Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2015, 18:35
Elin3
Elin3 is offline
Hebben jullie veel IKEA meubels/ pannen/ opbergdozen/ textiel/ etc. in huis? Zo ja, wat? En zijn jullie daar tevreden over?
Oud 02-01-2015, 19:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als je bij mij Ikea roept, stort mijn huis in elkaar I LOVE IKEA.

Ik heb een bank, bed, dekbedovertrekken, kasten, accessoires (plantenpotten, kaarsen(houders), fotolijsten, postopbergdingen..), pannen, borden, tupperware en ander keukenspul, briljante latex ovenhandschoenen die iedereen moet hebben, tafel, vloerkleed, laminaat, deurmatten, opbergboxen, lampen, badkamerspullen.. Jezus, wat een lijst
Oud 02-01-2015, 20:03
Elin3
Elin3 is offline
Mijn ouders waren nooit zo erg IKEA fan, dus thuis staat weinig IKEA spul, alleen opbergmanden en van die mini-ladekastjes. Op mijn kamer staat nu een ladekast van IKEA en daar past echt de halve wereld in <3

Ps. The Sims 2 IKEA Stuff
Oud 03-01-2015, 07:42
Verwijderd
Wij hebben best wel van de ikea, maar vooral grote meubels. De bank, twee kastjes met manden, tv kastje, drie boekenkasten en onze slaapkamer. Daar vind ik de winkel ook ideaal voor. Accessoires vind ik niet zo leuk en daarnaast zie je die op heel veel plaatsen. Veel van dat.soort prullen doen me daarnaast denken een mijn werk, aangezien ik twee keer in een gloednieuwe woning begonnen ben die helemaal volgepropt werd met ikea prullaria.
Een collega zei laatst: "Wij hebben een nieuwe kalfsleren bank gekocht van twee en een haf duizend euro." Toen gingen mijn vriend en ik aan het tellen, en wij komen niet eens aan zoveel voor ons hele interieur, als je fe apparatuur niet meetelt Bij elkaar geraapte tweedehands zooi en ikea
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 09:21
Loezzel
Loezzel is offline
Mijn eettafel komt van de Ikea, en al mijn keukenspul, lampen, mijn bed, planten en plantenpotten, dat is het eigenlijk wel Best veel
Oud 03-01-2015, 09:25
Elin3
Elin3 is offline
Zijn jullie tevreden over jullie IKEA bedden? Hoor er best wisselende verhalen over, over stevigheid, doorheen zakken, etc.
Oud 03-01-2015, 10:34
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Zijn jullie tevreden over jullie IKEA bedden? Hoor er best wisselende verhalen over, over stevigheid, doorheen zakken, etc.
Het was niet mijn eerste keus, maar heb dit bed van een vriendin gekregen. Mijn oude bed, daar had ik in geïnvesteerd toentertijd lag beter, maar dit bed is masterlijk met in en uit elkaar zetten, binnen 5 minuten
Oud 03-01-2015, 11:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Wij hebben best wat Ikea-spul in huis, zelfs van 25 jaar oud! Als je een beetje kritisch kijkt, zitten er best degelijke meubels tussen, als je niet de goedkoopste versies koopt. Maar ze moeten wel gemixt worden met andere meubels, alléén Ikea is niet zo mijn ding.
Accessoires en aankleding kijk ik wat kritischer naar. Zo zal ik niet gauw een poster kopen, maar heb ik wel dekbedovertrekken (de eerste is na 5 jaar gesneuveld, prima dus).
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 11:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja! Mijn bed staat nu een jaar en het is een geweldig bed (en zo mooi!). Matras is trouwens ook van Ikea
Matras is dikke prima (maar ik verwacht ook niet minder, hij is geloof ik 30 cm dik en pas een jaar oud) en het bed ook. Geen last van doorzakken of verminderde stevigheid. Ik heb een keer het schroefje aangedraaid aan mijn kant, want blijkbaar slaap ik nogal wild en dat begon geluid te maken.

Mijn zus heeft jaaaaaaren in een Ikeabed geslapen, die is ook nooit in elkaar gestort.
Oud 03-01-2015, 12:52
bloodyb
bloodyb is offline
Ik heb keukentafel en stoelen, salontafel en 2 fauteuils uit de blauw/gele doos.
Oud 03-01-2015, 15:00
Verwijderd
Ik heb niets van de IKEA.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 16:39
Verwijderd
Mijn vriend heeft onze slaapkamer voor bijna niks kunnen overnemen van een collega. De.slaapkamer zal in totaal tien jaar oud zijn en we zijn er vorig jaar door de ombouw gezakt. Gewoon KNAK, middendoor. Gestut met bakstenen en een paar planken de lattenbodem is prima en de matrassen zijn niet van de Ikea. De kasten zijn duidelijk niet gebouwd om twee verhuizingen mee te maken en zijn gammel. Maar ze staan, niet meer aankomen dus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 17:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn huis is zowat een Ikea showroom mijn bed en matras komen er ook vandaan maar over het matras ben ik nooit tevreden geweest. Ik weet dat je binnen 90 dagen terug mag brengen maar eenmaal uitgepakt past die matras niet meer in de auto ik keek laatst voor mijn moeder maar volgens mij hebben ze nu andere matrassen dan toen ik hem kocht.
Oud 03-01-2015, 18:35
Verwijderd
Ik heb kasten, opbergmanden en een lamp van Ikea.

Zowat al ons keukengerei is ook van Ikea.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 21:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn Billykast is ook al 2 of 3 keer verhuisd. De laatste keer hebben we hem niet eens meer uit elkaar gehaald, omdat we bang waren dat hij het niet zou overleven. Inderdaad gammel, maar hij staat. In all fairness is een Billy ook maar 4 planken met een kartonnen achterkant, daar kan je geen wonderen van verwachten.

Aan de andere kant, mijn zus had een kledingkast van Ikea en toen zij uit huis ging, zei ik dat ik die ooit wilde. Vorig jaar, 13-14 jaar later, in een keer in elkaar gezet (zonder handleiding, like a boss) en staat als een huis. Evenals het nachtkastje. Dat dan weer wel.
Oud 04-01-2015, 10:55
Verwijderd
Ik vind IKEA een praktische winkel en wat er hier in huis aan meubels niet tweedehands is, is vrijwel allemaal van de Ikea, meestal gewoon omdat dat het makkelijkst was. Voor de keukenstoelen zijn we zelfs expres naar de Ikea gegaan omdat de andere goedkopere meubelzaken allemaal alleen van die afgrijselijk truttige met stof overtrokken stoelen hadden ipv normale houten stoelen. De gordijnen op de slaapkamer zijn ook van Ikea.
Ik heb geen accessoires van Ikea en zou er nooit een poster of iets dergelijks kopen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2015, 11:33
Elin3
Elin3 is offline
Als ik ga verhuizen (hopelijk binnenkort) wil ik graag een grote PAX kast (op mijn kamer hier kan dat niet i.v.m. het schuine dak). En waarschijnlijk komen er dan nog wel meer IKEA dingen bij.
Oud 04-01-2015, 11:36
Verwijderd
Ja ik heb ook een PAX kast, super handig dat je het gewoon kan indelen naar wat je nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 04-01-2015, 11:37
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja ik heb ook een PAX kast, super handig dat je het gewoon kan indelen naar wat je nodig hebt
Enige lastige is kiezen wat je precies wil/ nodig heb Er is zoveel keus qua indeling en deuren (daarvoor moet ik nog maar even gaan passen en meten of schuifdeuren handiger zijn).
Oud 04-01-2015, 19:20
Verwijderd
Ik vind Ikea een erg leuke winkel, maar niet alles in huis is van de Ikea want dat vind ik stom.
Onze bank is van de vorige bewoners, toevallig van ikea. Verder hebben we nog een klein stoeltje maar daar hebben we de poten afgehaald en 2 kleine poten onder gezet.
Alle matrassen in huis komen bij de Ikea vandaan en daar ben ik zeer tevreden over. Verder veel opruimbakken, een wasrek, wasmand, prullenbak, wc bril, badmatjes, handdoeken.
De allergoedkoopste pannen zijn niet echt om over naar huis te schrijven maar de wat duurderde gaan jaren mee.
Verder hebben we daar veel beddengoed gekocht want dat is relatief goedkoop daar en prima kwaliteit.

Citaat:
Accessoires vind ik niet zo leuk en daarnaast zie je die op heel veel plaatsen. Veel van dat.soort prullen doen me daarnaast denken een mijn werk, aangezien ik twee keer in een gloednieuwe woning begonnen ben die helemaal volgepropt werd met ikea prullaria.
:
Dat ja, instellingstroep.

Citaat:
De hele goedkope matrassen zijn erg dun, meer iets voor het logeerbed ofzo. Ik zou sowieso niet gaan beknibbelen op een bed/matras. Ik heb een dikke matras van de ikea waar ik erg tevreden over ben.
Citaat:
Ik heb niets van de IKEA.
daar heb ik me meermaals over verbaasd.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 12:38
Klovorhop
Klovorhop is offline
Best veel ja. Ook een paar prullen en lampen ik wilde per se die Klimtreproductie.

Fauteuils, bank, vloerkleed, dochters bed, nachtkastjes. We hebben zelfs twee van die lelijke IKEA-bestsellers (Kallax en Trofast), maar die zijn gepimpt waardoor onherkenbaar en awesome geworden.
En de prijskwaliteitverhouding vind ik eigenlijk meestal superduper? Zal vast niet voor alle producten gelden, maar bijvoorbeeld de Billy's staan toch bekend om hun onverwoestbaarheid (die hebben wij overigens dan weer niet).
Oud 05-01-2015, 14:58
Tink*
Tink* is offline
Ik heb ook heel veel Ikea. Nog uit mijn studententijd natuurlijk. Mijn bed is van Ikea en matras ook. Het vorige bed was dat ook, toen zijn we erdoor gezakt, de middenbalk begaf het, maar dat bed was ook al eens verhuisd en niet zo stevig meer. Dit bed doet het tot nu toe goed. Matras ben ik ook prima tevreden over.

Omg ik heb echt bijna alles van Ikea. Ik heb Expeditboekenkasten. Onze banken zijn ook heel erg Ikea. Het tv-meubel, de salontafel en de eettafelstoelen zijn ook van Ikea maar niet zo Ikea Ikea (een of meer segmenten duurder dan ook). Mijn kledingkast is wel heel erg Ikea. Ook de badkamerkast en kastje zijn heel erg Ikea. Ik heb ook die lelijke vaginalamp, hihi. Oh en andere lampen zijn ook van Ikea. Oh en keukengerei inderdaad. Gelukkig heb ik ook geen Ikea-accessoires.

We zijn bezig om langzamerhand de meubels te vervangen in niet-Ikea (althans niet zo Ikea-herkenbaar). Helaas zijn het tv-meubel en de salontafel wel nieuw, maar mijn vriend en ik hadden echt overal gekeken en we kwamen er niet uit en dit was echt het perfecte compromis. :')

Mag ik een foto zien van de gepimpte Ikea-meubels? Ik ben erg benieuwd!
Oud 05-01-2015, 15:17
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb ook alles van IKEA, want ik ben letterlijk opgevoed met een IKEAhuis De allergoedkoopste dingen zijn niet zo heel stevig, maar dat is ook wel logisch vind ik.

Mijn bank, salontafel en eettafel zijn van de kringloop, de rest aan meubels is van IKEA. Ik had bij mijn ouders een IVARwand die nu in delen in mijn studentenkamer staat: boekenkast, kledingkast, rek voor keukenspullen, kast waar mijn tv in staat en waar een ladenblok en een kastje met deurtjes in hangt. Allemaal blank hout, gekleurd door daglicht. Ik heb ook nog een ladekast van IKEA die ik zelf heb gewhitewashed en een ladekastje op wieltjes die vroeger naast mijn bureau stond. Verder is mijn bed van IKEA (ook blank hout) en mijn vloerkleed ook. Mijn matras ook en die ligt hemels Qua accessoires heb ik lampen (waaronder de bekende mechanische bureaulamp), lectuurbakken (hout, groen gelakt), een ladekastje voor pennen (hout, groen gelakt) opbergdozen, bloempotten en houten schalen van IKEA.

Edit: ohja, mijn eetkamerstoelen zijn ook van IKEA en ik heb ook het overbekende houten krukje. Die heb ik niet zelf gekocht, maar van mijn zus gekregen, dus die vergeet ik altijd
Oud 05-01-2015, 16:00
Klovorhop
Klovorhop is offline
Tweemaal de Trofast speelgoedopberger: MDF-plaat gezaagd, gelakt en opgeplakt --> knutseltafel. Nog steeds niet het pronkstuk van onze woonkamer, maar nu nog functioneler dan ie al was!

En de tv-kast zijn twee Kallaxen (voorheen Expedit). Van allebei het kopje afgezaagd, tegen elkaar geplakt, ingebouwd. Andere handgrepen op de deurtjes en laatjes en bovenop een plank eikenhout, die komt op de foto niet helemaal tot z'n recht.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20150105_165120.jpg (134.0 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20150105_165028.jpg (122.5 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20150105_165057.jpg (142.1 KB, 3x gelezen)
Oud 05-01-2015, 16:06
Elin3
Elin3 is offline
Zeker het tv meubel is onherkenbaar als zijnde IKEA
Oud 05-01-2015, 16:11
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ja die andere is eigenlijk nog heel erg herkenbaar :')
Oud 05-01-2015, 20:28
Tink*
Tink* is offline
Ik vind dat tv-meubel nog behoorlijk herkenbaar, maar dat komt volgens mij vooral door die laatjes en bakken. Of het komt doordat ik zelf ook Expedits heb.
Oud 05-01-2015, 20:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die manden maken het herkenbaar idd

Rondkijksessie in mijn huis zegt me dat ik van Ikea heb: een boekenkast (geen Billy), tv kastje, salontafel, bijzettafeltje, slaapbank, andere bank, schoenenkastje, bureau, Expedit-vakkenkast, bed, allerlei opbergbakken (van die vouwdozen, een paar kinderland-dingen), theeglazen, glazen, melkopschuimer, onderzetters, fotolijstjes, staande lamp, hanglamp, paar tafellampen, kruidenpotjes, bloempotten, fotoding aan de muur.

Ik vind Ikea gewoon leuk
Oud 05-01-2015, 20:49
Elin3
Elin3 is offline
Er was toch ooit ook een topic waar mensen kun kamer/ huis lieten zien met heel veel foto's enzo? Heeft iemand daar nog een linkje naar? Ik heb pas gezocht maar kon het niet vinden
Oud 05-01-2015, 23:24
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vond dit topic, bijna 5 jaar oud en bijna alle foto's weg. Deze ook. (Oms fizzle fluffy naamzoek, ik kan me nog herinneren dat we een meet hadden in dat huis )

Dit is nog een ouder topic. Weinig foto's maar wel met toffe beschrijvingen ook enzo.

En van de nog oudere topic zijn alle plaatjes weg. Misschien moeten we gewoon een keer een nieuwe maken
Oud 06-01-2015, 06:31
Elin3
Elin3 is offline
Er moet een nieuwere zijn, want die andere topics zijn van voor mijn tijd

EDIT: Dit topic http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=kamer en toen heb ik waarschijnlijk doorgeklikt naar het oudere http://forum.scholieren.com/showthre...iskamer&page=5

Laatst gewijzigd op 06-01-2015 om 06:47.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 08:08
Elin3
Elin3 is offline
Up voor dit topic, want IKEA is tof
Oud 11-03-2015, 08:17
Verwijderd
Dit zijn mijn boekenkasten van Ikea

en opbergdozen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 08:58
Elin3
Elin3 is offline
Ik ben heel hard aan het nadenken over een handige indeling voor de Pax kasten die ik wil.

De Nordli en Alex kastjes vind ik ook erg leuk.

De malm toilettafel vond ik in de winkel dan weer enorm tegenvallen, dus die mag van mijn wishlist af.
Oud 11-03-2015, 13:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Tip: kijk kritisch naar de deuren die je bij de Pax neemt. Er is veel verschil tussen in kwaliteit (maar dat merk je wel weer aan de prijs).
En ik weet nog niet zo goed of die lades voor in de kast wel fijn en praktisch zijn (nog te weinig gebruikt om iets over te kunnen zeggen).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 13:32
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Tip: kijk kritisch naar de deuren die je bij de Pax neemt. Er is veel verschil tussen in kwaliteit (maar dat merk je wel weer aan de prijs).
En ik weet nog niet zo goed of die lades voor in de kast wel fijn en praktisch zijn (nog te weinig gebruikt om iets over te kunnen zeggen).
Vorige keer bij IKEA heb ik al snel even naar die deuren gekeken inderdaad, en er zitten ook hele lelijke bij. Ik wil niet het hoogste model kast (dat past niet), maar daarvoor is er geloof ik weer minder keus. Ik moet ook nog passen en meten of het een schuifdeur of gewone deuren worden.

Hou me op de hoogte wat de lades betreft Ik bewaar nu ondergoed en sokken ook in lades (mijn bed heeft lades) dus het lijkt me dan wel netjes om die in de kast te hebben. + Mijn vriend vond die bakken/ manden echt enorm lelijk.
Oud 11-03-2015, 14:07
Miekje*
Miekje* is offline
Het wordt jouw kast hè, Eline, niet die van je vriend

Wolter heeft schuifdeuren in zijn Paxkast en ik vind dat heel handig Ook ruimtebesparend enzo.
Oud 11-03-2015, 14:10
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het wordt jouw kast hè, Eline, niet die van je vriend

Wolter heeft schuifdeuren in zijn Paxkast en ik vind dat heel handig Ook ruimtebesparend enzo.
M'n vriend had wel gelijk dat die bakken die zo pretty zijn. En misschien ook niet zo handig omdat ze vrij diep zijn, dan moet je zo graven. Misschien neem ik ze alsnog wel, maar dan ook lades, dan gebruik ik de manden meer als wasmanden.

Bij mij komt de kast tegen een ombouw van de oude openhaardschacht aan te staan. Ik moet nog even meten hoe diep dat precies is, maar t lijkt me mooi als het doorloopt . Met de kast die er nu staat loopt het namelijk precies door en dat geeft wel een rustiger beeld.
Oud 11-03-2015, 14:15
Miekje*
Miekje* is offline
Lades lijken mij ook handiger voor ondergoed enzo hoor Ik heb ook nog steeds lades daarvoor.

En dat geeft inderdaad een rustiger beeld, ja Ik hoop voor je dat het past!
Oud 11-03-2015, 14:25
Verwijderd
Wij hebben met 2en een dubbele PAX kast met schuifdeuren, we hebben links planken en rechts een hangstang en 1 lade. Dan heb ik nog wel een paar bakken (van de Hema, niet de lelijke die bij de PAX horen) in het hanggedeelte onder de jasjes staan voor zwemkleding en pantys enzo, dingen die je niet dagelijks nodig hebt. Dat is handiger dan een extra lade want daarmee hangen jurken al snel met de onderkant op de bodem van de kast.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 14:53
-Marleen
-Marleen is offline
Ik heb zo een standaard ikea boekenkast met vierkanten vakken, een ladekastje en een ikea-bureaulamp. En dat zijn eig de enige dingen die ik zelf heb uitgezocht in mijn kamer. De rest heb ik al ongeveer vanaf dat ik 5 ben en dat zijn meubels uit een of andere Duitse winkel ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 16:01
Verwijderd
Mijn kat houdt ook erg van de Ikea kast met 4 vakken. Ze heeft er zelfs een dekentje in.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 20:17
Miekje*
Miekje* is offline
Ik wil eigenlijk deze nog heel graag hebben Eerst was die vrij duur, maar nu niet meer en ik wil hem eigenlijk nog kopen voordat hij uit het assortiment gaat. Ik heb hem niet écht nodig, want ik heb deze al en nog een effen groene. The struggle is real.
Oud 11-03-2015, 21:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dekbedovertrekken van Ikea die ik behoorlijk prijzig vond maar ze blijven al zes jaar mooi in de was met veel en heet wassen met mijn allergie en ze zijn nog steeds echt zwart. De zwarte van kwantum werden heel snel vaal en de zomen eruit dus ik vind de kwaliteit wel goed.

Ik heb ook overtrekken van vier euro en die zijn weer fijn omdat ze niet kreuken en heel snel droog zijn.
Oud 12-03-2015, 13:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Met mijn eerste set Ikea-dekbedden heb ik ook heel lang gedaan (ruim 7 jaar), maar laatst heb ik nieuwe gekocht en de kwaliteit vind ik echt wel minder geworden. Dunnere stof en minder diepe kleuren, dus ik ben benieuwd hoe lang deze meegaan.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 01:45
Verwijderd
We hebben er laatst handdoeken gekocht. Bewust niet voor de meest goedkope gekozen, maar voor blauwe met 'vakjes' in de stof.
Ze zijn nu al flets geworden terwijl we ze in november hebben gekocht, teleurstellend.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 07:23
Verwijderd
Oh ik heb felgekleurde Ikea handdoeken uit 2003 die nog steeds felgekleurd zijn. Maar kwaliteit kan idd wel verschillen tussen verschillende producten.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 11:20
Elin3
Elin3 is offline
Vraagje aan de mensen met een PAX kast: In de PAX planner van IKEA kan ik geen lades helemaal op de bodem van de kast zetten (dat zou problemen geven met de scharnieren?). Kan dat echt niet of is dat gewoon een gebrek van de planner?
Oud 14-03-2015, 11:38
Verwijderd
Ik koop altijd die weckpotten om dingen in op te bergen. Ze zijn super leuk, super goedkoop, en super functioneel
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 21:34
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ik koop altijd die weckpotten om dingen in op te bergen. Ze zijn super leuk, super goedkoop, en super functioneel
weck potten heb ik met 50jaar oude diertjes er in op de ikea kast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten