Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2015, 19:33
Verwijderd
Als ik de wekker zet op 7:00 dan ga ik al stressen dat de wekker afgaat op het moment dat ik die nacht wakker wordt. Ik word meestal 1x wakker om ff naar de wc te gaan, als dit bijvoorbeeld 3:00 is dan zit ik vanaf 3:00 al te stressen dat die wekker zo wel is af zou kunnen gaan.

Het gevolg is dat ik dan 4:00 wakker wordt, 5:00 wakker wrodt , 5:30 wakker wordt , 6:00 wakker wordt en denk dat die wekker bijna gaat waardoor ik 5 min wakker blijf en dan maar is besluit te kijken en zie dat het nog maar 6:05 is. Ik probeer weer te slapen en wordt om 6:20 , 6:35 , 6:45 wakker. Dan vind ik het wel mooi geweest en ga er een kwartier eerder uit..

Dit wekt een stress op in mijn darmen / maag waardoor ik misselijk ben in de ochtend en soms zelf moet overgeven en diarree heb. Dus s'ochtens kan ik bijna niks eten, waardoor je flauw wordt omdat je geen voedsel in je maag hebt. Ondertussen heb je de hele tijd kots neigingen omdat die spanning op je maag gaat zitten...

Heeft iemand een idee hoe ik die wekker stress kan aanpakken?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2015, 19:36
Axel11
Axel11 is offline
Wat veroorzaakt de stress? Angst om door de wekker heen te slapen? Of schrik je je steeds dood als de wekker wel afgaat? Of ...?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2015, 21:20
Verwijderd
stress omdat ik weet dat er op 7:00 een geluidje afgaat, en daarom wil mijn onderbewust zijn mij voor 7:00 wakker hebben zodat ik niet door geluid wakker wordt (Zit gekoppeld aan mijn haat voor muggen). Dus word ik zo vaak in de nacht wakker en elke keer bouwt de spanning zich op. Als het 4:00 is wordt ik om 4:35 wakker en denk ik dat het bijna tijd is dus ga ik wachten op dat geluidje wat toch nog lang niet komt, etc . In de ochtend moet ik dan dus kotsen en heb ik buikpijn en misselijkheid / diarree..
Met citaat reageren
Oud 26-11-2015, 21:26
Elin3
Elin3 is offline
Is het een optie om een van je huisgenoten te vragen om je om 7.00u wakker te maken?

Hoe gaat dit op dagen dat je geen wekker zet? Slaap je dan wel de hele nacht door? Hoe laat wordt je dan wakker?
Oud 26-11-2015, 21:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Kun je een ander geluid instellen als wekker? Heb je al eens over een wake up light gedacht? Of aan een dag-/nachtritme dat zo strak is dat je geen wekker nodig hebt?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2015, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Is het een optie om een van je huisgenoten te vragen om je om 7.00u wakker te maken?

Hoe gaat dit op dagen dat je geen wekker zet? Slaap je dan wel de hele nacht door? Hoe laat wordt je dan wakker?
Die optie zal ik is overwegen, klikt wel logisch.

Dan word ik tussen 7:00 en 9:00 wakker. Meestal rond een uur of 7:45-8:15. En dan heb ik wel de hele nacht geslapen, en moet ik ook niet kotsen van misselijkheid als ik wakker word.

Citaat:
Kun je een ander geluid instellen als wekker? Heb je al eens over een wake up light gedacht? Of aan een dag-/nachtritme dat zo strak is dat je geen wekker nodig hebt?
Ander geluid heb ik ook al is geprobeerd, maar het gaat echt om het idee dat ik een geluid hoor waar ik wakker van wordt. Wake up light heb ik ook overwogen, maar nog nooit aangeschaft. Dat laatste ga ik ook is proberen, de tijd dat ik in bed lig is bijna elke dag het zelfde, dat verschilt hoogstens een half uurtje. De tijd dat ik eruit ga is wel heel wisselend.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2015, 20:18
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Je zou ook een rustgevend geluid kunnen nemen. En niet een piep of een hars nummer. Je hebt ook een soort horloges die je kunt verbinden met je telefoon en die dan gaat trillen tot je wakker wordt (merkt dat horloge aan je hartslag) is misschien ook een optie.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 12:36
Pluis
Pluis is offline
Ik kan mezelf enorm opnaaien door s nachts als ik wakker ben te kijken hoe laat het is. Ik ga dan uitrekenen hoe lang ik nog kan slapen en dat maakt me enorm onrustig. Dus nu heb ik de wekker zo gezet dat ik er niet meer op kan kijken. Als ik niet weet hoe laat het is, hoef ik me ook niet druk te maken. Speelt dit bij jou ook mee?
Oud 28-11-2015, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Je zou ook een rustgevend geluid kunnen nemen. En niet een piep of een hars nummer.
Momenteel heb ik Argon geluid op mijn android telefoon. (weet niet of alle android telefoons het zelfde geluid hebben)

Citaat:
ls ik niet weet hoe laat het is, hoef ik me ook niet druk te maken. Speelt dit bij jou ook mee?
Deels wel, en deels niet. Ik ga wel uitrekenen hoe laat het is, en daar wordt je ook weer onrustig van. Maar ik klokje kan ik de tijd niet op zien, omdat het geen verlicht led display is.
Dus ik moet altijd eerst lampje aandoen en dan kan ikz ien hoe laat het is.

Als ik nu wakker wordt en ik zal niet kijken ga ik op mijn gevoel is, en als mijn gevoel zegt dat het bijna 7:00 zal zijn blijf ik gewooon wakker liggen zonder op de wekker te kijken. Als dit een beetje lang duurt kijk ik toch, en meestal blijkt dat het bijvoorbeeld nog maar 4:35 is ..

En als ik wel kijk en dus zie dat het 4:30 is, dan ga ik onbewust al uittellen dat ik nog 2,5 uur kan slapen, en dat ik voor die wekker moet wakker worden..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 17:04
Pluis
Pluis is offline
Wat vind je er eigenlijk zo naar aan? De clou zit hem namelijk in het leren leven met de spanning die de wekker je geeft. Als het puur het geluid is, dan zou je overdag kunnen oefenen met op willekeurige tijdstippen dan je wekker af te laten gaan. Gewoon om te wennen. En probeer je eens af te vragen wat nou het verschil is tussen wakker worden van de wekker en wakker worden zonder wekker. Wat gebeurt er dan?
Oud 30-11-2015, 11:42
Verwijderd
Denk dat het wakker worden door die wekker is, daarom wil er er voor al wakker worden, en soms denk ik dat die wekker bijna gaat dus blijf ik wakker. Ook al is het nog maar 4:30 als mijn gevoel zegt dat bijna tijd is, dan blijf ik dus wakker. Op een gegeven moment geef ik dit op en dan kijk ik hoe laat het is, om vervolgens 15 minuten later weer opnieuw wakker te worden met het gevoel dat het bijna tijd is...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten