Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2016, 17:09
Pere7
Pere7 is offline
Hallo iedereen.

Momenteel probeer ik af te studeren als student in master bedrijfseconomie aan de universiteit Gent. Om deze studies met succes te voltooien voer ik een onderzoek naar illegaal downloaden. Ik probeer te achterhalen wat de effectiviteit is van verschillende communicatiestrategieën op het illegaal downloadgedrag.

Ik heb mijn studie reeds op andere fora verspreid en heb daar veel reacties op gekregen en boeiende discussies gevoerd. Voel je dus zeker vrij om te spreken over het onderwerp van mijn studie. Hoe denken jullie bijvoorbeeld over illegaal downloaden? Ik zal de reacties zeker en vast opvolgen.

Kleine opmerking: Het is mogelijk dat een paar vragen twee keer zullen terugkomen, om te achterhalen of er een verandering heeft plaatsgevonden in jullie mening.

Link naar mijn onderzoek:
https://febugent.eu.qualtrics.com/SE...bhVcgIU2f9c6yN

Aan moderators: ik wist niet zeker waar ik dit kon posten, excuseer als dit niet de goeie plaats is.

Alvast heel erg bedankt, dit betekent veel voor mij.

Met vriendelijke groeten,
Diopere Ruben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2016, 21:37
Verwijderd
Waarom wil je onderzoek doen naar iets wat al onderzocht is en waar keer op keer uitkomt dat "illegaal" downloaden goed is voor de muziek-/filmindustrie? En waarom is in godsnaam de mening van mensen belangrijk voor iets wat feitelijk vast te stellen is?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 21:38
Verwijderd
Waarom zijn er drie pagina's met introductietekst, kan dat niet in één keer?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 21:39
Verwijderd
Ik weet niet hoe vaak ik muziek download. Wat moet ik nu kiezen? Ik kies wel voor nooit want dat fuckt de statistieken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 21:40
Verwijderd
"Helemaal niet akkoord" heb je IEMAND in het echte leven zoiets ooit horen zeggen?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 21:40
Verwijderd
Ik heb alle films in het lijstje al gezien, wat moet ik nu kiezen? Waarom kan ik er niet meerdere kiezen?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 21:41
Verwijderd
"Als ik betrapt zou worden bij het downloaden van torrentsites, dan zou mijn straf snel gekend zijn" wie heeft dit in elkaar gezet, je opa?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 21:48
Verwijderd
Gelieve het antwoord aan te duiden dat het best uw gevoelens weergeeft.
Een verstandig persoon vermijdt gevaarlijke activiteiten.
Ik hou er van om soms eens iets gevaarlijks te doen.
-----
Wat is het doel van deze vraag? De antwoorden zijn suggestief en nogal zwart/wit, iets waar je totaal nooit conclusies aan mag verbinden. Oer het algemeen neig ik namelijk naar A maar af en toe moet B ook kunnen, anders was zoiets als de LHC er ook nooit geweest.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 21:49
Verwijderd
Ik zou me graag aan een parachutesprong wagen.
Ik zou nooit uit een vliegtuig springen, met of zonder parachute.
--------------------
Ik zou DIRECT uit een vliegtuig springen als het vliegtuig gaat neerstorten zonder parachute omdat dat volgens mij een stuk minder pijnlijk is maar ik zou NOOIT NOOIT NOOIT parachute springen. Wat moet ik nu kiezen?

Ik verkies vrienden die onvoorspelbaar zijn.
Ik verkies vrienden die voorspelbaar en betrouwbaar zijn.
--------------------
Ik verkies vrienden die onvoorspelbaar en betrouwbaar zijn, wat nu?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 21:51
Verwijderd
Ik ben graag thuis om mijn tijd te spenderen.
Ik wordt onrustig wanneer ik lange tijd thuis moet zitten.
------------------
Dit impliceert dat je mensen in 2 categorieën gaat indelen, dat is niet te doen want ik vind beiden even belangrijk en fijn, ik zit graag thuis maar ik kan ook niet lange tijd thuis zitten. Wat ga je met deze informatie doen in je resultaten?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 21:54
Verwijderd
Lange afstanden varen in een klein bootje is roekeloos.
Ik zou graag lange afstanden varen, maar wel in een zeewaardig zeilschip.
---------
Als het bootje gemaakt is van titanium dan is het feitelijk incorrect dat het roekeloos is.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 22:22
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Wow deadlock haha. Hoezo is iligaal films downloaden goed voor de filmindustrie dan?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Wow deadlock haha. Hoezo is iligaal films downloaden goed voor de filmindustrie dan?
De voorzichtige conclusie is vooralsnog dat mensen die toch geen geld zouden uitgeven aan de films/muziek (ik laat software en games even buiten beschouwing, vooral software is een hele andere tak van sport, denk aan ondersteuning en dergelijke) vooral downloaden en dat mensen die de films financieel ondersteunen slechts beperkt downloaden of helemaal niet en als ze dat al doen dat vooral doen omdat er geen legaal alternatief is.

Stom voorbeeld; ik heb een DVD collectie van ongeveer 2000 schijfjes. Al die DVD's staan mooi in kasten, ik ga echt niet iedere keer die DVD pakken en in een speler doen en het kost echt veel te veel tijd om te rippen dus ik download mijn gekochte DVD's ook altijd. Films die ik sowieso nooit zou kopen of waar ik voor zou betalen in de bioscoop download ik ook, en het gebeurt regelmatig dat ik een film koop die ik eerder gedownload heb omdat ik vind dat het een goede film is. Netto verdient de industrie dus aan mij ómdat ik kan downloaden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 22:29
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ahh zo, oke dat wist ik eerst niet. Maar klinkt best logisch.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2016, 19:12
Sphaxy
Sphaxy is offline
Ik ben halverwegen gestopt aangezien er 1000000 vrage waren...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2016, 21:41
Bugsy
Bugsy is offline
Citaat:
Ahh zo, oke dat wist ik eerst niet. Maar klinkt best logisch.
Niet echt natuurlijk, omdat het merendeel van de mensen niet de films kopen die ze downloaden. Dat dat dan 2000 dvds thuis hebben is sowieso onwaarschijnlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten