake naar binnen te werken. Wheii eiwitten zijn het best hiervoor want deze worden snel opgenomen. Dit zodat je lichaam geen energie van je spieren gaat gebruiken wat niet de bedoeling is. De pap is bedoel omdat het voedzaam is, veel eiwitten en calorieën bevat. Ook makkelijk te eten.
De maaltijd midden op de dag moet je ook eiwitrijk maken. Eieren zijn een perfect iets. Pas wel op met de dooiers, ze bevatten gemiddeld 190 mg cholesterol en de max. per dag is 300 mg. Toch is het niet heel erg om erover heen te gaan als je niet 50 bent en zwaalijvig bent.
Zorg dat als je naar bed gaat kwark eet (hoogvliet huismerk is een aanrader) want dit zijn langzame eiwitten zodat je de hele nacht beschrikbare eiwitten heb. De caseïne eiwittenshake zijn ook langzame eiwitten. Dubbel zo handig dus.
één soort eiwittenshake is eigenlijk ook goed, neem dan wel de whei (whey perfection op body & fit bijv.)
De bedoeling van zoveel eten is dat als je spieren eiwitten of andere stoffen nodig hebben om te groeien deze
altijd beschrikbaar zijn. Als ze niet beschrikbaar zijn zullen ze ook niet groeien. Ook als je lichaam energie nodig heb en er is niks zal het van je spieren gebruiken (vooral als je dun / mager bent). Daarom is het essentieel om meteen in de ochtend te eten of een shake te nemen.
Fitness schema
Ik zelf ga 5 / 6 keer per week. Dit is niet nodig maar het is m'n hobby.
3 keer per week is prima, goed dat je zo gemotiveerd bent en niet 1 keer per week gaat want dan kom je ook nergens.
Voor toelichting:
Om je buikspieren een hele eigen dag te geven....dont do that! Buikspieren zijn makkelijk te trainen en duren niet heel lang. Om benen een aparte dag te geven is ideaal! Dit zijn veel spieren.
Dag 1:
-Benen : (dus alle spieren, ook kuiten, billen etc. Wees niet bang dat het "gay" is om je billen te trainen, iedereen doet het)
-Buik : Dit kost je misschien 20 minuten, dus dat kan er zeker bij
Dag 2:
Borst : geen toelichting nodig
Triceps : geen toelichting nodig
Schouders : geen toelichting nodig
Dag 3:
Biceps: geen toelichting nodig
Rug: geen toelichting nodig
Onderarmen / trapezium: wordt veel vergeten....kost je hooguit 5 á 10 minuten.
Na toelichting:
Als je je borst traint, train je meteen ook je triceps en schouders heel licht...of je gebruikt ze tenminste. Daarom is het handig om op je borst dag of je triceps te trainen of je schouders erbij te trainen. Jij traint maar 3 dagen dus het zal wel alle drie op 1 dag moeten. Dit zelfde geldt voor biceps en rug.
Zorg dat je per spiergroep (borst bijv.) minstens 3 oefeningen ervoor doet.
Dus 12x12x12 andere oefening 10x10x10 en de ander 10x10x10. Je kan ook 15x15x15 of 12x10x8x6 maar zorg dat je bij de laatste echt tot het uiterste gaat. Eigenlijk...totdat je helemaal staat te trillen...en dan nog 2!
Dus:
12x12xuiterste
10x10xuiterste
12x10x8xuiterste.
Een warming-up voor je spieren kost je misschien maar 10 minuten...meer is niet nodig behalve als je echt cardio-fanaat wilt worden.
Voor vragen kan je ze altijd stellen!
Wauw, dat ik dit helemaal heb geschreven...zal ik normaal nooit doen trouwens...