Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2015, 15:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het was toch een tijdje een normale regel, dat tepels gewoon mochten? En nu is er opeens weer de misogynistische regel dat vrouwentepels absoluut NSFW zijn en mannentepels gewoon open en bloot mogen. Like, moeten voeten ook onder een spoiler omdat sommige mensen daar geil van worden? En alle plaatjes überhaupt omdat er mensen zijn die er aanstoot aan kunnen nemen? Hoezo is een vrouwentepel anders dan een tepel van iemand van een ander geslacht?

#best doe rustig te blijven en hier normaal over in gesprek te gaan #maar srsly wut d fuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2015, 15:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Misschien moet ik deze discussie beginnen op beleidszaken?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 15:24
Axel11
Axel11 is offline
Martino, kom er maar in
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 15:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 15:25
Axel11
Axel11 is offline
Maar klopt, toen de nsfw-spoiler werd ingevoerd moesten vrouwentepels/borsten daar voortaan (ook) achter ja.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 15:29
MightyDuck#1
MightyDuck#1 is offline
Waar maken mensen zich druk om zeg, huilies
Oud 26-09-2015, 15:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar daarvoor helemaal niet toch?
Waarom mannentepels dan nu niet? En als je niet kan zien of iemand een man of vrouw is? Of als iemand midden in een sex change zit? Wie bepaalt dan of het achter een NSFW spoiler moet? En bij kleine borsten? En bij grote mannenborsten? HM?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 15:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Waar maken mensen zich druk om zeg, huilies
Om het feit dat je als mens vanaf de geboorte op een bepaalde manier behandeld wordt afhankelijk van wat er in je broek zit en het eerste wat mensen over je willen weten altijd dat is, ook als het geheel niet relevant zijn.
Vrouwen zijn er in de eerste plaats als lustobjecten, en als een man zich een keer als lustobject laat daarstellen is dat een heel ander verhaal. Vrouwen horen sexy en onderdanig te zijn, mannen mogen geen emoties tonen en moeten sterk en dominant zijn.
Jongetjes zijn stoer, meisjes zijn mooie prinsesjes.
Vrouwen moeten meer betalen bij de kapper ongeacht hun kapsel of haarstructuur.
Vrouwen moeten zich ontharen anders is het goor. Mannen moeten zich niet ontharen anders is het gay.

Je moet vooral niet jezelf zijn, maar je gedragen al naar wat er precies tussen je benen hangt.
DAT is waar ik me druk om maak.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 15:44
Tigerly
Tigerly is offline
Ik denk dat die tags voor mensen die forumen op hun werk juist wel een uitkomst zijn. Vandaar waarschijnlijk ook de naam??
Oud 26-09-2015, 15:45
Tigerly
Tigerly is offline
Voor de rest: wat een jankdiscussie.
Oud 26-09-2015, 15:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik denk dat die tags voor mensen die forumen op hun werk juist wel een uitkomst zijn. Vandaar waarschijnlijk ook de naam??
Ik zeg ook niet dat die tags een probleem vormen? Alleen wat eronder zou moeten dan wel dan niet.

Citaat:
Voor de rest: wat een jankdiscussie.
Waarom precies?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 15:51
Verwijderd
Als ik zou forumen op mijn werk zou ik lingeriefoto's en mannentepels ook onder een spoiler willen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 15:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

Ik zou trouwens sowieso niet op mijn werk forumen gezien de 1 april achtergrond en het feit dat ik een afgestudeerde creep ben op een scholierenforum
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 15:54
Verwijderd
Ik forum altijd op mijn werk. Ik heb echt geen care.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 15:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als je écht geen care hebt is die spoiler voor jou ook niet nodig

Maar mijn echte probleem is het sekseonderscheid dat er gemaakt wordt. Dat is wel duidelijk toch?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 16:01
Tigerly
Tigerly is offline
Een vrouwenborst IS toch gewoon wat anders dan een mannenborst in onze cultuur? En vrouwen maken daar toch ook dankbaar gebruik van? Ik vind het gewoon altijd een beetje hypocriet geneuzel. Mimimimimimimi, ik word als lustobject gezien. Get real, seriously.

Dat er bijvoorbeeld op de arbeidsmarkt, waarvan ik toch altijd hoop dat men daar op basis van competentie wordt aangenomen of niet, nog zo veel ongelijkheid in basis is vind ik veel storender.
Oud 26-09-2015, 16:02
Axel11
Axel11 is offline
Ik voel wel lust opkomen als ik denk aan Tigerly ja
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 16:06
Macrador
Macrador is offline
Mannen zijn toch ook lustobjecten
Oud 26-09-2015, 16:08
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Klopt, alleen nemen vrouwen daar, als het ze zo uitkomt aanstoot aan en mannen minder.
Oud 26-09-2015, 16:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Een vrouwenborst IS toch gewoon wat anders dan een mannenborst in onze cultuur? En vrouwen maken daar toch ook dankbaar gebruik van? Ik vind het gewoon altijd een beetje hypocriet geneuzel. Mimimimimimimi, ik word als lustobject gezien. Get real, seriously.
in welke zin is het hypocriet? Je moet je op een bepaald manier kleden om niet nageroepen te worden op straat. Je bent heel snel of een "slet" of "preuts" ongeacht je seksuele gedrag. 'get real' is geen argument.
Citaat:
Dat er bijvoorbeeld op de arbeidsmarkt, waarvan ik toch altijd hoop dat men daar op basis van competentie wordt aangenomen of niet, nog zo veel ongelijkheid in basis is vind ik veel storender.
Ik snap niet zo goed hoe je denkt dat dat een apart probleem is van het issue wat ik beschrijf. Volgens mij ligt het precies in het verlengde ervan.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 16:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Niet in den beginne, niet vanuit het cultureel oogpunt waar Tigerly het bijvoorbeeld net over heeft. De cultuur die bijvoorbeeld voorschrijft dat een vrouwenborst wel erotisch is en een mannenborst niet.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 16:13
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
in welke zin is het hypocriet? Je moet je op een bepaald manier kleden om niet nageroepen te worden op straat. Je bent heel snel of een "slet" of "preuts" ongeacht je seksuele gedrag. 'get real' is geen argument.

Ik snap niet zo goed hoe je denkt dat dat een apart probleem is van het issue wat ik beschrijf. Volgens mij ligt het precies in het verlengde ervan.
Maar mannen kunnen het dan toch ook nooit goed doen? Hoe moeten zij nou eten wanneer jij het wel of wanneer niet waardeert dat ze zich verlustigen?

En heel eerlijk: ik geloof niet dat je predicaat slet of preuts krijgt, wanneer je je gewoon een beetje respectabel gedraagt.

Ik ben misschien gewoon niet zo'n feminist.
Oud 26-09-2015, 16:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar mannen kunnen het dan toch ook nooit goed doen? Hoe moeten zij nou eten wanneer jij het wel of wanneer niet waardeert dat ze zich verlustigen?

En heel eerlijk: ik geloof niet dat je predicaat slet of preuts krijgt, wanneer je je gewoon een beetje respectabel gedraagt.
Het is heel makkelijk: Als de situatie ook maar enigzins professioneel of formeel is, verlustig je je niet. En als iemand aangeeft dat het ongepast voelt, hou je op je te verlustigen of doe je het stiekem. Maar dat blijkt voor heel veel mensen een heel moeilijk begrip.

Ik heb meer dan eens gehoord: 'nee hij kan geen slet zijn want hij is een man'. Als een vrouw zich op dezelfde manier had gedragen die avond was ze dus wel een slet geweest. Wat denk je daar dan over?

Citaat:
Ik ben misschien gewoon niet zo'n feminist.
Ik snap niet hoe je geen feminist bent als je je wel zorgen maakt over bijvoorbeeld het inkomstenverschil of het feit dat er zoveel meer mannen in leidinggevende posities zitten.
Dat verschil komt vrijwel direct voort uit het cultureel ideaal dat een vrouw in de eerste plaats zich hoort te laten neuken, het nageslacht moet uitpoepen en zich dan netjes bedekt in de keuken aan de opvoeding en het huishouden wijdt, dat er nog steeds diep in zit in onze samenleving. Natuurlijk kun je als vrouw (lesbische feminazi, natuurlijk) voor erbij een carriere proberen, maar hoogstwaarschijnlijk heb je je omhoog geneukt voor die baan en mochten er kinderen komen dan is het logisch dat jij je baan opzegt want je man verdient toch meer in dezelfde positie.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 16:31
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik snap niet hoe je geen feminist bent als je je wel zorgen maakt over bijvoorbeeld het inkomstenverschil of het feit dat er zoveel meer mannen in leidinggevende posities zitten.
Dat verschil komt vrijwel direct voort uit het cultureel ideaal dat een vrouw in de eerste plaats zich hoort te laten neuken, het nageslacht moet uitpoepen en zich dan netjes bedekt in de keuken aan de opvoeding en het huishouden wijdt, dat er nog steeds diep in zit in onze samenleving. Natuurlijk kun je als vrouw (lesbische feminazi, natuurlijk) voor erbij een carriere proberen, maar hoogstwaarschijnlijk heb je je omhoog geneukt voor die baan en mochten er kinderen komen dan is het logisch dat jij je baan opzegt want je man verdient toch meer in dezelfde positie.
Lijkt me sterk dat de gemiddelde mens zo denkt.
Oud 26-09-2015, 16:32
Tigerly
Tigerly is offline
Ik wil er trouwens nog wel iets aan toevoegen (en vat deze alsjeblieft niet persoonlijk op, je weet dat ik je grootste fan ben) ik heb weleens de indruk dat deze discussie vaak wordt gestart of gevoerd door vrouwen die het aan het raffinement, of zo je wilt de verfijning, ontbreekt om gebruik te maken van hun seksualiteit wanneer dat hen uitkomt en gedrag jegens hen op basis van hun seksualiteit te pareren wanneer het hen niet uitkomt.

En nu ga ik mijn laagst uitgesneden truitje zoeken, want ik ga deadlock vanavond verleiden.
Oud 26-09-2015, 16:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Lijkt me sterk dat de gemiddelde mens zo denkt.
Hoe komt het dan dat onze maatschappij zo ingericht is dat het makkelijker voor een vrouw is, huisvrouw te zijn, en voor een man, carriere te maken?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 16:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik wil er trouwens nog wel iets aan toevoegen (en vat deze alsjeblieft niet persoonlijk op, je weet dat ik je grootste fan ben) ik heb weleens de indruk dat deze discussie vaak wordt gestart of gevoerd door vrouwen die het aan het raffinement, of zo je wilt de verfijning, ontbreekt om gebruik te maken van hun seksualiteit wanneer dat hen uitkomt en gedrag jegens hen op basis van hun seksualiteit te pareren wanneer het hen niet uitkomt.

En nu ga ik mijn laagst uitgesneden truitje zoeken, want ik ga deadlock vanavond verleiden.
Dat vat ik in het geheel niet persoonlijk op. Ik kan uitstekend gebruik maken van mijn seksualiteit. Wie mij heeft gemeet kan dat zeker beamen
Maar dat wil ik niet in de eerste plaats. Bij sommige mensen en in sommige gelegenheden, natuurlijk wel. Maar zeker niet bij vreemden op straat, of in een professionele sfeer. Maar doordat ik een vrouw ben, en dat ook heel duidelijk is - ik voldoe bijzonder heftig aan het toonbeeld van de vrouwelijke sekse (wat het lastig maakt me neutraal te kleden want het ziet er algauw uit alsof ik probeer sexy te doen) en daardoor denkt men graag dat ik probeer te provoceren of mijn seksualiteit inzet om iets te bereiken. En dus denkt men dan ook dat ik wel geen andere capaciteiten zal hebben om in te zetten. Maar als ik er dan een discussie over probeer te houden, heet het inderdaad dat ik wel niet genoeg geneukt zal worden et cetera.
Dus, nee, ik vat het niet persoonlijk op maar ik denk dat wat je hier zegt juist heel erg illustreert wat ik probeer duidelijk te maken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 16:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Om trouwens even terug te gaan naar de NSFW tag en de toepassing ervan:
Als je het mooie vrouwen- of mannentopic opent, kun je toch verwachten dat er erotisch getinte afbeeldingen gaan komen? Kan niet gewoon dat hele topic een NSFW tag krijgen?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 16:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hier las ik laatst een leuk artikel over.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 16:59
df
df is offline
Wat een kankergezeik, misschien moet je niet op een scholierenforum posten als je zo graag tieten wil posten.
Oud 26-09-2015, 17:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat een kankergezeik, misschien moet je niet op een scholierenforum posten als je zo graag tieten wil posten.
Heb je ook maar éen argument? Of kun je alleen scheldwoorden posten om krachtig over te komen?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 17:07
df
df is offline
Citaat:
Heb je ook maar éen argument? Of kun je alleen scheldwoorden posten om krachtig over te komen?
Er zijn geschiktere plaatsen op internet om tieten te posten dan scholieren.com

Die genderdiscussie voer je maar lekker met anderen. Of we verbieden mannentepels ook
Oud 26-09-2015, 17:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het geen probleem om alle erotisch getinte foto's die ik gepost heb, te verwijderen. Als mannentepels net zo verbannen worden als vrouwentepels vind ik het ook prima.

Maar dat dit een scholierenforum is maakt niet de genderdiscussie irrelevant.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 17:12
zoef de haas
zoef de haas is offline
naakte vrouwelijke borsten volgens mij nooit gemogen (met uitzondering van het gewaagde fototopic ooit), en mochten uiteindelijk wel maar dan wel onder een nsfw rag. Omdat weer nou eenmaal oudere engne mensen zijn op een scholieren forum waar we op school en op ons werk forummen, en dat soort dingen daar niet geaccepteerd zijn. De acceptatie daarvan is dan weer een heel andere discussie.
Oud 26-09-2015, 18:06
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik ben met fizzle
Oud 26-09-2015, 18:26
Elin3
Elin3 is offline
Fizzle, wat is je voorstel voor consequente regels?
Oud 26-09-2015, 18:29
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Om trouwens even terug te gaan naar de NSFW tag en de toepassing ervan:
Als je het mooie vrouwen- of mannentopic opent, kun je toch verwachten dat er erotisch getinte afbeeldingen gaan komen? Kan niet gewoon dat hele topic een NSFW tag krijgen?
Op zich is hier wel wat voor te zeggen, maar mooie mensen hoeven niet altijd halfnaakt op de foto te staan, dus eigenlijk zou je dan een NSFW- en een SFW-versie moeten hebben van beide topics.

Buiten die topics horen in mijn ogen eigenlijk alle foto's van (half)naakte personen op dit forum in een NSFW-tag, ongeacht het geslacht. Het is inderdaad een beetje inconsequent dat dit nu niet geldt.
Oud 26-09-2015, 18:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of erotisch getinte afbeeldingen ongeacht de identiteit van de afgebeelde persoon helemaal niet toelaten, of helemaal wel, of alleen onder een speciale spoiler of in een speciaal topic. Het enige dat daarbij van belang is is de erotische intentie: een foto van een bezwete mannenborst in uitnodigende pose en onthullende kleding is dus bijvoorbeeld erotisch en een foto van een vrouw die borstvoeding geeft of een Afrikaanse klederdracht waarbij veel huid te zien is is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 18:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Of erotisch getinte afbeeldingen ongeacht de identiteit van de afgebeelde persoon helemaal niet toelaten, of helemaal wel, of alleen onder een speciale spoiler of in een speciaal topic. Het enige dat daarbij van belang is is de erotische intentie: een foto van een bezwete mannenborst in uitnodigende pose en onthullende kleding is dus bijvoorbeeld erotisch en een foto van een vrouw die borstvoeding geeft of een Afrikaanse klederdracht waarbij veel huid te zien is is dat niet.
Maar wat nu als je juist een fetisj hebt voor niet-erotische afbeeldingen?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 18:39
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Een trigger warning!
Oud 26-09-2015, 18:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Mijn punt exact. Voor iedereen is erotiek iets anders en daarom gaat het me om de erotische intentie, natuurlijk is er een breed grijs vlak maar meestal is het vrij duidelijk of de foto erotisch bedoeld is of anderszins.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 20:50
Jon
Jon is offline
In de tijd dat erotiek nog moeilijk toegankelijk was maakte het mij niet superveel uit of de tetten erotisch bedoeld waren of niet. Want tetten.
Oud 26-09-2015, 20:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat zal ongetwijfeld voor sommige mensen ook gelden bij sixpacks, voeten, juist vrouwen die borstvoeding geven, zwepen, en allerlei andere dingen die geen primaire geslachtsdelen zijn maar toch door sommigen (velen) als opwindend worden ervaren.
Your point?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 22:26
Jon
Jon is offline
It's all about context.

Oud 26-09-2015, 22:33
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Hoe komt het dan dat onze maatschappij zo ingericht is dat het makkelijker voor een vrouw is, huisvrouw te zijn, en voor een man, carriere te maken?
Weet ik niet, maar wat jij beschreef was nogal een overdreven karikatuur in mijn ogen. Welke gemiddelde mens denkt zo als hij een vrouw tegenkomt die een goeie job heeft?
Oud 26-09-2015, 22:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat ik het benadruk maakt het nog geen karikatuur. Niet iedereen denkt zo, maar genoeg mensen denken zo dat het de norm is.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 22:49
Macrador
Macrador is offline
Ik ben misschien naief, maar tegenwoordig nog altijd ja?
Oud 26-09-2015, 22:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jazeker. Dat veel dingen zich verbeterd hebben sinds de jaren '50 betekent niet, dat de vrouw op alle gebieden de gelijke behandeling krijgt die ze verdient Door in wezen gelijkwaardig te zijn aan de man.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 23:10
Macrador
Macrador is offline
Ja dat snap ik dan weer wel, maar dat de meerderheid die mening heeft lijkt me oprecht gek. Ik kom zo iets in mijn kringen niet tegen (zelfs mijn oma niet).
Is er iets waar ze de publieke opinie hebben gepeild of haal je dat uit hoe onze maatschappij nu is.
Oud 26-09-2015, 23:42
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Lekker kankeren op een scholierenforum Jij wordt duidelijk te weinig geneukt, om het in even in fizzles bewoordingen te zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten