Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 09:53
DepriJongetje
DepriJongetje is offline
Ik weet niet zeker of dit hier thuishoort, zo niet, dan kan het verplaatst worden naar psychologie o.i.d.

Dit is de situatie:
Ik heb geen vrienden (wel mensen met wie ik redelijk goed omga, maar geen echte vrienden), ik hou hopeloos veel van een meisje dat al een vriend heeft (ik heb ook even wat met haar gehad, maar ze maakte het uit omdat ze me als een vriend zag), ik heb op dit moment gewoon het gevoel dat niemand van me houdt en dat ik gewoon niets heb om voor te leven.

Is er iemand die dit gevoel ook kent, of iemand die weet hoe ik daar in Godsnaam mee om moet gaan?

PS Je moet niet denken dat dit niet serieus is omdat dit mijn eerste post is, ik zit namelijk ook op het forum onder een andere naam, maar i.v.m. herkenning heb ik een nieuwe naam genomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2002, 10:26
qghp
qghp is offline
met die gasten waar je wel veel wat contact hebt , moet je gewoon proberen vaker af te spreken , en dan krijg je vanzelf wel een betere band met elkaar , dat klinkt natuurlijk heel makkelijk maar het heeft wel tijd nodig , en binnen een week krijg je ook niet meteen goeie vriendendat heeft wel wat tijd nodig.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 10:48
Bor
Bor is offline
als ik me kut voel vind ik het heel fijn om bij dieren te zijn, die nemen je zoals je bent en je voelt er warmte bij..

of trek de natuur in, ga een lang stuk wandelen in een bos of ergens anders..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:
of trek de natuur in, ga een lang stuk wandelen in een bos of ergens anders..

Daarnaast draait het leven niet enkel om vrienden en meisjes. Stel doelen op voor jezelf, dingen die je wilt bereiken (qua studie, werk of andere vaardigheden zoals sport).

Als je eenmaal weet wat je doen wilt, kom je vaak vanzelf mensen tegen die dezelfde dingen leuk vinden en die beter met jou overeen komen.

Na ja, zo hoort het iig te zijn :/
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 11:26
Kazanka
Kazanka is offline
Ik heb sinds gister zeg maar 't zelfde probleem...
Had tijd lang een vriendin, 't ging al niet echt goed de laatste tijd. Ik wou haar vaak zien, maar steeds zei ze dat ze te moe was of ineens weer elke dag ergens heen moest en dus geen tijd voor mij had etc. Gister op msn heeft ze 't zeg maar uitgemaakt. Niet gezegt dat het echt uit is, maar wel van die uitspraken waarvan je kan afleiden dat ze nou niet echt meer een relatie wil hebben.

Toen ze offline was, stortte mijn wereldjuh in, letterlijk en figuurlijk. Zij was mijn enigste motivatie om in leven te blijven en nu dat weg is.....is er helemaal niks meer over. Heb de hele nacht niet kunnen slapen, probeer nu weer beetje vrolijk te worden met luisteren van wat punk muziek, maar eigenlijk vraag ik me af of het allemaal nog wel zin heeft. 't begint steeds meer op mandatory suicide te lijken
Oud 13-08-2002, 11:39
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
Liefde doet alleen maar pijn op den duur. Ik denk dat een aantal goede adviezen al zijn gegeven. En rich je zelf niet te veel op meisjes enz... doe ik ook niet. Ik zou me alleen maar kut voelen.
Oud 13-08-2002, 16:56
Mark
Mark is offline
Wat Bor en ******** zeggen sluit ik me volkomen bij aan!

Mark
Oud 13-08-2002, 17:09
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
******** schreef:

Daarnaast draait het leven niet enkel om meisjes.
Ik zou persoonlijk niet weten weten waar het leven dan wel om zou draaien.

-Desecrator
Oud 13-08-2002, 17:31
Evito
Evito is offline
Het leven draait om jezelf en niet om anderen.
Ook ik heb regelmatig dezelfde depressieve regels gezegd als jij nu doet, maar ik besef nu dat het leven om mij draait en dat ik daarna niemand werkelijk nodig heb. Geen meisje om lief te hebben of om door lief gehad te worden,
helemaal geen vrienden,
neem wat tijd voor jezelf en besef dat jijzelf goed genoeg bent om voor te leven. Je bent niet in de eerste plaats hier om onderdeel van een gemeenschap te zijn, maar om jezelf te dienen. Doe daar wat aan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 18:18
Orion16
Orion16 is offline
Sommige meisjes DOEN ook gewoon pijn, echte sl*tten bijvoorbeeld die 3 jongens per week hebben. En jou kafferen ze uit, omdat je in hun ogen niet *cool* genoeg bent en je jezelf normaal gedraagt ipv. onverschillig, dan ben je ineens een sukkel. Nouja laat mij dan maar een sukkel zijn, ik heb anders behoorlijk schijt aan dat soort types! BLEURGH! Gewoon neerkijken op dat soort meisjes En dat doen mn vrienden trouwens ook!

Wie herkent dit..?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 19:17
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Sommige meisjes DOEN ook gewoon pijn, echte sl*tten bijvoorbeeld die 3 jongens per week hebben. En jou kafferen ze uit, omdat je in hun ogen niet *cool* genoeg bent en je jezelf normaal gedraagt ipv. onverschillig, dan ben je ineens een sukkel. Nouja laat mij dan maar een sukkel zijn, ik heb anders behoorlijk schijt aan dat soort types! BLEURGH! Gewoon neerkijken op dat soort meisjes En dat doen mn vrienden trouwens ook!

Wie herkent dit..?
ikke! dat zijn van die breezersletjuh's die in de discotheek met 5 jongens op 1 avond zoenen enzo...waardeloze mensen...
Oud 13-08-2002, 19:30
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
******** schreef:

Daarnaast draait het leven niet enkel om vrienden en meisjes.
inderdaad hier ben ik het mee eens..
natuurlijk is het fijn als er mensen zijn waar je goed mee kunt praten, maar je hebt daar geen hele waslijst vrienden voor nodig!!
zoek iets waarin je plezier hebt (een hobby, of sport (teamsport?) oid) zo leer je vanzelf mensen kennen en kom je vanzelf een keer een leuk meisje tegen dat jou ook hartstikke leuk vindt!!
Als je er wanhopig naar op zoek gaat mis je ze juist!!
Oud 13-08-2002, 19:43
Psssttt NL
Psssttt NL is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
(...)
Toen ze offline was, stortte mijn wereldjuh in, letterlijk en figuurlijk. Zij was mijn enigste motivatie om in leven te blijven en nu dat weg is.....is er helemaal niks meer over. Heb de hele nacht niet kunnen slapen, probeer nu weer beetje vrolijk te worden met luisteren van wat punk muziek, maar eigenlijk vraag ik me af of het allemaal nog wel zin heeft. 't begint steeds meer op mandatory suicide te lijken
Echt ik heb hetzelfde gehad met mijn vriendin 2,5 maanden geleden. Echt verschrikkelijk. We hadden een relatie van 1 jaar en 8 maanden, maarjah blijkbaar zagen we elkaar te vaak enzo...
En nu ben ik er ook nog niet helemaal overheen

Maar wat ik wilde zeggeh is dat je er gewoon de tijd voor moet nemen. Spreek meer met kennissen/ vrienden af. Ga vaker weg/ naar buiten\naar de stad.
Dat heb ik ook allemaal gedaan, zo vaak mogelijk uit gaan en zo vaak mogelijk weg.
Probeer nieuwe mensen leren te kennen enzo... ik weet dat het makkelijekr gezegd is dan gedaan, maar het is allemaal zeker de moeite waard m8...

Ik hoop dat ik je iets heb geholpen
Oud 13-08-2002, 19:58
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
tja als meisje zijnde draai ik de stelling even om: ik zou persoonlijk niet weten waar mijn leven om draait, buiten om die ene jongen... waarmee het ook niks wordt

nee serieus, waar draait het leven dan om he? ik wil op dit moment maar een ding, en dat kan wel zielig klinken, maar het is wel zo. oh god was ik zelfs maar goed bevriend met hem... ik wil gewoon iemand waarbij ik volledig mezelf kan zijn, van wie ik houd...
Oud 13-08-2002, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:

Wie herkent dit..?
dat ken ik zelfs en ik ben nog wel 'n meiske 'k Haat zulke types gewoon... oh heb ik ech een bloedhekel aan.... want als meiske... ik ben namelijk maar 'n heel gewoon meiske, zonder make up enzo... en als je dan in discotheek komt kijken ze je zo arrogant aan (waar die wijve goed in zijn) nouja... ech verschrikkelijk.. staan ze met z'n alle rond 'n paar ventjes te draaien met hun kont... en lopen ze met een schoudertasje waar alvast een condoom en een string in zit voor de volgende dag...nouja jah sorry.. vind het ech erg... maargoed ik denk altijd bij me zelf... ze doen maar lekker ik ben toch gelukkig met mijn vriend en zij zullen nooit de betekenis van liefde kennen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 00:47
Rikku
Rikku is offline
ahh nou wat iedereen hierboven zei lijkt me wel goed.. gewoon wat meer mensen ontmoeten en zow.. en bedenk dat *jij* het belangrijkste bent.. om te overleven heb je vooral jezelf nodig.. en ook wel andere mensen maar mensen komen en gaan, maar *jij* zult altijd blijven

Ik herken het wel.. Maar je moet bedenken dat heel veel mensen geen "echte vrienden" hebben.. Ik zie mijn veel van mijn vrienden ook niet echt als "echte vriednen" omdat ik niet weet of ze er altijd voor me zullen zijn en ook omdat ik niet alles aan ze kwijt kan.. maar eigenlijk moeten jij en ik niet zulke hoge verwachtingen hebben.. Gewoon wat vaker met ze optrekken zal je vast wel een beter gevoel geven..

En probeer jezelf te vertellen dat je wel iets waard bent.. en probeer dat meisje te vergeten.. Ik ken het wel hoe het is om te houden van iemand die niet van jou houdt en het is slecht voor je.. Kijk om je heen naar andere meisjes en try to get your mind off her.. dus gewoon meer je hobbies uitoefenen en doen wat je leuk vindt..

En niet denken dat het leven het niet waard is.. Het leven is gewoon een soort achtbaan soms gaat alles omhoog en ben je blij en soms lijkt alles heel laag en ben je verdrietig.. Maar beroof je zelf niet van het leven.. dat zou echt zonde zijn, omdat je dan de gelukkige momenten mist..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:46
Marcel_L
Marcel_L is offline
Herkenbaar, DJ. (de afkorting klinkt beter dan voluit... )

De meeste goede tips zijn hierboven al gegeven denk ik. Trek de banden aan met de "vrienden" die je hebt, je zult zien dat je dan die aanhalingstekens snel weg kunt laten en kunt spreken van VRIENDEN.

Zomaar een vraagje; was zij jouw eerste echte vriendin? Dan komt de klap hard aan, en stort alles in. Maar pijn slijt, tegenslag is nodig, je wordt er sterker van.....

Zoals wij nu begripvol reageren op jouw topic, zo zijn er ook in jouw eigen omgeving.

kop omhoog!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:58
Rioto
gast wrm de titel "wat heb ik nog om voor te leven ""

ik bedoel vrienden kan je altijd nog maken en een vriendin vin je vast wel , no problem
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 08:11
DepriJongetje
DepriJongetje is offline
Citaat:
Marcel_L schreef:
Herkenbaar, DJ. (de afkorting klinkt beter dan voluit... )

De meeste goede tips zijn hierboven al gegeven denk ik. Trek de banden aan met de "vrienden" die je hebt, je zult zien dat je dan die aanhalingstekens snel weg kunt laten en kunt spreken van VRIENDEN.

Zomaar een vraagje; was zij jouw eerste echte vriendin? Dan komt de klap hard aan, en stort alles in. Maar pijn slijt, tegenslag is nodig, je wordt er sterker van.....

Zoals wij nu begripvol reageren op jouw topic, zo zijn er ook in jouw eigen omgeving.

kop omhoog!
Ik had daarvoor nog een vriendin gehad, maar dat was niet echt serieus bedoelt... Dit was oneindig veel dieper en serieuzer.

Maargoed, je weet hoe het gezegde gaat: Als het je niet doodt maakt het je sterker. Dus daar hoop ik dan maar op he
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 10:11
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Zorg dat je dat meisje kan vergeten..

Is heel moeilijk, maar je moet leren haar te vergeten.. (tja, t kan lang duren, ik heb er ook bijna een jaar over gedaan om een bepaalde iemand te vergeten)..
Je vind vast wel weer een nieuw iemand waar je je voor kunt geven je moet er alleen niet te hard naar zoeken, komt vanzelf wel..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 22:36
alternatief_girltje
alternatief_girltje is offline
hallo
ik heb in ongeveer dezelfde situatie gestaan. ik wou ook een paar keer zelfmoord plegen door met een mes door mijn hoofd te gaan. maar toen ik er stond.. durfde ik uiteindelijk niet meer. er gingen allerlei gedachten door me heen. ik mag dan wel pas 13 zijn.. maar zelf kinderen hebben gevoel. ik ben een tijd erg depri geweest, maar heb toen alle goede dingen in mijn hoofd gezet. hele dagen, alleen aan de goede dingen denken.
veel suc6
Oud 18-08-2002, 02:19
Revelation15
Revelation15 is offline
ah joh het kan ALTIJD 10x erger moet je maar denken kijk maar naar mijn leven das nog kutter

Oud 18-08-2002, 09:46
verbal-violence
verbal-violence is offline
Waarom doen we allemaal zo sneu hiero

je leven is imho wat jij er zelf van maakt, als jij negativiteit uitstraalt dan moe tje neit allemaal gewelidige verwachtingen hebben ofsow. Ik had vroger ook zoiets nooit gelukkig altijd treuren en nooit vrolijk, altijd zielig doen tegen mensen op msn etc.

het hielp echter niks!! je bent op dat moment niks meer of minder dan aandachtsgeil!

Wees jezelf, vergeet dat meisje , ze wilt jouw niet zo get over it. Ik zeg liever dat je verliefd op dr bent dan dat je van dr houd. Dat's nl een hele grote woord imho.

Ik zou zeggen: Make love to the present Fuck the past!

Succes iig
Oud 18-08-2002, 17:59
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
Ik heb sinds gister zeg maar 't zelfde probleem...
Had tijd lang een vriendin, 't ging al niet echt goed de laatste tijd. Ik wou haar vaak zien, maar steeds zei ze dat ze te moe was of ineens weer elke dag ergens heen moest en dus geen tijd voor mij had etc. Gister op msn heeft ze 't zeg maar uitgemaakt. Niet gezegt dat het echt uit is, maar wel van die uitspraken waarvan je kan afleiden dat ze nou niet echt meer een relatie wil hebben.

Dit is best wel mijn verhaal, alleen dan is het uitgegaan met mijn vriend, en heeft hij wel het lef gehad om er gewoon face-to-face over te praten. Ik weet dus hoe je je voelt..
Oud 18-08-2002, 19:42
Verwijderd
Citaat:
DepriJongetje schreef:
Als het je niet doodt maakt het je sterker. Dus daar hoop ik dan maar op he
Zo gaat het leven, hoe je het ook went of keert. Voor alles is een eerste keer, zowel positief als negatief. De kunst is dat je dit inziet; dat je het leven als een groot traject ziet waar nog van alles kan gebeuren en dat elke gebeurtenis / situatie bijdraagt aan je persoonlijkheid.

Alles verandert..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2002, 20:07
Verwijderd
Citaat:
verbal-violence schreef:
Waarom doen we allemaal zo sneu hiero

je leven is imho wat jij er zelf van maakt, als jij negativiteit uitstraalt dan moe tje neit allemaal gewelidige verwachtingen hebben ofsow. Ik had vroger ook zoiets nooit gelukkig altijd treuren en nooit vrolijk, altijd zielig doen tegen mensen op msn etc.

het hielp echter niks!! je bent op dat moment niks meer of minder dan aandachtsgeil!

Wees jezelf, vergeet dat meisje , ze wilt jouw niet zo get over it. Ik zeg liever dat je verliefd op dr bent dan dat je van dr houd. Dat's nl een hele grote woord imho.

Ik zou zeggen: Make love to the present Fuck the past!

Succes iig
Je brengt het onomwonden, maar mede daardoor:
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:38
Dr_Love
Dr_Love is offline
Toen ik je bericht las, dacht ik echt dat iemand het over mij had. Ik voel me nu precies zo als jij. En eigenlijk is dat al heel lang zo.

Ik ben er nog steeds niet achter wat ik moet doen. Ik ga dit jaar naar een nieuwe school, en ik hoop dat ik daar weer nieuwe vrienden maak. Ik zal er echt hard aan moeten werken. Vragen of ze een keer bij mij langs willen komen, en vragen of ze zin hebben om is wat samen te gaan doen. Ik heb er al behoorlijk over nagedacht.

En wat die vriendin betreft. Bij mij is het niet iemand die al een vriend heeft, maar eerder een onmogelijke liefde. Ik vind haar nu al zo lang leuk. En elke keer dat ik haar zie, denk ik weer, wat is ze toch geweldig, en wat ziet ze er toch goed uit. Op school ging ik ook wel met meisjes om, maar ze hebben gewoon niet wat dat ene meisje heeft. Ik denk dat als je het perfecte kent, dan is niks meer goed genoeg.

Dat is eigenlijk mijn verhaal wel. Ik hoop dus dat jij ook binnekort van school vernanderd of misschien een nieuwe sport gaat beoefenen of zoiets. Ik denk dat dat wel de manier is om weer een nieuw leven te beginnen. Want zo zie ik het!
Oud 19-08-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
diploma halen, plezier in je leven, humor, vrienden, sippen op het internet (flauw), muziek, uit je neus peuteren.. ik noem maar wat.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef:
diploma halen, plezier in je leven, humor, vrienden, sippen op het internet (flauw), muziek, uit je neus peuteren.. ik noem maar wat.
Hmm, niet dat ik er zo over denk, maar om even het perspectief om te draaien:

- diploma halen

Wat heb je aan diploma's en een goede baan als je je persoonlijk toch rot voelt? Of beter gezegd: niet gelukkiger van wordt?

- plezier in je leven

Om plezier in je leven te hebben, zul je ook tevreden met jezelf moeten zijn. Zolang bepaalde dingen als een zwarte wolk boven je hoofd hangen, welke je voortdurend confronteren (lees: geen vriendin, het gevoel voor altijd alleen te zullen zijn), zul je dit dus niet bereiken.

- humor

Kun jij lachen om grapjes wanneer alles inhoudsloos aanvoelt? Als al het werkelijke futiel lijkt?

- vrienden

Als je geen vrienden hebt?

- sippen op het internet

Wat is daar nou het nut van? Baden in melancholie? Uitspuwen van opgekropte emoties?

- muziek

Muziek an sich is zeker leuk en het brengt mensen ook door de tijd, maar het leven draait er niet om.

- uit je neus peuteren

Met zulke vooruitzichten en hobbies zou ik me persoonlijk niet lang op mijn gemak voelen.

..

Zie je waar het heen gaat? Hoe zo iemand je reply interpreteert?

Het gaat erom dat diegene een doel / nut in het leven vindt. Doelen voor zichzelf opstelt; ergens naartoe werkt en in het proces van zijn negativiteit afraakt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:55
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Jadie schreef:

Zonder een lieve vriendin doet me dat allemaal dus totaal niks

-Desecrator
Oud 19-08-2002, 20:58
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
je moet t niet te graag willen, had ik ook dan lukt t juist niet. Nu heb ik dan wel iemand, wat ik overigens ook nooit had verwacht, maar ook daarmee soms wel aardige problemen, ik denk vaak dat ik beter af ben zonder.

mannen je kan niet met en niet zonder ze drama drama drama
Oud 19-08-2002, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik val in herhaling, maar ze komen niet vanzelf naar jou toe. Je zult iets moeten ondernemen.

Ben er zelf ook geen ster in, maar het is niet anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten