Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2015, 17:40
tessaentiana
tessaentiana is offline
Wij zijn Tiana van de Vlierd en Tessa Jansen. Dit jaar doen wij eindexamen HAVO, een onderdeel voor dit examen is het schrijven van een PWS. Ons PWS gaat over de gevolgen van schizofrenie voor de patiënt. Voor dit verslag doen wij onderzoek naar die gevolgen.
We zouden het fijn vinden als u een aantal vragen zou willen beantwoorden. We hebben een enquête voor familie, kennissen en vrienden maar ook voor mensen met schizofrenie. Het zal niet veel van uw tijd vragen.
We garanderen dat we uw privacy in acht zullen nemen. We gebruiken uw antwoorden alleen voor ons PWS en zullen er verder niks mee doen. Daarnaast kunt u zo anoniem blijven als u wilt. Als u geen antwoord wilt geven op een vraag bent u vrij deze vraag over te slaan.
Dit is de link voor de enquete voor familie, vrienden en kennissen van de patiënt:
https://docs.google.com/forms/d/1NMC...?usp=send_form
Dit is de link voor de enquete voor de patiënten
https://docs.google.com/forms/d/1Wql...?usp=send_form
Alvast bedankt voor het invullen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2015, 19:51
Pluis
Pluis is offline
Ik heb geen schizofrenie en ik ken er ook niemand mee, maar ik heb wel even de enquete bekeken.

Je gaat er wel heel erg van uit dat mensen weten wat de symptomen betekenen (wanen, hallucinaties, onsamenhangende spraak, chaotisch gedrag, negatieve symptomen), terwijl het best zou kunnen dat iemand helemaal niet weet wat het betekent, of dat ze het wel hebben, maar dat ze het niet bij die symptomen vinden passen. Hetzelfde geldt voor het type schizofrenie van kennissen. Dat soort medische informatie wordt vaak helemaal niet gedeeld met familie/vrienden, die weten hoogstens dát iemand schizofreen of psychotisch is, en of die persoon dan katatoon is zal ze een worst wezen (als ze al weten wat dat betekent).

Kortom: ik denk dat je de mensen iets meer moet helpen met de vragen om je uitslagen te kunnen interpreteren.
Reageren

Regels voor berichten