![]() |
|
Ik zou het er toch niet op wagen. Er is niet voor niets aan dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 1,5-2 liter.
Probeer wat andere dingen te eten als je echt zo'n hongergevoel hebt, bijvoorbeeld een appel of komkommer. Dan heb je toch even het gevoel dat je wat gegeten hebt. Het klinkt zo namelijk een beetje of je een crash-dieet doet, waarbij je echt te weinig eet en vooral je hongergevoel wegdrinkt. Na één week lijnen hoef je echt nog geen enorm gewichtsverlies te verwachten!
||
![]() |
Citaat:
Ja dat doe ik ook wel hoor, eet verder gewoon 'normaal'. Maar er moet van mij wel wat vaart achter zitten, is best wel iets af te vallen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ook voor iemand met overgewicht is crashdiëten slecht, echt. Snel afvallen is een grotere shock voor het lichaam dan te zwaar zijn. Ik ben het met je eens dat het beter is om langzaam maar zeker wat af te vallen als je overgewicht hebt, maar snel afvallen is echt nooit goed.
Je hebt, zeker als je van een normaal dieet afwijkt of veel te veel water drinkt, al snel kans om ondervoed te raken. Niet omdat je te dun bent maar omdat je essentiele vitaminen of mineralen mist. Mineralen spoel je zo uit je lichaam met teveel water. Als je probeert snel af te vallen door niet veel minder te gaan eten maar wel opeens veel meer te gaan sporten, heb je kans op allerlei blessures want je lichaam is dat niet gewend. Nogmaals: je lichaam kan overal aan wennen, als je het daar maar de tijd voor geeft. Dus rustig aan afvallen, langzaam portiegroottes afbouwen, langzaam sport opbouwen. Met langzaam afvallen bedoel ik hooguit een halve kilo per week. Dat is na een maand misschien niet zo bevredigend, maar na een jaar al wel en bovendien is het makkelijker het eraf te houden. Als je je sporten rustig opbouwt heb je minder kans op blessures en meer kans dat je het schema vindt wat je kunt volhouden. Ik heb zelf ervaring met crashdiëten (een combinatie van veel minder eten en veel minder sporten) en inderdaad, je valt er snel van af. Heel snel. Binnen twee maanden was mijn opgebouwde conditie ook weer terug naar 0 omdat mijn lichaam in een spaarstand was gegaan uit angst dat de honger zou duren. Ik kreeg enorm veel puistjes en mijn haar werd heel dun en ik moest heel veel producten gebruiken om het nog enigzins te laten glanzen. Ik liet constant dingen vallen omdat mijn spierspanning slecht was, kreeg maag- en darmklachten, gekke pijntjes overal, heel vaak hoofdpijn en werd heel agressief en opvliegend. Op dat moment had ik geen ondergewicht: mijn BMI was goed. Het enige probleem was dat ik in heel korte tijd heel veel gewicht had verloren en je lichaam vindt dat heel erg niet chill. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Een halve kilo per week schiet echt niet op ![]() ![]() Ik denk dat ik toch gewoon zo door ga als ik nu doe, met wat minder water dan. Mijn lichaam kan het niet chill vinden, dat merk ik vanzelf wel, heb wel regelmatig buikpijn gek genoeg nu ik heel normaal eet maar dat zal wel wennen zijn, voor de rest gaat het me nog vrij goed af. |
![]() |
|||
![]() |
Maak je niet te druk; 6 liter is misschien wel aan de hoge kant, maar water is alleen gevaarlijk als je veel tegelijk drinkt of al bijzonder weinig zouten in je lichaam hebt zitten. Nu dieet je wel, maar als je dieet wel de benodigde voedingsstoffen (zouten vooral) bevat, maar niet minder calorieën zal het wel mee vallen wat voor direct risico je loopt.
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Water vs. ander drinken KiMZz | 26 | 06-11-2005 15:17 | |
Verhalen & Gedichten |