Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2016, 23:00
Verwijderd
Advertentie
Oud 30-01-2016, 23:03
Elin3
Elin3 is offline
Tsja, verplichtingen zelf kiezen. T is dan een keuze tussen 8 ECTS halen en een vak afronden, of volgend jaar weer de stress maar nu iets meer rust.
Oud 30-01-2016, 23:07
Verwijderd
Hahaha, ja, luister poepie, het leven bestaat niet alleen uit ECTS. Soms moet je dingen doen. Gewoon DOEN. Ken je de film Yes Man?
Oud 30-01-2016, 23:16
Koekje
Koekje is offline
Zo'n citytripje is best vermoeiend, maar ik voel me toch een stuk relaxter dan voordat ik vertrok. Ik heb eindelijk even niets aan mijn hoofd.
Oud 30-01-2016, 23:20
df
df is offline
Laatste keren dat ik op vakantie ging zat ik of met 60 man in een bus naar het Oostblok of ging ik met tien vrienden op fietsvakantie. Dan kom je niet uitgerust terug nee.

Als je met je familie naar center parcs gaat of met je chick naar Frankrijk ofzo is t anders natuurlijk.
Oud 30-01-2016, 23:21
Verwijderd
Ja, je probeert een levenstijd aan ervaringen in een weekend te proppen, daarom mislukken veel vakanties ook denk ik. Mensen denken dat ze 'wel even Egypte doen' maar dan komen ze erachter dat alleen al Caïro een maand kost. Of mensen die naar Parijs gaan en het Louvre gaan bezoeken. Alsof je daar in een uurtje doorheen wandelt.
Oud 30-01-2016, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Laatste keren dat ik op vakantie ging zat ik of met 60 man in een bus naar het Oostblok of ging ik met tien vrienden op fietsvakantie. Dan kom je niet uitgerust terug nee.

Als je met je familie naar center parcs gaat of met je chick naar Frankrijk ofzo is t anders natuurlijk.
De kranten reppen vrij consequent over 'vakantie meest stressvolle periode van het jaar' enzo. De druk om alles gladjes te laten verlopen, dat soort dingen. Geen idee wat er van waar is voor het algemene maar ik ben meestal al kapot voordat ik mijn koffer heb ingepakt
Oud 30-01-2016, 23:27
Elin3
Elin3 is offline
Ik vond met familie altijd killing, kamperen met vrienden juist ontspannend. Ik kwam moe terug, maar mentaal wel uitgerust.

Citaat:
Hahaha, ja, luister poepie, het leven bestaat niet alleen uit ECTS. Soms moet je dingen doen. Gewoon DOEN. Ken je de film Yes Man?
Ik wil gewoon niet graag dit vak voor het derde jaar moeten volgen, komend jaar Tweede jaar is erg genoeg. Vakken halen geeft ook weer rust.
En natuurlijk is het niet één vak wat me hier houdt.
Oud 30-01-2016, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Dit ja. Heb ik zelf ook pas veel te laat beseft.
Oud 30-01-2016, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vond met familie altijd killing, kamperen met vrienden juist ontspannend. Ik kwam moe terug, maar mentaal wel uitgerust.

Ik wil gewoon niet graag dit vak voor het derde jaar moeten volgen, komend jaar Tweede jaar is erg genoeg. Vakken halen geeft ook weer rust.
En natuurlijk is het niet één vak wat me hier houdt.
Nee dat snap ik ook wel. Ik ga gewoon even op de stoel van de psycholoog zitten; als jij er niet een weekendje (donderdag-maandag) tussenuit kan tussen nu en zes weken, dan doe je, vind ik, iets fout. Je leeft niet om te studeren of om te werken maar je werkt of studeert om te leven. En stel nou eah, stel nou dat je het vak volgend jaar opnieuw moet doen of nóg erger; je moet het jaar opnieuw doen. Ohnoes, 1/80e van je leven weggegooid? Nee, niet bepaald
Oud 30-01-2016, 23:34
Elin3
Elin3 is offline
Na halsoverkop een verbouwing gaan doen na een heftig en druk jaar ben ik overigens vooral toe aan even niets doen
Oud 30-01-2016, 23:34
Verwijderd
Citaat:
De kranten reppen vrij consequent over 'vakantie meest stressvolle periode van het jaar' enzo. De druk om alles gladjes te laten verlopen, dat soort dingen. Geen idee wat er van waar is voor het algemene maar ik ben meestal al kapot voordat ik mijn koffer heb ingepakt
Mja. Ik ben zomer 2014 voor t eerst op vakantie geweest. Door Europa met de auto. Stress vooraf omdat die vriend van me niks wilde plannen. Dat liep op avond 1 al fout. Slaapplek was niet goed (ik had n goedkope gevonden, daarheen gereden, dicht, nam niemand op onder telnr). Daarna ben ik wel hotels gaan boeken. Daarna was het wel chill. Enige stress was OV uitzoeken. En niet Engelssprekende mensen.
Oud 30-01-2016, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Na halsoverkop een verbouwing gaan doen na een heftig en druk jaar ben ik overigens vooral toe aan even niets doen
Dat gaat thuis sowieso niet lukken omdat er nog veel te veel dingen zijn die niet afgerond zijn waar je je aan ergert.
Oud 30-01-2016, 23:35
Verwijderd
Citaat:
*zeemeerminpak aantrek en in zee zet*
Oud 30-01-2016, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Mja. Ik ben zomer 2014 voor t eerst op vakantie geweest. Door Europa met de auto. Stress vooraf omdat die vriend van me niks wilde plannen. Dat liep op avond 1 al fout. Slaapplek was niet goed (ik had n goedkope gevonden, daarheen gereden, dicht, nam niemand op onder telnr). Daarna ben ik wel hotels gaan boeken. Daarna was het wel chill. Enige stress was OV uitzoeken. En niet Engelssprekende mensen.
Daar kon ik ook enorm om stressen maar ik heb onderhand geleerd dat je mensen niet opeens wel Engels kan laten praten dus je kan er beter om lachen. Zorg voor papier en potloden en een puntenslijper, je kan altijd nog wat je wil duidelijk maken door iets te tekenen.
Oud 30-01-2016, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Daar kon ik ook enorm om stressen maar ik heb onderhand geleerd dat je mensen niet opeens wel Engels kan laten praten dus je kan er beter om lachen. Zorg voor papier en potloden en een puntenslijper, je kan altijd nog wat je wil duidelijk maken door iets te tekenen.
Jep. En handgebaren en dingen aanwijzen.

Eigenlijk was het alleen in Italië gedoe. En heel wisselend ook. Op de ene plek ging het perfect en de andere (vooral in Milaan) kut.
Oud 30-01-2016, 23:41
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee dat snap ik ook wel. Ik ga gewoon even op de stoel van de psycholoog zitten; als jij er niet een weekendje (donderdag-maandag) tussenuit kan tussen nu en zes weken, dan doe je, vind ik, iets fout. Je leeft niet om te studeren of om te werken maar je werkt of studeert om te leven. En stel nou eah, stel nou dat je het vak volgend jaar opnieuw moet doen of nóg erger; je moet het jaar opnieuw doen. Ohnoes, 1/80e van je leven weggegooid? Nee, niet bepaald
Tussen nu en zes weken zou vast kunnen. Al ben ik ook wel weer een suf huismusje en geniet ik soms meer van een rustig weekend thuis, dan van weg zijn en nieuwe dingen ontdekken. Als ik hier op de bank zit met een boek en zonder gezeur aan m'n hoofd (eventueel met vriendje die met m'n haar speelt) ben ik ook heel gelukkig.
Ik wil zoveel, presteren op school, wat zelfstandigheid hebben door inkomen uit m'n baantje, voldoen aan verwachtingen dat ik mezelf nog wel eens voorbij loop. En doe ik even niets, dan kan ik weer slecht dealen met het gezeik dat daar weer op volgt
Oud 30-01-2016, 23:44
Verwijderd
Oud 30-01-2016, 23:44
df
df is offline
Weet niet hoeveel je verdient met je baantje maar als het gewoon een suf bijbaantje is wat je wel stress oplevert zou ik die stress lekker afkopen en het bedrag lenen.
Oud 30-01-2016, 23:48
Durian
Durian is offline
Jep. In 2013 ging ik met familie naar Engeland. We hebben een vliegshow van antieke vliegtuigen bijgewoond in de buurt van Cambridge. Er zat zelfs een vliegtuig tussen met hakenkruis en er was ook een Spitfire.

De camping waar we zaten (grasveld), was fucking droog lol. Beetje met een vrouw gepraat die in Zuid Afrika heeft gewoond en redelijk Nederlands kon. Gitaar gespeeld met een Duitser, ja dat voelde wel hippie achtig eerlijk gezegd maar ook heel gezellig!

In Londen in een stadscamping gezeten. Elke ochtend gingen we English breakfast onbijten in een lokaal zaakje in Oost-Londen. Ik zag letterlijk de "chavs" in ontblote lijven de zaak in en uit lopen haha. Twee wedstrijdem van de Emirates Cup gezien in Noord-Londen (Holloway Road, Arsenal FC)

Volgende keer wil ik naar Tottenham.

Het was grappig want we gingen bij Woolwich Arsenal eruit, maar dat heeft niks te maken met waar het stadion ligt haha, dus ik was ook nog ff uitgelachen door een Engelse jongen.
Oud 30-01-2016, 23:54
Elin3
Elin3 is offline

Citaat:
Weet niet hoeveel je verdient met je baantje maar als het gewoon een suf bijbaantje is wat je wel stress oplevert zou ik die stress lekker afkopen en het bedrag lenen.
Het verdient wel prima en ik hoef er niet al te veel uren voor te maken. Vier dagen per jaar zijn intensief, maar geven weinig stress. Vooral naar vergaderingen gaan, vertraging hebben onderweg, dat vind ik zwaar. Vergaderen gaat wel weer prima en het werk zelf vind ik ook leuk.

Het erge is dat ik niet eens dat geld hoef te lenen. Ik hoef alleen maar even mijn handje op te houden bij de bewindvoerder over de erfenis. Maar omdat ik dan elke scheet aan hem moet "verantwoorden" vind ik dat enorm kut. Hij is zo iemand waar je mee bespreekt dat je te weinig begroot hebt voor iets, die akkoord gaat met het overschrijden van de begroting ("Nee joh, dat is prima, je doet er geen gekke dingen van") en vervolgens wel gaat zeiken dat je over de begroting heen bent gegaan op het moment dat hij het geld moet overmaken. Ik vind het naar om daar heel afhankelijk van te zijn.
Oud 30-01-2016, 23:54
Verwijderd
Zo. Ik ben helemaal kapot
Oud 30-01-2016, 23:57
Durian
Durian is offline
Oja en mijn eerste gesprek met een Engelse cassier bij een Shell:

"Goodbye."

"Cheers mate."

"Sorry what did you say"

"Cheers"

*naar buiten loopt niet wetende wat ie zei en ermee bedoelde*

Hiervoor had ik niet door waar de rij was, de Engelsen namen heel veel ruimte tussen de persoon die aan de beurt is en de rij. Dus ik ging in die grote opening van ongeveer twee meter staan. "Sorry mate, this lady was first."

Ffs
Oud 30-01-2016, 23:59
Verwijderd
Ze zijn vies van elkaar. Daarom staan ze twee meter uit elkaar
Oud 31-01-2016, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Tussen nu en zes weken zou vast kunnen. Al ben ik ook wel weer een suf huismusje en geniet ik soms meer van een rustig weekend thuis, dan van weg zijn en nieuwe dingen ontdekken. Als ik hier op de bank zit met een boek en zonder gezeur aan m'n hoofd (eventueel met vriendje die met m'n haar speelt) ben ik ook heel gelukkig.
Ik wil zoveel, presteren op school, wat zelfstandigheid hebben door inkomen uit m'n baantje, voldoen aan verwachtingen dat ik mezelf nog wel eens voorbij loop. En doe ik even niets, dan kan ik weer slecht dealen met het gezeik dat daar weer op volgt
Vooral niet mee dealen, gezeik dan Tenzij het op jou betrekking heeft omdat je er anders minder van wordt, dus wel je rekeningen blijven betalen maar verder dezelfde attitude aanhouden als wat je (gisteren?) zei dat je werk en privé gescheiden wil houden.
Advertentie
Oud 31-01-2016, 00:01
Durian
Durian is offline
Citaat:
Ze zijn vies van elkaar. Daarom staan ze twee meter uit elkaar
Haha nee voor de netheid denk
Oud 31-01-2016, 00:03
Durian
Durian is offline
Vooral afgelopen zomer toen ik een engels meisje aansprak. Ze leek me erg leuk en zag er leuk uit, bleek ze 13 te zijn maar ze leek echt op 16. Ik zag dr ouders me gewoon keihard scannen haha. We zijn zelfs met hun familie meerdere keren samen uiteten geweest en ze vonden me down to earth.
Oud 31-01-2016, 00:05
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vooral niet mee dealen, gezeik dan Tenzij het op jou betrekking heeft omdat je er anders minder van wordt, dus wel je rekeningen blijven betalen maar verder dezelfde attitude aanhouden als wat je (gisteren?) zei dat je werk en privé gescheiden wil houden.
Was dat niet koekje, die dat zei? Gezeik negeren en relativeren vind ik lastig op t moment, zeker bij bepaalde mensen. Als ik 100% achter mijn keuze sta kunnen mensen oprotten met hun gezeik. Maar als ik zelf ergens al niet volledig tevreden mee ben trek ik het me wel snel aan.
Oud 31-01-2016, 00:09
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Was dat niet koekje, die dat zei? Gezeik negeren en relativeren vind ik lastig op t moment, zeker bij bepaalde mensen. Als ik 100% achter mijn keuze sta kunnen mensen oprotten met hun gezeik. Maar als ik zelf ergens al niet volledig tevreden mee ben trek ik het me wel snel aan.
Dat was Miekepieke
Oud 31-01-2016, 00:12
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat was Miekepieke
Ah, kan ook! Ik wist 't niet meer. Weet wel dat het donderdag was
Oud 31-01-2016, 00:16
Durian
Durian is offline
She's a rebel and a stoner
Oud 31-01-2016, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Dat was Miekepieke
Lijken op elkaar. Behalve de tetten.
Oud 31-01-2016, 00:23
Koekje
Koekje is offline
Gast, doe eens niet zo creepy.
Oud 31-01-2016, 00:24
Verwijderd
Oud 31-01-2016, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Gast, doe eens niet zo creepy.
Ik BEN creepy
Verwijderd
Citaat:
Ik BEN creepy
Ja maar dat hoeft echt niet iedere keer bevestigd te worden.
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dat hoeft echt niet iedere keer bevestigd te worden.
Oud 31-01-2016, 00:27
Durian
Durian is offline
Onzin knokploeg paraat

Leader: Durian
Oud 31-01-2016, 00:27
Verwijderd
Wat ben ik?
Oud 31-01-2016, 00:28
Verwijderd
Ik snap je posts nooit Durian. Ze zijn zo random.
Oud 31-01-2016, 00:29
Verwijderd
That's what makes him unique!
Oud 31-01-2016, 00:33
Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik snap je posts nooit Durian. Ze zijn zo random.
Citaat:
That's what makes him unique!
Aye, aye!
Oud 31-01-2016, 01:57
Verwijderd
Haha, net de nieuwe teamleider toegevoegd op LinkedIn, goeie tijd ook om dat te doen
Oud 31-01-2016, 02:39
Not for Sale
Not for Sale is offline
Mijn favoriete supermarktwijn van vorig jaar is nu super vies en zuur
Oud 31-01-2016, 09:25
-Marleen
-Marleen is offline
Hoi
Oud 31-01-2016, 09:26
Elin3
Elin3 is offline
Goedemorgen!