Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2016, 11:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
..of geschreven?

Ik heb een vrij ongebruikelijke naam en hij wordt dan ook regelmatig verkeerd geschreven. In Oostenrijk heb ik daar minder last van dan in Nederland, maar ook de uitspraak blijkt lastig voor veel mensen. Daar ben ik aan gewend en ik reageer ook op mijn tweede naam omdat die makkelijker is voor mensen.
Sommige mensen echter blijven je verbeteren als je hun naam verkeerd schrijft of zegt.
Heb jij een lastige naam? Verbeter jij mensen als ze het verkeerd schrijven of zeggen? Doet het je bloed koken of ben je er onverschillig over? en reageer je ook op koosnaampjes van mensen die je niet goed kent, of op variaties op je naam? Reageer je op je forumnaam? Deel je ervaringen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2016, 11:51
Elin3
Elin3 is offline
Voor buitenlanders blijkt het uitspreken van mijn naam wel een uitdaging, hier in Nederland gaat het wel automatisch goed, wanneer mensen mijn naam lezen. Mijn schoonoma zegt nog wel eens Elien. Vrienden van me uit Birma spraken mijn naam dan wel weer perfect uit bij de eerste poging, omdat mijn naam heel sterk lijkt op het woord "lief" in hun taal

Ik reageer wel op Elin3, van Elin word ik altijd een beetje verdrietig. Ook is er in mijn omgeving maar een heel select groepje mensen waarvan ik het oké vind dat ze me Lientje noemen.
Oud 06-01-2016, 11:58
Miekje*
Miekje* is offline
De meeste mensen kennen me als en noemen me gewoon Miekje. Dat gaat altijd wel goed. Mijn 'officiële' voornaam onthouden mensen blijkbaar nooit, maar ze spreken hem altijd wel goed uit. Toen ik in Wales was, vonden ze mijn voornaam moeilijk uit te spreken, dus noemden ze me daar maar 'Miek'. Dan zegt een tante ook altijd tegen mij, dus dat ben ik wel gewend. Toen ze daar een keer een briefje voor me hadden geschreven, stond er 'Dear Meak' boven en dat vond ik grappig en schattig.
Oud 06-01-2016, 12:36
Verwijderd
Ooit sprak iemand m'n naam op z'n Vlaams uit, met de de klemtoon op de tweede a (Nathàn). Dat heb ik wel effe verbeterd want dat klinkt kut.
Op z'n Engels vind ik het wel cool klinken btw!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 21:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb niet zo'n lastige naam (vind ik), maar wel een ongebruikelijke. Ik heb een 'uh' klank op het einde, maar dat wordt helaas altijd een a. Daar verbeter ik mensen wel op, want zo heet ik niet en het is geen verbetering. Ik heb wel alle spellingen gezien en daar doe ik alleen moeilijk over met officiële dingen. Maar als mensen mijn naam met ph of f ipv een v op een kerstkaart ofzo schrijven, of een compleet andere naam van maken die bijna hetzelfde klinkt, dan best.

Mijn achternaam is zonder eind-n en mensen schrijven die n toch wel bijna altijd. Dus ik meld altijd 'zonder n' en ik vind het ook heel irritant als het dan toch met n is geschreven. Maar dan vraag ik me gewoon af hoe moeilijk het is om te luisteren

Edit: ik weet dat ik heel vaag ben, maar mijn naam komt ontzettend weinig voor en ik hoef niet zo nodig dat Google mij kan vinden.
Oud 07-01-2016, 22:23
magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Ik heet Magnús wat uitgesproken maknoes is. Regelmatig noemen mensen mij Magnum, Marcus en Magnus op de Engelse manier. Magnum is op school mijn bijnaam geworden en ik vind dat prima, vrienden hebben veel ergere bijnamen. Ik verbeter nooit tenzij ze vragen of ze het wel goed uitspreken.
Oud 08-01-2016, 18:57
FluffyxEenhoorn
FluffyxEenhoorn is offline
Ik heet Angelique en vaak word dat nogal verkeerd geschreven. Ik heb er zelf niet zo heel veel moeite mee maar meestal verbeter ik het wel. Heel vaak typen mensen ook ang in plaats van mijn hele naam en ik heb ook genoeg bijnamen waar ik meestal wel gewoon op reageer. Zelfs vrienden die ik nu al een paar jaar ken schrijven het nog wel eens fout zoals Angeliqeu. Soms verbeter ik het soms niet ligt er aan wie het zegt.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2016, 06:22
Positive mind
Positive mind is offline
Eigenlijk bijna nooit verkeerd uitgesproken maar wel heel regelmatig verkeerd geschreven. Dat vind ik over het algemeen niet zo'n probleem, alleen bij bijbaantjes vind ik het echt irritant. Bij elk bijbaantje staat dan mijn naam weer anders op de planning. Bij stage noemt zo ongeveer iedereen mij anders dan mijn echte naam maar dat vind ik niet zo'n probleem. Als ik weet dat ze mij bedoelen reageer ik er wel op en verbeter ze ook niet.

Waarom verbeteren jullie mensen niet? Is dat uit onverschilligheid of onzekerheid?

Overigens is het bij mij uit onverschilligheid, eerder was dat ook wel eens uit onzekerheid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten