Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2016, 17:47
doggie3
doggie3 is offline
halo,

ik heb volgende week toetsweek en daar moet ik erg veel voor leren.
gisteravond al begonnen met 1 vak en dan muziek aan en afentoe (te vaak) facebook enzo checken.
volgende dag weer bezig geweest (5 uur ong met datzelfde vak)
ik ben dus ong 8-9 uur bezig geweest met 1 vak.
mijn vrienden beginnen wat later met leren en die leren veeeeel sneller. die hebben zoeits in 2-3 uur allang af.

hoe kan het dat ik zo ontzettend langzaam leer? heb ik teveel afleiding? (wat mij niet lijkt)
want als ik een paar dingen moet onthouden moet ik het wel 30x voor mezelf opzeggen voordat ik het een keer onthoud.
ik vind dit helemaal niet leuk . heb maandag 2 toetsen waarvan ik er nu 1 helemaal geleerd heb (9 uur bezig) en dan moet ik voor maandag ook nog de andere toets leren. als dat ook 9 uur gaat duren houd ik niets geen vrije tijd meer over.

Dindag heb ik 3 toetsen dus als ik daar maandag middag mee begin kan ik het wel schudden natuurlik..

heeft iemand tips voor sneller leren en hoe ik het het beste aan kan pakken als ik dinsdag ook zoveel toetsen heb?

mt voorbaad dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2016, 18:08
Durian
Durian is offline
Let je goed op in de les?
Maak je je huiswerk?
Oud 29-01-2016, 18:10
doggie3
doggie3 is offline
ik probeer wel een beetje op te letten ja. maar ik heb niet het idee dat ik dat minder doe dan mijn vrienden.
huiswerk hebben we niet zo vaak voor de vakken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 18:15
Durian
Durian is offline
Citaat:
ik probeer wel een beetje op te letten ja. maar ik heb niet het idee dat ik dat minder doe dan mijn vrienden.
huiswerk hebben we niet zo vaak voor de vakken.
Oke, mag ik vragen welk niveau je doet?

Welke vakken vind je lastig? Snap je wat in de les wordt behandeld wel?
Oud 29-01-2016, 18:25
doggie3
doggie3 is offline
Niveau 4
er zijn eigenlijk geen vakken die heel lastig zijn.
alleen als ik moet leren gaat het gewoon traag.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 19:39
Durian
Durian is offline
Citaat:
Niveau 4
er zijn eigenlijk geen vakken die heel lastig zijn.
alleen als ik moet leren gaat het gewoon traag.
Dus je moet veel leren wat in de les niet wordt behandeld?

Dan stel ik voor om mindmaps te maken zodat je verbanden kunt leggen tussen bepaalde begrippen.
Oud 29-01-2016, 19:40
Durian
Durian is offline
En geef eens een voorbeeld van zo'n vak dat zo traag gaat. Dan kunnen wij wat specifieker advies geven
Oud 29-01-2016, 21:12
Tink*
Tink* is offline
Ik heb je topic even verplaatst.

Ja traag leren is altijd lastig. Het kan gewoon zijn dat jij er wat meer voor moet doen dan je vrienden. Dat is vervelend als je gaat meten. Maar je doet het uiteindelijk voor jezelf natuurlijk. Hoe leer je nu als jij een toets hebt?
Oud 30-01-2016, 00:31
doggie3
doggie3 is offline
Godsdienst ging erg langzaam. burgerschap ging opzich wel maar toch lang mee bezig geweest. denk dat ik dit gwn bij elk vak heb en niet specifiek 1 vak.
heb net wat gelezen over als je chocolade eet dat je dan dingen sneller opneemt? kan dit kloppen?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2016, 08:22
Elin3
Elin3 is offline
Het kan best dat je vrienden iets slimmer zijn, of net wat makkelijker leren dan jij. Als je van jezelf weet dat je zoveel tijd nodig hebt om te leren, kan je volgende keer nog wat eerder beginnen. Dat scheelt al een hoop stress.

Zorg dat je een goede planning maakt. 45min leren, kwartier pauze, en dan weer 45min leren. Zorg dat je in de leer-tijd niet bij je telefoon kan en laat je niet afleiden. In de "pauze" kan je even wat drinken, plassen, Facebook checken of een rondje lopen. Zorg ook voor voldoende nachtrust!
Oud 01-02-2016, 09:16
Online hulp
Online hulp is offline
Er zit ook een positieve kant aan het langzame leren. Ikzelf moest op school veel moeite doen om net een 6/7 te halen, terwijl mijn vrienden met een dag van tevoren studeren een 8/9 haalden. Ik bewonderde hen om hun snelle leervermogen, maar zij bewonderden mij juist om mijn doorzettingsvermogen.

Wat ik probeer te zeggen is dat je er wellicht wel wat langer over doet, maar zo ook waardevolle vaardigheden leert voor later, zoals doorzettingsvermogen, de tijd nemen, geduld en andere zaken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2016, 18:15
mentalmess
mentalmess is offline
Ik heb hetzelfde probleem man.. Ik leer echt letterlijk de hele dag voor 1 vak om het voldoende te kennen en ik snap ook niet wrm alles zo traag gaat pff. Ik zeg altijd tegen mezelf dat ik eerder moet beginnen maar ik heb daar nooit de motivatie ervoor. Ik ga het deze keer wel proberen want het is mijn examen jaar..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten