Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2013, 13:45
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik heb net een schieter en tabak gekocht omdat ik er veel goede dingen over hoorde. Heb een stel peuken geschoten maar bij de meeste sigaretten blijft het achterste stukje vaak leeg. Heb mischien 4 of 5 goede gemaakt en de rest is mislukt... Iemand tips hoe het beter kan zodat ze ook helemaal vol komen?

Heb even een filmpje gemaakt waarin je kunt zien hoe ik het doe + eindresultaat. Mischien helpt dat.
http://m.youtube.com/watch?feature=c...&v=9OCopwmc4xg
Oud 24-12-2013, 15:09
Verwijderd
Ik kan even geen filmpje kijken, maar uit ervaring: net wat meer, steviger aandrukken aan de kant van de filter. Rest van de tabak ook 'stevig' genoeg er in duwen en niet over de rand van de inham laten liggen. En zoals met bijna alles: oefening baart kunst. Filters kosten geen drol dus scheur de mislukte open en probeer opnieuw.

Oh ja en aantikken. Schieten, sigaret pakken en tussen je vingers door laten vallen/glijden zodat ze op de filter tikt. Niet te hard vasthouden als je dat doet, want dan knakken ze. En geen te droge kruimeltabak gebruiken.

Dat is alles wat ik nu kan bedenken dat je fout doet.
Overigens is het normaal dat een gelukte sigaret wat restruimte heeft bovenaan, dus een stukje huls zonder vulling, maar dat is normaal maar een kwestie van millimeters.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 15:10
Verwijderd
Overigens kon ik alleen met een Belgamklikker werken Er zijn verschillende met andere werkwijzes, die wat de andere gewend waren, konden niet schieten met de mijne en andersom
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 15:32
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ja ze zijn overal goed behalve bij het filter daar blijft altijd een stuk over. Ik stamp het prima aan en tik ze aan als ze klaar zijn. ik zal wel wat oefenen want zo is het ook niks
Oud 24-12-2013, 15:32
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik gebruik trouwens West tabak en mascotte hulzen
Oud 24-12-2013, 17:37
MarcWeller
MarcWeller is offline
Sneller of langzamer schieten, ga daar maar is mee expirimenteren
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 23:12
Verwijderd
Knip een pasje zodat die precies in je schieter past, daar kan je makkelijk en snel de tabak mee aanstampen. En gewoon wat meer tabak aan het einde dan, de filters van de hulzen zijn sowieso wat korter dan gewone filters. Maar het is ook niet echt erg als ze aan het eind niet echt helemaal vol zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2013, 17:36
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Gewoon op de tafel tikken als je hem geschoten hebt zoals Mutant al aangaf
Oud 25-12-2013, 19:25
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Doe ik standaard maar soms zijn ze écht verneukt en dan helpt dat ook niet ve. Gaat wel steeds beter tho vooral nu ik de tabak aandruk met een pasje nu is het grootste deel wel goed. De slechte bewaar ik voor noodgevallen nu. Dat leegpulken is zo irritant zeg haha
Oud 25-12-2013, 21:05
Verwijderd
Langs de lengte likken, dan kun je ze makkelijker openbreken bij het vochtige stuk ^^
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 20:25
Verwijderd
Ik heb gekeken, maar ik zie dat je zo'n ding hebt waar ik niet mee kan werken om exact hetzelfde probleem
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 23:28
Patataap
Patataap is offline
De reden dat het fout gaat is waarschijnlijk omdat de tabak niet genoeg in elkaar gedrukt + verdeeld is. Los dit op door de tabak in de groef te leggen, en met de hendel een aantal keer op de tabak te drukken (openen en sluiten dus, ik deed het altijd in een snel tempo) als je begrijpt wat ik bedoel. Rook ze
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 20:46
robert222
robert222 is offline
je leert het op den duur wel, maar het gaat om het gevoel dat je hebt in je vingers wanneer je de tabak verdeeld.
Je moet het tabak goed verdelen, (overal even veel) als je dit niet doet, krijg je een vastperser zoals ik dat altijd noem, dan pers je het tabak wel samen, maar komt het vast te zitten in je schiet apparaat.
probeer het eerst eens met minder shag, en tik hem dan af naar beneden. ? Dat rookt i.i.g. al iets prettiger (ondanks je minder te roken hebt)

Ik heb zelf sinds 3 jaar een automatische klikker. Ik plaats een bak shag onderste boven in de bak. Druk op de knop, schakel heb in op 120 stuks, en kom 10 minuten terug, ruim 115 sigaretten komen er prima uit!, dit bespaard, geld + moeite. (Geld omdat shag goedkoper is) (Moeite omdat ik niks hoef te doen.)

Dit apparaat kost 350.- eenmalig, maar dan ben je wel klaar
Binnen 1 jaar heb je je geld eruit! (dus niet stukmaken dan )
Oud 05-01-2016, 18:02
angeliquehest
angeliquehest is offline
ik rook zware look out shag ik wil zelf met zo'n apparaat gaan maken wat kan ik dan beste pakken welke merk bus en welke merk hulzen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten