Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2007, 22:44
vosje16
vosje16 is offline
Ik heb een tijdje regelmatig last gehad van tonsil stones (van die witte stinkende stukjes in mijn amandelen). Deze kon ik steeds lospeuteren met een tandenstokertje. Nu heb ik sinds 3 dagen weer zo'n vieze smaak in mijn mond van een tonsil stone en daarnet heb ik er weer eentje gezien en eruit gepeuterd. Maar nu heb ik nog steeds een vieze smaak, dus er moet er nog eentje zijn, maar ik zou niet weten waar. Ik zie niets wits meer aan mijn amandelen, dus moet het erachter verstopt zijn ofzo...of in mijn keel?

Weet iemand wat ik nu nog kan doen om die vieze smaak en stikkende adem weg te krijgen? (dus om die verborgen tonsil stone weg te krijgen?) Ontsmettende keelpilletjes slikken ofzo? Zou dit helpen?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 08:51
coopergirl
coopergirl is offline
Zitten je hele amandelen onder dat witte beslag? Dan kan dat op een keelontsteking duiden. Vaak krijgen mensen een AB kuurtje wanneer de amandelen onder wit beslag zit (en er koorts is). Ik zou niet weten wat je er tegen kunt doen, behalve misschien wat extra vitamines binnenkrijgen? Misschien kun je het voorleggen bij het telefonisch spreekuur?
Oud 03-11-2007, 08:55
coopergirl
coopergirl is offline
The only sure-fire method for ridding yourself of this problem is to have your tonsils removed (tonsillectomy), but there are nonsurgical alternatives which you should certainly pursue before you ask an ENT to take out your tonsils:
– You could try gargling frequently with warm salt water (1 teaspoon of table salt mixed with one pint of water– gargle with about 1/4 cup of this mixture three times per day, after meals.)
– You could also gargle with a mouthwash called Alkalol, which is essentially salt water combined with a variety of natural aromatic extracts; some people prefer Alkalol to plain salt water. Most other commercial mouthwashes contain sugar or alcohol, which are pleasant-tasting but are, in the long run, fairly irritating if used frequently.
– There is a doctor in Los Angeles, Murray Grossan, who markets a water-jet device for "hosing down" the tonsils. Relative to gargling, this device provides a more aggressive technique for clearing out those nasty crypts.
– In the hopes of avoiding tonsillectomy, I will often put my patient on a long (3 to 4 week) course of antibiotics in the hope that this will allow the tonsils to "settle down" (become less inflamed.) I must admit that antibiotics are not a very effective cure for this problem.

http://www.doctorhoffman.com/xlith.htm
Oud 03-11-2007, 12:45
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
niezen helpt goed! maarja, moet je ook maar net moeten niezen en wat coopergirl zegt, als er veel opzit zou ik even naar de huisarts gaan. als ik keelontsteking heb zitten er hooguit twee vlekjes aan weerszijden van mijn keel, dus als er echt veel zou zitten zou ikzelf gealarmeerd zijn. maarja, de een heeft er meer last van dan de ander. en sommigen hebben het niet eens door en stinken hun hele leven uit hun bek
Oud 03-11-2007, 15:54
Tiño
Tiño is offline
nou, jouw nickname is ook weer verduidelijkt bij deze
Oud 03-11-2007, 18:32
Pluis
Pluis is offline
Als ik afga op je posts van zowel nu als het topic van 30 oktober (over dat je keel "dicht" zat) denk ik toch aan een keelontsteking. En dan kan je beter naar de HA voor een antibioticacuurtje dan te proberen de witte prut van je amandelen te peuteren, dat lost de ontsteking namelijk niet op.
Oud 03-11-2007, 21:47
vosje16
vosje16 is offline
Ja maar ik heb helemaal geen keelpijn of koorts of wat dan ook. En ik heb vroeger regelmatig last gehad van af en toe een tonsil stone zonder een keelontsteking ofzo te hebben, dus neem ik aan dat die tonsil stone daar nu ook gewoon maar toevallig zit? Mijn amandelen zien nu in ieder geval NIET wit. Misschien aan de achterkant, maar dat kan ik niet zien...

Dat mijn keel al 3 weken dicht zit, is niet ter hoogte van mijn amandelen trouwens, maar dieper in mijn keel, ter hoogte van mijn schildklier ongeveer denk ik...Misschien dat er daar tonsil stones vastzitten ofzo, dus dieper in mijn keel ipv op mijn amandelen? (hoewel dit niet echt mogelijk klinkt...?)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 11:38
Bloem
Bloem is offline
Misschien gewoon wat vaker je tanden poetsen, smintjes eten en je er verder niet druk om maken? Echt, met tandenstokers in je amandelen frutten, dat lijkt me verre van gezond.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 12:02
Verwijderd
Dit probleem is zo herkenbaar en ik weet hoe irritant het is.

Zelf heb ik er ruim anderhalf jaar last van gehad. En dat kwam voornamelijk doordat mijn amandelen chronisch ontstoken waren. Het is mij niet helemaal duidelijk wat die tonsil stones nu precies zijn, maar het is iig geen pretje.
Ik heb toendertijd meerdere antibiotica-kuren gehad, maar dat had heeft niets geholpen. Toen hebben we besloten om mijn amandelen eruit te halen, omdat het probleem zich anders voor zou blijven doen.

Sindsdien heb ik er geen last meer van.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 16:42
Kaa
Kaa is offline
Wat altijd werkt bij mond blaasjes keel blaasjes, beslag en van alles zijn bruistabletjes van Superol. Gewoon verkrijgbaar vana chter de toonbank bij kruidvat. Zit in n dun buisje. Je lost er een of twee op in n half glaasje water. En spoel er je mond en keel mee. Het werkt ontsmettend, het brandt letterlijk je keel schoon, kan best prikken, maar naderhand voel je het wel werken. Ze gebruiken het ook in ziekenhuizen soms om wonden mee te ontsmetten. Paar keer per dag doen, dan zal r vast verbetering in komen. Als je er last van blijft houden zou ik naar de dokter gaan.
Oud 04-11-2007, 21:33
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
nou, jouw nickname is ook weer verduidelijkt bij deze
nou 't is geen japans ofzo, dus zo onduidelijk is het niet.

van superol heb je ook gewone zuigtabletten, die zijn stukken milder maar zijn ook ontsmettend. alleen zit er wel suiker in wat niet echt bevorderlijk is als je keelontsteking hebt, bij een hoop mensen.
Oud 05-11-2007, 08:56
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Wat altijd werkt bij mond blaasjes keel blaasjes, beslag en van alles zijn bruistabletjes van Superol. Gewoon verkrijgbaar vana chter de toonbank bij kruidvat. Zit in n dun buisje. Je lost er een of twee op in n half glaasje water. En spoel er je mond en keel mee. Het werkt ontsmettend, het brandt letterlijk je keel schoon, kan best prikken, maar naderhand voel je het wel werken. Ze gebruiken het ook in ziekenhuizen soms om wonden mee te ontsmetten. Paar keer per dag doen, dan zal r vast verbetering in komen. Als je er last van blijft houden zou ik naar de dokter gaan.

Thx, zal ik proberen!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2016, 22:24
Pietertje12
Pietertje12 is offline
Kwam via google op dit oude topic. Zelf ook veel last gehad van amandelsteentjes en uiteindelijk mijn amandelen ervoor laten verwijderen.
Vriend van me had het er laatst ook over en die had het over een nieuwe behandeling met een laser, iemand hier ervaring ermee? Op deze site staat er wel het een en ander over

http://keelneusoor.com/keel/ziektebe...amandelstenen/
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten