Hey, voor school moet ik een project maken. Ik heb dus gekozen voor een handleiding voor tieners maar weet niet zeker wat er nou allemaal in moet dus ik vraag het maar hier lol. Als je een onderwerp hebt of eventueel advies hoor ik het graag
Het is een handleiding voor tieners over tieners. Dat wil ik ook in grote lijnen gaan doen maar ik wil liever niet dat het op sexuele educatie begint te lijken lol. Ik wil dat het echt van nu is en dat de topics die ik behandel herkenbaar en relevant zijn voor heel veel mensen. Daarom val ik nu mensen online lastig haha
Je kunt iets schrijven over Daten/ Relaties/ Verliefdheid. Vooral jonge tieners kunnen nogal obsessief verliefd zijn, zonder ooit enige actie te ondernemen. Soms durven ze het nog wel toe te geven richting hun "grote liefde", maar vaak komt hier geen relatie uit voort omdat men geen initiatief neemt gewoon eens wat af te spreken.
Bij Seksualiteit hoef je natuurlijk niet uit te leggen hoe er nu precies baby's komen, maar je kunt wel schrijven over grenzen aangeven, verschillende handelingen die je kunt verrichten, SOA's en voorbehoedsmiddelen (waar kan je die bijvoorbeeld onopvallend kopen?).
Ook zou je aandacht kunnen besteden aan bijvoorbeeld zelfbeeld of het imago wat mensen van zichzelf willen creëren online.