Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2016, 19:44
df
df is offline
We vinden het allemaal normaal als iemand de ‘Bob’ is een geen alcohol drinkt. Maar ben je niet de Bob dan vinden we toch wel een beetje raar als je geen alcohol drinkt. We vinden het allemaal heel knap als iemand is gestopt met roken, maar als iemand vertelt dat ie is gestopt met drinken, vinden we dat heel ongezellig en willen we weten waarom.

Het drinken van alcohol zit zo verweven in onze maatschappij dat het als ‘normaal’ gedrag wordt gezien, waardoor het voor veel jongeren voelt dat ze een heel goed excuus of een goede reden moeten hebben om een keer niet te drinken op een feestje. Maar wat als je dit excuus nou niet hebt en je wilt gewoon een avondje niet drinken?

Voor die avonden zijn we op zoek naar het ‘ultieme excuus’. We zijn op zoek naar iets wat jij kunt zeggen op een verjaardag, borrel of stapavondje, als je niet wilt drinken. Een excuus of reden waardoor iedereen direct begrijpt waarom jij (die avond) niet drinkt en dat ook normaal vindt.

We zijn heel benieuwd naar jouw ideeën! Download de briefing hieronder en lees deze eerst goed door voordat je aan de slag gaat.

Prijzengeld:
1e prijs: €700,-
2e prijs: €350,-
3e prijs: €250,-
4e prijs: €100,-
5e prijs: €100,-

https://www.battleofconcepts.nl/batt...trol-Challenge

Oud 26-01-2016, 19:49
Verwijderd
Ik vind het een beetje dom dat het nodig is om daar een escuus voor moet bedenken. Dan heb je imho rare vrienden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een beetje dom dat het nodig is om daar een escuus voor moet bedenken. Dan heb je imho rare vrienden.
gmta
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 19:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik drink zo vaak niet en heb daar niet echt een excuus voor. Veel mensen in mijn omgeving zijn het ook wel gewend.
Oud 26-01-2016, 19:57
Elin3
Elin3 is offline
Mijn omgeving weet wel dat ik niet veel drink. Als ik "nee" zeg tegen alcohol is dat ook gewoon nee, en veel vrienden hebben daar absoluut geen problemen mee.
Oud 26-01-2016, 19:58
Abby.
Abby. is offline
Ik ken toch echt weinig mensen die zo stom reageren op "niet drinken" Volgens mij überhaupt niemand.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 19:59
Verwijderd
Maar, eerlijk is eerlijk, ik kan me voorstellen dat er (studenten)groepen zijn waarin het wel vreemd is als je niets drinkt. Mijn zusje kan echt zuipen als godweetwat, en zij kreeg hele vreemde reacties toen ze met vasten geen alcohol dronk. In het dorp waar we zijn opgegroeid kent iedereen het vasten wel, maar haar vriendengroep in Tilburg vond het wel vreemd dat ze "zomaar" geen alcohol dronk. Daar heeft ze het wel uit moeten leggen, omdat alcohol daar zo'n groot deel van het sociale leven was.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het nogal dom dat jij denkt dat dit soort dingen vanzelf gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:11
Verwijderd
Wat voor dingen?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:13
Verwijderd
Het matigen van het gebruik van verdovende middelen, waar dacht je anders dat dit bericht over ging?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:15
Verwijderd
Op álle vlakken van voorlichting zegt iedereen altijd 'jaaaa goed bezig en jaaaaa meeeeer antiracismespotjes en meer kakdingendiejehoortteweten'. Maar als het om alcohol gaat is iedereen opeens 'euh ja HOE TEH FUCK KAN JE DIT NIET WETEN DAN???!?!?!?' 'HOEZO IS HIER EEN CAMPAGNE VOOR DAN, IEDEREEN WEET TOCH DAT JE NIET MET DRANK OP MOET RIJDEN' elfduizendelfhonderdelfenelftig.

Je bent zeker een blanke heteroseksuele cisman dat je je hokjes zo indeelt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:17
-Marleen
-Marleen is offline
Excuus: ik ben zwanger
Helpt zeker
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:17
-Marleen
-Marleen is offline
Nee zeg gwn ik moet morgen vroeg opstaan ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:20
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Nee zeg gwn ik moet morgen vroeg opstaan ofzo
Zeg gewoon "ik drink geen alcohol/ik hou niet zo van alcoholische drankjes/ik heb vandaag geen zin in alcohol".
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Het matigen van het gebruik van verdovende middelen, waar dacht je anders dat dit bericht over ging?
Ja, nou, zover had ik niet door gedacht. Mijn reactie ging over het verzinnen van smoesjes omdat je gewoon een avondje niet drinkt. Ik heb het volgens mij helemaal niet gehad over het matigen gebruik van alcohol
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:22
-Marleen
-Marleen is offline
Ja maar volgens mij is dat de niet de bedoeling van de challenge odzo. Maarja zou ik ook zeggen hoor
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:24
Holland Oates
Holland Oates is offline
'Ik heb geen zin in alcohol'.

Of, in mijn geval, 'Ik kan niet tegen bier'. Soms wel lastig om niet onder druk tóch wat te nemen, zeker als er zomaar een glas bier in je klauwen wordt gedrukt.
Oud 26-01-2016, 20:25
Elin3
Elin3 is offline
Mijn fiets heeft een alcoholslot!
Oud 26-01-2016, 20:26
Holland Oates
Holland Oates is offline
'Ik mag geen alcohol bij m'n medicijnen'.
Oud 26-01-2016, 20:27
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
je moet potdomme ook met een heel goed excuus komen om nee te durven zeggen tegen alcohol.
Oud 26-01-2016, 20:30
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik snap de campagne wel hoor. Je kan wel nee zeggen, maar mensen doen dan toch gauw 'aaah waarom?! Wat flauw! Doe gewoon 1 drankje joh!' en dat kan erg vermoeiend zijn.
Oud 26-01-2016, 20:32
Verwijderd
Oates, ben jij laatst naar Frank Turner geweest? In Utrecht?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:36
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Oates, ben jij laatst naar Frank Turner geweest? In Utrecht?
Nope, dit keer niet. Ik ga niet zo heel veel meer naar concerten.
Oud 26-01-2016, 20:37
Verwijderd
Oh. Ik was er ook niet, maar ik was benieuwd wat jij er van had gevonden Waarom ga je niet meer zoveel? Jammer, ik zou willen dat wij wat meer gingen!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 20:46
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Oh. Ik was er ook niet, maar ik was benieuwd wat jij er van had gevonden Waarom ga je niet meer zoveel? Jammer, ik zou willen dat wij wat meer gingen!
Er is niet meer zoveel wat ik echt graag wil zien, en ik heb ook vrij weinig moniez. Frank Turner stond wel in m'n lijst, maar ik heb 'm al 4 keer gezien, dus ik vond 't het geld niet waard.
En soms is het zo dat ik ergens wel heen wil, maar dan is het al uitverkocht voor ik m'n geld binnen heb (zoals bij At The Drive-In. )
Oud 26-01-2016, 21:00
Verwijderd
Dat is ook kut Beth Hart staat in november in de HMH, maar die heb ik ook al zes keer ofzo gezien en kost 50 neuries. Da's gewoon te veul Snarky Puppy was maar twintig euro en dat was het beste optreden dat ik in lange tijd had gezien!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:00
Axel11
Axel11 is offline
"Nee, ik wil geen uitgebreid kerstdiner, ik neem mijn eigen diepvriespizza wel mee voor aan tafel."

Mag dat ook?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Snarky Puppy was maar twintig euro en dat was het beste optreden dat ik in lange tijd had gezien!
Dat zijn dan ook fenomenale muzikanten
Oud 26-01-2016, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:07
Verwijderd
Ik kende ze niet, maar had dat Jos cadeau gedaan. We wilden ze op de Zwarte Cross zien maar het geluid was kut. Nu stonden ze in de Oosterpoort en tering. Wat een fantastische avond. Ik vond het echt super gaaf. Daarna ook nog supergezellig staan kletsen met die kerels en de zangeres die in het voorprogramma stond. Echt heel erg gaaf.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:13
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik kende ze niet, maar had dat Jos cadeau gedaan. We wilden ze op de Zwarte Cross zien maar het geluid was kut. Nu stonden ze in de Oosterpoort en tering. Wat een fantastische avond. Ik vond het echt super gaaf. Daarna ook nog supergezellig staan kletsen met die kerels en de zangeres die in het voorprogramma stond. Echt heel erg gaaf.

Straight from het oude Kytopia te Utrecht. Sowieso een leuke plaat, 'We like it here'. Dat ie in Utrecht is opgenomen maakt 'm nog leuker
Oud 26-01-2016, 21:15
Verwijderd
Ik heb er geen enkel album van Misschien toch maar eens aanschaffen, ik ben op zoek naar goede automuziek en dit zou wel eens heel erg lekker kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:16
Verwijderd
Wat ik het allergaafste vond, was dat vrijwel alles geïmproviseerd werd. Echt alles. Van de twee uur die ze gespeeld hebben, was ongeveer een uur en drie kwartier improvisatie. Je ziet het gebeuren en die kerels hebben zoveel lol met elkaar op het podium en dat stralen ze echt helemaal uit. Zo fijn om naar te kijken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:21
Carn
Carn is offline
Dan kan ik je aanraden om vaker naar jazz/funk-achtige concerten te gaan
Oud 26-01-2016, 21:25
Verwijderd
Heb je nog wat artiesten die aan kunt radennnn? Ik ben op zoek naar nieuwe muziek/meer live!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:28
Tigerly
Tigerly is offline
Ik denk fat de druk om te drinken in corporale kringen anders best groot is.
Oud 26-01-2016, 21:29
Tigerly
Tigerly is offline
Ik bedoel, kijk maar naar Feuten!!!!

Maar ik ben wel serieus.
Oud 26-01-2016, 21:30
Verwijderd
Niet alleen daar. Eén zo'n chick die ik ken die in Utrecht woont met haar borsten en lachebekje en laarzen en twee katten daar eah, die kan pas druk uitoefenen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:32
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Niet alleen daar. Eén zo'n chick die ik ken die in Utrecht woont met haar borsten en lachebekje en laarzen en twee katten daar eah, die kan pas druk uitoefenen.
Hetbzijn die borsten. Ik zeg het je.

Ze zijn weer GODDAMN fine today trouwens!
Oud 26-01-2016, 21:33
Verwijderd
Stormt het bij jou ook een beetje trouwens?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:34
Tigerly
Tigerly is offline
Nehhh, niet echt. Wel van die vieze klederregen.
Oud 26-01-2016, 21:35
Verwijderd
Hier zijn aardige windthrusts. Mmm mmm /shaniqua-of-loes-van-obbe-dat-kan-ook
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:39
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Hier zijn aardige windthrusts. Mmm mmm /shaniqua-of-loes-van-obbe-dat-kan-ook
Een fanclub voor Loes-van-Obbe
Oud 26-01-2016, 21:43
Verwijderd
Zij heeft zo hard haar eigen TV kanaal nodig waar aarbei en zoef producer en regiseur van series zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 22:39
df
df is offline
Lieve Caroline, als ik niet wil drinken een avondje drink ik niet en doet daar inderdaad niemand moeilijk over. De insteek van dit topic is dan ook niet een "ultiem excuus" oid voor mezelf te verzinnen, beetje onzinnige reactie van je.
Oud 26-01-2016, 22:41
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
ik heb vandaag geen zin in alcohol".
Citaat:
'Ik heb geen zin in alcohol'.
Ding ding ding ding gefeliciteerd met de prijs
Oud 26-01-2016, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Lieve Caroline, als ik niet wil drinken een avondje drink ik niet en doet daar inderdaad niemand moeilijk over. De insteek van dit topic is dan ook niet een "ultiem excuus" oid voor mezelf te verzinnen, beetje onzinnige reactie van je.
Ok!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 23:15
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ding ding ding ding gefeliciteerd met de prijs
Ik hoef geen prijs en ik vind het een ontzettend domme campagne
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 23:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
"Omdat ik niks wil missen van als ik je vanavond openrag schatje"
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 23:22
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik hoef geen prijs en ik vind het een ontzettend domme campagne
Ik ook, maar ik zeg geen nee tegen 700 euro.
Reageren

Regels voor berichten