Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dan stel ik voor om mindmaps te maken zodat je verbanden kunt leggen tussen bepaalde begrippen.
|
Ik heb je topic even verplaatst.
Ja traag leren is altijd lastig. Het kan gewoon zijn dat jij er wat meer voor moet doen dan je vrienden. Dat is vervelend als je gaat meten. Maar je doet het uiteindelijk voor jezelf natuurlijk. Hoe leer je nu als jij een toets hebt?
|
Het kan best dat je vrienden iets slimmer zijn, of net wat makkelijker leren dan jij. Als je van jezelf weet dat je zoveel tijd nodig hebt om te leren, kan je volgende keer nog wat eerder beginnen. Dat scheelt al een hoop stress.
Zorg dat je een goede planning maakt. 45min leren, kwartier pauze, en dan weer 45min leren. Zorg dat je in de leer-tijd niet bij je telefoon kan en laat je niet afleiden. In de "pauze" kan je even wat drinken, plassen, Facebook checken of een rondje lopen. Zorg ook voor voldoende nachtrust!
|
Er zit ook een positieve kant aan het langzame leren. Ikzelf moest op school veel moeite doen om net een 6/7 te halen, terwijl mijn vrienden met een dag van tevoren studeren een 8/9 haalden. Ik bewonderde hen om hun snelle leervermogen, maar zij bewonderden mij juist om mijn doorzettingsvermogen.
Wat ik probeer te zeggen is dat je er wellicht wel wat langer over doet, maar zo ook waardevolle vaardigheden leert voor later, zoals doorzettingsvermogen, de tijd nemen, geduld en andere zaken. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb hetzelfde probleem man.. Ik leer echt letterlijk de hele dag voor 1 vak om het voldoende te kennen en ik snap ook niet wrm alles zo traag gaat pff. Ik zeg altijd tegen mezelf dat ik eerder moet beginnen maar ik heb daar nooit de motivatie ervoor. Ik ga het deze keer wel proberen want het is mijn examen jaar..
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27 Pluis | 397 | 03-04-2014 21:55 | |
Seksualiteit |